Biuro księgowości | Rozdział 2 - Geoforge | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Biuro księgowości
Po wyjściu z windy udaj się w stronę oznaczonych przez grę drzwi. Po dotarciu na miejsce spróbuj otworzyć drzwi, a okaże się niestety, że są one zamknięte. Co więcej, w okolicy pojawi się wrogo nastawiony wartownik.
Szybko schowaj się za zasłoną i zaczekaj aż przejdzie obok Ciebie wspomniany wyżej strażnik. Postać tę możesz wyeliminować lub ominąć. Niezależnie od tego jak się zachowasz pamiętaj o nie zbliżaniu się do punktów informacyjnych (żółty kolor w trybie wampirzej wizji), albowiem analogicznie do eksponatów z muzeum są one wyposażone w czujniki ruchu i mogą niepotrzebnie zaalarmować przeciwnika (to samo tyczy się lokacji przemierzanych w dalszej części rozdziału).
Zlokalizuj drzwi prowadzące do działu księgowości (Accounting II) i tuż po wkroczeniu do nowego obszaru błyskawicznie schowaj się za najbliższym murkiem, a to dlatego, że w Twoją stronę zmierza dwóch nowych przeciwników.
Wrogowie na chwilę się wkrótce rozłączą i możesz oczywiście to wykorzystać żeby szybko opuścić tę lokację. Jeśli masz w planach zamordowanie wrogów to musisz niestety skorzystać z dodatkowych wampirzych mocy, albowiem przeciwnicy bardzo szybko zwrócą się ponownie ku sobie. Polecam najpierw zaatakować osobę, która zatrzyma się przy automacie (screen 1), a następnie szybko użyć umiejętności Domination (lub podobnej mocy dezorientującej wrogów) na lewym wartowniku (screen 2), tak by móc się do niego bezproblemowo zbliżyć.
Niezależnie od tego w jaki sposób rozwiązałeś sprawę z wartownikami wkrocz do kolejnej ogromnej sali, w której znajduje się dział księgowości. Nowy cel podróży znajduje się na piętrze na lewo od miejsca startu i tak jak zwykle musisz liczyć się z koniecznością unikania licznych wartowników.
Proponuję rozpocząć od pozbycia się wartownika podróżującego pomiędzy biurkami na parterze eksplorowanej sali. Nie powinieneś mieć żadnych problemów z zajściem go od tyłu, przy czym upewnij się żeby nie zaatakować go już po tym jak zbliży się do górnych balustrad czy schodów, bo atak może zostać wtedy odnotowany.
Radzę jak najszybciej przedostac się na piętro, albowiem wielu spośród tutejszych strażników zajmuje się obserwacją parteru i w rezultacie mógłbyś zostać przez nich w bardzo łatwy sposób zauważony. Wybierz schody zlokalizowane na wprost od miejsca startu (powyższy screen) i upewnij się, że nie są one aktualnie przez nikogo pilnowane.
Już wkrótce pojawi się tu pierwszy wartownik, który podróżuje po całym piętrze. Jeśli masz w planach utrzymanie tej postaci przy życiu to schowaj się za jednym z biurek i zaczekaj aż Cię ominie. Wiedz jednak, że w dalszej części przemarszu będziesz się musiał śpieszyć, tak by nie zostać "dogonionym". O wiele lepiej jest w rezultacie pozbyć się tej osoby, najlepiej gdy znajdzie się gdzieś w pobliżu schodów. Uwaga - W miarę możliwości nie atakuj tutejszych wrogów w momencie gdy opierają się o balustradę, bo ich ciała bardzo łatwo mogą przez nią przelecieć i zaalarmować postacie zgromadzone na dole.
Ruszaj w stronę wyjścia z omawianej lokacji. Kolejny z przeciwników patroluje niewielkie boczne pomieszczenie ze stołem bilardowym. Zaczekaj na dogodny moment i przeprowadź atak, chowając po wszystkim ciało właśnie za stołem.
Następny wartownik patroluje okolice wyjścia z działu księgowości. Tak jak już wspomniałem zdecydowanie się na atak w momencie gdy oparty jest on o balustradę jest bardzo ryzykowne, tak więc zaczekaj aż zacznie się przemieszczać i wtedy go dopadnij (pomagając sobie np. atakiem dystansowym). Uwaga - Jeśli nie masz zamiaru nikogo mordować to możesz ominąć obie opisane wyżej postacie, choć wymaga to oczywiście dobrego zgrania w czasie.
Teoretycznie mógłbyś już teraz opuścić dział księgowośći, przy czym jak zwykle radzę dokończyć proces zabezpieczania tej lokacji, dzięki czemu zdobędziesz dodatkowe punkty doświadczenia. Skręć mianowicie w lewo i zainteresuj się przeciwnikiem odwiedzającym co pewien czas salkę konferencyjną.
Kolejny wartownik może ci sprawić trochę problemów, albowiem podróżuje on pomiędzy zignorowanymi wcześniej schodami i balustradą. Postaraj się w rezultacie zlikwidować go w momencie gdy znajduje się na patrolu, ale upewniając się odpowiednio wcześniej, że nie stoi zbyt blisko jednego ze swoich kolegów.
Ostatni z przeciwników przebywających na piętrze pilnuje schodów zlokalizowanych na lewo od miejsca startu. Z racji tego, że nie rusza się on ze swojego posterunku będzie on stanowił dla Ciebie bardzo łatwy cel (możesz ponadto wyssać jego krew).
Powróć na parter i zainteresuj się przeciwnikiem patrolującym obszar biurowy zlokalizowany wyraźnie dalej od miejsca, w którym rozpocząłeś przemierzanie opisywanej lokacji. Z racji występowania bardzo dużej ilości zasłon nie powinieneś mieć problemów z dokonaniem egzekucji.
Nie radzę zbliżać się do narożnika z wartownikiem oraz przetrzymywanym cywilem. Po zakończeniu krótkiej rozmowy strażnik wyjdzie co prawda z pomieszczenia dla gości, ale ustawi się w miejscu uniemożliwiającym atak (jest w polu widzenia cywila). Nie warto więc tracić czasu i energii witalnej na próby odciągnięcia go od niewinnej osoby, która dla Erica jest "niedostępna".
Na sam koniec zbadaj obszar pod drugimi schodami, z których niedawno skorzystałeś. W pokazanym na dołączonym screenie biurze natrafisz na PDA (200 punktów doświadczenia).
Po zabezpieczeniu tej okolicy powróć na piętro i skieruj się do pokazanych na powyższym screenie drzwi wyjściowych.