Laboratorium | Rozdział 5 - Cryogenic | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Laboratorium
Tuż po wejściu do laboratorium schowaj się za najbliższym stołem. Zaczekaj na pojawienie się w tym miejscu pierwszego łowcy wampirów. Postać tę dobrze byłoby oczywiście zaatakować. Dodatkowo polecam wyssać krew łowcy, bo nie znajdzie się on od razu w polu widzenia innych wrogów, a ponadto po dość wymagającej poprzedniej lokacji nie dysponujesz zapewne pełnym zapasem energii witalnej.
Pozostań w miejscu, w którym pozbyłeś się pierwszego przeciwnika i zbadaj okoliczne stoły laboratoryjne, odnajdując na jednym z nich pokazane na screenie PDA (200 punktów doświadczenia).
Proponuję ustawić się teraz przy pokazanej na dołączonym screenie lewej zasłonie i zaczekać na przybycie w to miejsce opancerzonego łowcy. Zaatakuj przeciwnika w zbroi gdy tylko ten odwróci się, tak by nie miał wystarczająco dużo czasu na zbliżenie się do zlokalizowanej w narożniku kamery ochrony.
Zbliż się od lewej strony do wejścia do drugiego pomieszczenia laboratoryjnego, ustawiając się za jednym ze stołów. Zaczekaj aż przy omawianym przejściu ustawi się opancerzony łowca i wykonaj krótki bieg, tak by zwrócić na siebie jego uwagę. Szybko wycofaj się do jednej z poprzednich zasłon i zaczekaj na przybycie przeciwnika, atakując go naturalnie od tyłu.
Sprawdź w trybie wampirzej wizji czy jest bezpiecznie i przejdź do drugiego pomieszczenia. Skręć tu od razu w lewo i zaatakuj wartownika ustawionego przy jednym ze stołów.
Przejdź teraz do prawej części pomieszczenia, wyruszając w stronę widocznych w oddali dwóch łowców wampirów. Zaczekaj aż wartownik z centralnej części pomieszczenia odwróci się i szybko zbliż się do pokazanej na screenie zasłony. W trakcie tego przemarszu uważaj też na wrogów z obszaru po prawej stronie, nie dając się im zauważyć.
Poczekaj aż jeden z przeciwników po raz kolejny wyruszy w lewo i wykorzystaj tę okazję do zaatakowania i zamordowania jego kolegi.
Dopiero teraz zainteresuj się wielokrotnie wspominanym łowcą wampirów. Proponuję zajść tę postać od tyłu gdy ponownie wyruszy na patrol. Po oczyszczeniu drugiego pomieszczenia odciągnij ciała wszystkich wrogów od przejścia do kolejnego obszaru, chowając je za dowolnie wybranymi zasłonami.
Możesz już zbliżyć się do wyjścia z drugiego pomieszczenia laboratoryjnego. Zaczekaj aż od lewej strony nadejdzie wartownik i w dobrze poznany sposób użyj opcji biegu żeby zwrócić na siebie jego uwagę. Obejdź szybko jeden ze stołów, zaczekaj na pojawienie się żołnierza i zaatakuj go od tyłu.
Opisana wyżej taktyka działania może niestety nie poskutkować i stanie się tak jeśli maksymalnie rozwinąłeś swoje wampirze moce (wartownik w rezultacie nie będzie mógł usłyszeć Twojego biegu). W takiej sytuacji pomóż sobie atakiem dystansowym lub szybko podejdź do łowcy gdy ten zatrzyma się w pobliżu Erica. Błyskawicznie zlikwiduj tę postać, bo w międzyczasie może załączyć się pobliski generator UV. Oprócz tego jak najszybciej odciągnij ciało do poprzedniego, zabezpieczonego już pomieszczenia.
Nie śpiesz się z opuszczeniem tej okolicy, bo znajduje się tu kolejny sekret. Zaczekaj aż opancerzony łowca wyruszy w prawo i sam również udaj się w tę stronę, starając się trzymać możliwie jak najdalej od mijanego generatora UV.
Ustaw się przy skrzyniach i zaczekaj aż wartownik w zbroi wyruszy w lewo. Najbezpieczniejszy wariant zachowania to użycie mocy Shadow Grip. W przeciwnym wypadku musisz szybko zbliżyć się do wartownika i zabić go zanim zostanie zaalarmowany przez załączający się generator UV.
Na koniec zostaw sobie standardowego przeciwnika stojącego po prawej stronie. Jako że w okolicy nie ma już żadnych wrogów jest to dobry moment do pożywienia się na wrogim łowcy.
Zabierz pokazane na screenie kolejne PDA (200 punktów doświadczenia) i dopiero po zdobyciu sekretu wyrusz w lewo, po raz kolejny mijając generator UV.
Ostrożnie zbliż się do narożnika i przejdź pod kamerą bezpieczeństwa. W kolejnym pomieszczeniu obejrzyj wizję z udziałem anioła i sprawdź siedziska zlokalizowane po lewej stronie, gdyż na jednym z nich pozostawiono PDA (200 punktów doświadczenia) (powyższy screen).
Możesz już przejść do pomieszczenia z komorami kriogenicznymi. Udaj się tu najpierw w lewo i zabierz ostatnie PDA (200 punktów doświadczenia) (screen). Wyrusz następnie w stronę oznaczonego przez grę pomieszczenia z głównym stanowiskiem komputerowym, kończąc ten rozdział i otrzymując nagrody - 1500 punktów doświadczenia za dotarcie do sali z komorami i 1000 punktów doświadczenia za nie doprowadzenie do wszczęcia alarmu w magazynie i laboratorium.