Kryjówka Bloominga | Rozdział 1 - Harding Museum | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Kryjówka Bloominga
Po wkroczeniu do nowej lokacji obejrzyj cut-scenkę z pojawienia się kolejnych podwładnych Bloominga i wysłuchaj rozmowy z Rose. Na początek dokładnie zbadaj okolicę w poszukiwaniu pokazanego na dołączonym screenie PDA (200 punktów doświadczenia).
Ostrożnie zbliż się teraz do schodów prowadzących do pomieszczenia, w którym przebywają strażnik oraz "kontrolowany" przez niego ghul. Nie śpiesz się z wejściem do tego pokoju tylko w miarę możliwości użyj wampirzej wizji (moc Vampire Vision) do sprawdzenia aktualnej pozycji wrogów. Powodem takiego działania jest to, że strażnik co pewien czas wysyła ghula w okolice wejścia do omawianego pomieszczenia, przez co nie możesz liczyć na uniknięcie wykrycia dzięki skryciu się za zasłoną.
Najlepszy moment na przystąpienie do działania nastąpi wtedy gdy strażnik wyśle ghula w stronę widocznego w oddali wyjścia z pomieszczenia (screen 1). Szybko zbliż się do wartownika (zanim ten wyda potworowi kolejne polecenie) i dokonaj na nim egzekucji (screen 2). Na koniec zbliż się do ghula, który na szczęście bez nowych "rozkazów" nie powinien ruszyć się z miejsca.
Ruszaj dalej, doprowadzając do wyświetlenia scenki przerywnikowej z udziałem Bloominga. Z racji tego, że wampir jest uzbrojony w pistolet nie korzystaj z głównego korytarza, tak by nie znaleźć się w jego polu widzenia. Zamiast tego wybierz boczny prawy korytarz (powyższy screen). Po dostatecznym zbliżeniu się do Bloominga możesz wyjść na otwartą przestrzeń, albowiem Ericowi nie zależy na zabiciu wrogiego wampira tylko na jego dopadnięciu. Blooming niestety po raz kolejny ucieknie, nasyłając ponadto na Ciebie trzech strażników i ghula.
Koniecznie ustaw się w pokazanej na screenie 1 pozycji, a to dlatego, że jeden z wartowników zmierza aktualnie w Twoją stronę. Zaczekaj aż osoba ta pojawi się tuż obok Erica (musisz być przyklejony do skrzyń żeby nie zostać zauważonym!), wykonując na niej szybką egzekucję (screen 2) lub pożywiając się na niej (zaalarmuje to na pewien czas ghula, aczkolwiek potwór nie wejdzie do tego pomieszczenia).
Ustaw się teraz przy wejściu do poprzedniego pomieszczenia i cierpliwie odczekaj aż strażnik wyśle ghula do zbadania bocznego przejścia, z którego przed chwilą sam skorzystałeś.
Szybko wyrusz prosto. Wspomnianego wyżej wartownika możesz równie dobrze może ominąć lub zlikwidować. Jeżeli wybierasz ten pierwszy wariant to pomóż sobie akcją Shadow Leap żeby nie znaleźć się w jego polu widzenia (screen 1). Jeśli z kolei chcesz pozbyć się przeciwnika to polecam zastosować atak dystansowy (screen 2), np. Shadow Kill lub Shadow Grip. W takiej sytuacji warto oczywiście pofatygować się i zamordować także ghula dla dodatkowej zdobyczy punktowej.
Po przejściu do kolejnego pomieszczenia wybierz zignorowane wcześniej prawe schody. Zatrzymaj się przed dotarciem na samą górę schodów, użyj mocy Vampire Vision i zaczekaj aż patrolujący okoliczne balkoniki wartownik uda się w lewo. Musisz teraz wybrać czy chcesz zamordować czy ominąć tę osobę.
Niezależnie od tego jak się zachowałeś dotrzyj na przeciwległy koniec balkoników, odnajdując pokazane na dołączonym screenie przejście do głównej części siedziby Bloominga. Obejrzyj tu nową cut-scenkę.
Tuż po odzyskaniu kontroli nad Ericiem musisz szybko zareagować, albowiem balkon, na którym aktualnie się on znajduje wkrótce znajdzie się w polu widzenia strażnika , który patroluje obszar na prawo od miejsca startu. Popatrz szybko na dół, zauważając wartownika, który wyruszy wkrótce w prawo. Jeśli nie masz nic przeciwko zabijaniu wrogo nastawionych postaci to użyj mocy Shadow Kill lub Shadow Grip i następnie schowaj ciało wartownika za murkiem. W przeciwnym wypadku zaczekaj aż przeciwnik opuści tę okolicę i skorzystaj ze standardowej teleportacji, czyli mocy Shadow Leap.
Zignoruj wrogów przebywających po prawej stronie i skup się na zbliżeniu do pokazanego na powyższym screenie Bloominga.
Zauważ, że wampir cały czas obraca się. Zaczekaj w rezultacie aż Blooming obróci się w przeciwną stronę, szybko się do niego zbliż i PRZYTRZYMAJ klawisz/przycisk interakcji żeby go złapać i zacząć wysysać jego krew. Nie przejmuj się tym, że jest to dość czasochłonny proces, bo gra wkrótce załączy scenkę przerywnikową. Zaczekaj aż Eric powróci do klubu Sanctuary, odbierając przy okazji nagrodę w postaci 1500 punktów doświadczenia.