Park | Rozdział 2 - Geoforge | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Park
Ruszaj prosto. Zauważ, że pierwszy ze strażników przebywających w parku patroluje znajdującą się w tym miejscu altankę. Jeśli nie chcesz zabijać tej postaci od razu wyrusz w stronę lewych schodów. W przeciwnym wypadku obejdź centralny murek od prawej strony wykorzystując go jako zasłonę i następnie zajdź przeciwnika od tyłu.
Skorzystaj teraz ze schodów prowadzących na dół, używając po drodze mocy Vampire Vision do sprawdzenia aktualnego miejsca pobytu drugiego wartownika. Jeżeli masz w planach zachowanie "czystego konta" to zaczekaj aż przeciwnik przejdzie w lewo. Jeżeli natomiast pragniesz go zabić to zaczekaj aż pójdzie w prawo i wykonaj atak z zaskoczenia.
Możesz już wyruszyć w stronę głównej części parku. Sporym ułatwieniem jest to, że park jest bardzo rozległą lokacją. Wartownicy nigdy nie podróżują tu ponadto parami i nie zatrzymują się w tych samych miejscach. Oba te czynniki powinny ci bardzo ułatwić pozostawanie w ukryciu, szczególnie jeśli nie dążysz do mordowania innych osób. Niestety, musisz się też liczymi z dwoma problemami. Po pierwsze, ścieżki przemarszu i pola widzenia przeciwników w niektórych miejscach krzyżują się. Oznacza to, że musisz większą uwagę przywiązywać do momentów atakowania wrogów i sprawnie odciągać ich ciała w ustronne miejsca. Po drugie, krzaki nie stanowią żadnej zasłony i Eric może zostać przez nie zauważony, tak więc używaj często wampirzej wizji żeby nie dać się nikomu zaskoczyć.
Oznaczenie aktualnego celu misji jest bardzo mylące, bo w celu przedostania się na balkoniki "zawieszone" nad parkiem musisz najpierw dotrzeć do schodów i są one zlokalizowane daleko na prawo od miejsca rozpoczęcia eksploracji głównej części parku. Jeżeli wybierasz "wariant pokojowy" to od razu tam wyrusz, pamiętając o używaniu mocy Vampire Vision do monitorowania pozycji wrogów. W przeciwnym wypadku udaj się w lewo. Najpierw zlikwiduj wartownika pozostającego w pobliżu metalowych barierek (screen 1) i następnie jego kolegę pilnującego okolicznego wzgórza (screen 2).
Ruszaj dalej, trzymając się w miarę możliwości lewej części parku. Zachowaj czujność po zbliżeniu się do bardziej otwartego obszaru, bo jak już wspomniałem ścieżki przemarszów niektórych z tutejszych wartowników pokrywają się i możesz zostać zdemaskowany przy próbie dokonania egzekucji czy schowania ciała. Problem ten możesz oczywiście w pewnym stopniu zniwelować, a mianowicie postawić na regularne korzystanie z ataków dystansowych (Shadow Kill, Shadow Grip itp.).
Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do nieczynnego baru pokazanego na powyższym screenie. Bardzo ostrożnie zbliż się do tego miejsca, a to dlatego, że bar jest pilnowany przez trzy osoby. Nie radzę atakować tutejszych wartowników, bo stoją oni blisko siebie i często się odwracają. Wyjątkiem jest sytuacja, w której dysponujesz energią witalną w zapasie i możesz użyć mocy dystansowych.
Głównym celem odwiedzenia wspomnianego wyżej baru jest przedostanie się w pobliże nowego PDA (200 punktów doświadczenia). Sekret leży mianowicie na jednym ze stolików w prawej części baru i możesz go zabrać ustawiając się w pokazanej na dołączonym screenie pozycji, czyli bez konieczności wkraczania do obszaru, który jest bardzo pilnie strzeżony.
Po zdobyciu sekretu proponuję od razu wybrać ścieżkę biegnącą w prawo (powyższy screen). Zachowaj czujność, bo ścieżka ta będzie zapewne pilnowana przez pojedynczego wartownika. Ominięcie tej postaci lub zbliżenie się do niej z zamiarem wykonania egzekucji może okazać się nieco bardziej problematyczne, tak więc nie śpiesz się i zadbaj przede wszystkim o to żeby nie zostać zauważonym.
W oddali powinieneś zauważyć po kilku chwilach schody i są one pilnowane przez dwóch strażników. Do przeciwników proponuję zbliżyć się od tyłu. Możesz teraz zamordować obu wartowników lub ominąć ich. W tym drugim przypadku skorzystaj z bocznych zasłon i wykorzystaj to, że tylko jeden z wrogów zajmuje się patrolowaniem okolicy.
Niezależnie od tego jaką taktykę obrałeś podczas eksploracji parku musisz dotrzeć do pokazanych na powyższym screenie schodów. Wyrusz po tych schodach na górę i wysłuchaj rozmowy z Rose dotyczącej tutejszych zabezpieczeń przed wampirami.
Zdecydowanie NIE RADZĘ wchodzić do pierwszego tunelu oświetlonego lampami UV, bo Eric zacząłby odnosić obrażenia i nie mógłby ponadto korzystać ze swoich wampirzych mocy. Powróć na dół i obejdź siatkę zlokalizowaną po prawej stronie. Odszukaj znajdującą się pod schodami i pokazaną na screenie skrzynkę z bezpiecznikami. Wejście w interakcję ze skrzynką wyłączy oświetlenie we wszystkich tunelach znajdujących się na górnym poziomie.
Powróć na górę i ruszaj w lewo. Górne balkoniki patrolowane są w sumie przez sześć osób. Eliminacja kolejnych wartowników jest na szczęście bajecznie prosta, bo są oni wyraźnie oddaleni od siebie i podróżują pomiędzy dwoma ustalonymi punktami, zatrzymując się przy każdym z nich na dobrych kilka sekund. W połączeniu z licznymi zasłonami powinno ci to znacząco ułatwić ich eliminację (pamiętaj o nie atakowaniu wrogów gdy są oparci o balustrady!), choć możesz ich też równie dobrze omijać (w tym przypadku warto sobie pomagać mocą Shadow Leap).
Tuż po rozpoczęciu przemierzania balkoników dwukrotnie skręć w lewo, docierając do obszaru pokazanego na screenie 1. Zabij lub omiń tutejszego wartownika i rozejrzyj się za pokazanym na screenie 2 PDA (200 punktów doświadczenia).
Do pokazanego na powyższym screenie wyjścia z parku możesz udać się od razu lub po całkowitym zabezpieczeniu balkoników. Wejdź do windy i zaczekaj aż przetransportuje ona do apartamentu Vlada znajdującego się na szczycie wieży. Gra po raz kolejny obdaruje Cię nagrodami - 500 punktów doświadczenia to "bazowy" prezent, a 1000 punktów doświadczenia to premia za uniknięcie podniesienia alarmu w trakcie przemierzania parku.