Park (2) | Rozdział 2 - Geoforge | DARK poradnik DARK
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Park (2)
Zapoznaj się z krótką cut-scenką, z której dowiesz się, że park okupowany jest teraz nie tylko przez nowych wartowników, ale również przez ghule. Jeśli zaś chodzi o cel misji, na chwilę obecną będziesz musiał zająć się zbadaniem dwóch miejsc w parku, w których według Rose może przebywać Vlad.
Na początek musisz wyruszyć w stronę schodów, tak by docelowo opuścić górne balkoniki. Po dotarciu do rozwidlenia staniesz przed wyborem ścieżki przemarszu. Jeśli nie masz nic przeciwko zlikwidowaniu pojedynczego ghula to udaj się prosto i zaatakuj potwora od tyłu.
Jeżeli nie chcesz ryzykować spotkania z ghulem to skręć w prawo, kierując się w stronę miejsca, w którym wcześniej odnalazłeś PDA. Teraz spotkasz tu dwóch nowych wartowników, za którymi możesz bezproblemowo wyruszyć. Co więcej, gra pozwoli ci na ich łatwe zlikwidowanie, gdyż zaatakowanie jednego z wrogów z grupy nie doprowadzi do automatycznego zaalarmowania drugiego oponenta.
Bardziej odległa część górnych balkoników patrolowana jest przez kilku kolejnych strażników, przy czym ich eliminacja jest w pełni opcjonalna. Jeżeli masz w planach pozbycie się tych osób to zadbaj o właściwe dobieranie momentów ataku - nie mogą oni mianowicie zmierzać ku sobie i nie powinni być oparci o balustradę w momencie wykonywania egzekucji.
Jeżeli chcesz jak najszybciej opuścić górne balkoniki to skręć przy pierwszej okazji w prawo, docierając do pokazanych na powyższym screenie dwóch nowych wrogów. Możesz zaczekać aż jeden z wartowników uda się w lewo i ominąć obu strażników lub się ich pozbyć, zachodząc obu z nich od tyłu.
Po raz kolejny skręć w prawo, zbliżając się do dwóch wartowników opartych o balustradę. Tak jak wcześniej, zadecyduj czy chcesz ich ominąć (warto tu sobie pomóc mocą Shadow Leap) czy wyeliminować. W tym drugim przypadku zaczekaj aż jeden z wrogów wyruszy na patrol, a następnie powróć do jego kolegi.
Po kilku chwilach powinieneś znaleźć się przy schodach prowadzących do głównej części parku. Zwróć tu uwagę na ghula terroryzującego niewinnego cywila. Potwora najlepiej jest pozbyć się z pomocą dystansowych ataków takich jak Shadow Kill czy Shadow Grip (od uratowanej osoby nie otrzymasz niestety żadnej nagrody). W przeciwnym wypadku postaraj się ominąć ghula dzięki wsparciu ze strony teleportacji.
Możemy się już skupić na zbadaniu oznaczonych przez Rose miejsc. Na początek udaj się do prawego obszaru znajdującego się bliżej schodów, a konkretnie w odległości około 25 metrów. W pokazanym na screenie miejscu nie odnajdziesz Vlada, ale za to spotkasz dwóch wartowników. Zaczekaj na właściwy moment do ataku, a mianowicie aż lewy strażnik wyruszy na patrol. Szybko pozbądź się wroga stojącego przy balustradzie i następnie jego kolegi zanim zdoła się on odwrócić i odkryć ciało.
Drugie z oznaczonych przez grę miejsc zlokalizowane jest po lewej stronie i pokazano je na powyższym screenie. Także i tu przebywa dwóch strażników - rozpocznij od zamordowania osoby patrolującej prawą ścieżkę, a następnie zajmij się wartownikiem przebywającym wewnątrz odgrodzonego obszaru. Także i tu niestety nie odnajdziesz Vlada.
Przed Tobą ostatnia już część przeprawy. Musisz mianowicie dotrzeć do klatki schodowej, przy której rozpoczynałeś eksplorację parku we wcześniejszej części misji. Chwilowo nie spotkasz żadnych nowych wrogów, tak więc nie musisz się skradać.
Zatrzymaj się dopiero po zbliżeniu się do schodów zlokalizowanych w pobliżu wyjścia, a to dlatego, że wpadniesz tu na dwa nowe ghule (powyższy screen).
Jak zapewne zauważyłeś jeden z ghuli jest bardzo "nerwowy", biegając co pewien czas po okolicy i zatrzymując się przy schodach. Nie ustawiaj się zbyt blisko potwora, tak by nie zostać nagle zauważonym. Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli chcesz zabić tego ghula to użyj ataku dystansowego Shadow Kill lub Shadow Grip. Jeżeli chcesz z kolei ominąć potwora to zaczekaj aż ghul powróci do ciała i szybko przeteleportuj się (moc Shadow Leap) za lewy murek.
Drugi ghul nie rusza się z miejsca i oznacza to, że jego ewentualne wyminięcie jest już bardzo proste. Polecam oczywiście zabić oba potwory, bo za eliminowanie ghuli też przyznawane są punkty doświadczenia.
Ruszaj w stronę wyjścia. Tym razem nie będzie ci zależało na ponownym skorzystaniu z klatki schodowej, gdyż zamiast tego musisz wejść do odblokowanej przez Rose windy. W drodze do ostatniej lokacji opisywanego rozdziału otrzymasz 500 punktów doświadczenia i dodatkowy 1000 punktów doświadczenia jeżeli w poprzednich lokacjach nie doprowadziłeś do wszczęcia alarmu.