Zabójcy królów | Akt 2 - Roche - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Zabójcy królów
Zleceniodawca: Automatycznie po rozpoczęciu drugiego aktu.
Krok 1: Porozmawiaj z elfem więzionym w obozie Kaedwen
Ten krok jest opcjonalny. Udając się do króla Henselta w zadaniu Preludium do wojny: Kaedwen, przejdziesz obok więzionego elfa (M25, 4), który może posiadać jakieś cenne informacje. Niestety strażnik nie pozwoli Ci rozmówić się z więźniem, musisz zdobyć trochę reputacji.
Aby móc kontynuować ten krok, musisz wykonać zadanie poboczne Zabłąkane owieczki.
Rozmowę odbędziesz w starszej mowie, by strażnicy nic nie zrozumieli. Wypytaj o wszystko, odnośnie dwóch pozostałych wiedźminów, bardzo dokładnie.
Aby kontynuować musisz dokończyć zadanie Klątwa krwi.
Krok 2: Chroń króla Henselta
Gdy po skończonym rytuale zrzucania klątwy odwiedzisz Henselta w jego namiocie, niespodziewanie zostaniecie zaatakowani przez zabójców. Walka wbrew pozorom nie jest trudna. Musisz jednak uważać, gdyż przeciwnicy atakują dwoma ostrzami i nie przerywają natarć. Możesz spróbować użyć znaku Axii, aby przejąć nad jednym kontrolę i obserwować, jak zabójcy wzajemnie się wykańczają. Jeśli postanowisz sprostać im obu sam, przede wszystkim musisz cały czas robić uniki i najlepiej doskakiwać do oponentów przy pomocy lżejszego ataku. Gdy zabijesz jednego, walka się zakończy - drugi z nich ucieknie.
Dodatkowa nagroda: 500 XP
Krok 3: Pomóż Detmoldowi w nekromantycznym rytuale
Biegnij do namiotu szpitalnego, gdzie przebywa Detmold wraz z jednym z zabójców (M25, 23). Nim udasz się w podróż wspomnień nieboszczyka musisz wypić jakąś wzmacniającą miksturę - krakwa wystarczy. Znajdziesz ją u Mistrza Myrona (M25, 23), który albo przesiaduje przed namiotem, albo wewnątrz. Do sporządzenia mikstury potrzebujesz substancji (w nawiasach znajdziesz przykładowe rośliny, których możesz użyć): Rebis (jaskółcze ziele), Vermilion (tojad), Caelum (przestęp), Sol (werbena) oraz Aether (tęgoskór). Gdy wypijesz miksturę zgłoś się do Detmolda - rozpoczniesz rytuał.
Uwaga! Jeśli popełnisz gdzieś błąd - przebudzisz się. Po chwili jednak powrócisz do snu. |
Wcielisz się w wiedźmina Egana. Krocz zaraz za zabójcą, po drodze zabijając napotkane harpie. Po niedługiej wędrówce dotrzecie do kryjówki zabójców (M23, 14).
Będąc wewnątrz uważaj na pułapki (M30, !), podążaj dokładnie za zabójca, by ominąć je wszystkie. Po przejściu przez kolejne drzwi dotrzesz na spotkanie z Letho (M30, 2). Dowiesz się, że wyruszył do Loc Muinne.
Uwaga! Jeśli zostaniesz złapany podczas sekwencji skradankowej obudzisz się i już nie powrócisz do snu! |
Odczekaj, aż strażnicy się rozejdą, po czym krocz w stronę namiotów - możesz zabić żołnierza bądź przejść obok niego, gdy będzie zwrócony do Ciebie tyłem. Uważaj, gdyż może się zdarzyć, że wpierw odwróci się przodem do Ciebie, będziesz musiał więc chwilę odczekać.
Znajdziesz się w jaskini pod obozem na niewielką chwilę, by później przenieść się do obozu, gdzie czeka cię walka z kaedweńskimi gwardzistami. Ostatnią już sceną jest walka z Geraltem - tutaj nie ma znaczenia czy będziesz bliski zabicia wiedźmina czy sam zginiesz, gdyż sen się kończy.
Krok4: Udaj się do kryjówki królobójców
Nie tracąc czasu udaj się za uciekinierem, który prawdopodobnie uciekł z powrotem do kryjówki królobójców (M23, 14) - nie idź przez mgłę, tylko zachodnią stroną wąwozu. Tym razem wewnątrz kryjówki natkniesz się na gargulce, zaś w głównym pomieszczeniu, na golema (M30, 2) - pamiętaj również o pułapkach po drodze. Walka z golemem nie powinna sprawić Ci większych problemów, staraj się go unieruchamiać i atakować od tyłu, bacznie uważaj na jego szarżę - unikaj pędzącego w Twoją stronę potwora uskakując w odpowiednim momencie. Na ziemi znajdziesz półmartwego zabójcę, zamień z nim kilka słów - doznasz widzenia z przeszłości (związanego z zadaniem Powracające wspomnienia). Nie zapomnij przeszukać jego ciała - znajdziesz tam kilka dobrych przedmiotów oraz Zapiski Serrita.
Krok 5: Porozmawiaj z Detmoldem
Wróć się do obozu i rozmów z Detmoldem, który to już będzie w swoim namiocie (M25, 7). Wręczy Ci medalion od króla Henselta.