Kłopoty z trollem (kroki 1 - 3) | Akt 1 - zadania poboczne w Wiedźmin 2 poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Kłopoty z trollem
Zleceniodawca: Tablica ogłoszeń zlecenie na trolla (M7, 5)
Krok 1: Udaj się do legowiska trolla
Troll (M8, 6) znajduje się przy zniszczonym moście, na wschodzie krainy. Nim zejdziesz nad rzekę, natkniesz się na chłopa atakowanego przez nekkery. Po wybiciu potworów wywiąże się z mężczyzną rozmowa o trollu. Wspomnisz o nagrodzie za potwora, jednak chłop spróbuje Cię przekonać, żebyś nie zabijał stworzenia tylko udał się do Choraba (M7, 16) i porozmawiał z nim o trollu. W tej chwili masz dwie możliwe ścieżki:
- Zabić trolla. Decyzja opisana w sekcji Krok 2, Wariant A.
- Porozmawiać z Chorabem. Decyzja opisana w sekcji Krok 2, Wariant B.
Krok 2, Wariant A: Zabij trolla
Jeśli postanowisz zabić trolla, zejdź po półkach skalnych na rzekę - zauważysz siedzącego pod mostem potwora. Potwór poprosi Cię o wódkę - jeśli nie posiadasz żadnej przy sobie, nie będzie chciał Cię przepuścić przez most (który i tak jest zniszczony), po chwili rozpocznie się walka. Dzieli się ona na dwie części - mniej więcej, gdy pozbawisz połowę życia stworowi, ten poprosi Cię byś przestał. W tej chwili masz dwa możliwe wyjścia:
- Wysłuchać trolla. Następuje przejście do sekcji Krok 2, Wariant B.
- Zabić trolla.
- Wysłuchać trolla.
- Zabić trolla. Następuje przejście do sekcji Krok 2, Wariant A.
Uwaga! Zabijając trolla pogrzebiesz swoje szanse na zdobycie dobrego schematu zbroi. |
Druga część walki jest niemal identyczna, z jedną drobną różnicą. Jeśli oddali się nieco od potwora, ten zacznie miotać w Ciebie kamieniami. Staraj się więc walczyć w zwarciu i nie odchodzić zbyt daleko. Troll nie jest wymagającym przeciwnikiem, znak Yrden w zupełności wystarczy, ewentualnie możesz użyć znaku Quen w razie gdybyś na przykład uskoczył zbyt daleko i troll zdążył rzucić w Ciebie głazem.
Uwaga! Zabijając trolla zyskasz język trolla - nie zapomnij go więc przeszukać, związany z zadaniem Serce Melitele. |
Krok 3: Odbierz nagrodę od Ludwiga Marse'a
Gdy tylko troll polegnie, zgłoś się do Ludwiga Marse'a (M7, 15), u którego odbierzesz nagrodę. Jego mieszkanie znajduje się na lewo od jednej z bram głównych.
Nagroda: 125 XP
Krok 2, Wariant B: Porozmawiaj z Chorabem o trollu
Choraba (M7, 16) znajdziesz w bindudze, prawdopodobnie będzie przesiadywał pod swoją chatką bądź pałętał się bez celu po okolicy.
Uwaga! Nie musisz iść do Choraba, możesz od razu pójść do trolla i wypytać go co się stało (sekcja Krok 3), jednak wtedy nie otrzymasz 200 orenów nagrody od chłopa. |
Krok 3: Udaj się do legowiska trolla
Do legowiska trolla (M8, 6) zejdziesz po półkach skalnych przy zniszczonym moście - w oddali zauważysz siedzącego tam stwora. Potwór poprosi Cię o wódkę - jeśli nie posiadasz żadnej przy sobie, nie będzie chciał Cię przepuścić przez most (który i tak jest zniszczony), po chwili rozpocznie się walka. Dzieli się ona na dwie części - mniej więcej gdy pozbawisz połowy życia stworowa, ten poprosi Cię byś przestał. W tej chwili masz dwa możliwe wyjścia:
Uwaga! Zabijając trolla pogrzebiesz swoje szanse na zdobycie dobrego schematu zbroi. |
Jeśli postanowisz wysłuchać trolla, dowiesz się dlaczego ten pije - ktoś zamordował jego trollicę. Postanowisz odszukać morderców i tym samym spróbować namówić trolla, by odłożył alkohol i naprawił most.