Klątwa krwi (kroki 1 - 7) | Akt 2 - Roche - zadania główne w Wiedźmin 2 poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Klątwa krwi
Zleceniodawca: Automatycznie po rozmowie z Detmoldem w zadaniu Teoria spisku.
Krok 1: Przeszukaj miejsce kaźni Sabriny Glevissig
Aby dowiedzieć się więcej na temat szczegółów ukrzyżowania Sabriny, musisz udać się na miejsce kaźni (M23, 5). Podejdź do kręgu i go zbadaj - będziesz miał kilka różnych miejsc, którym możesz się przyjrzeć bliżej:
Zbadaj cokół
Obejrzyj przedmioty wokół kręgu: przyjrzyj się świecy, podnieś kwadratową monetę - związana z zadaniem Teoria spisku, podnieś list z prośbami żołnierza
Nasłuchuj
Zbadaj podłoże: zwróć uwagę na ludzkie ślady oraz na ślady zwierząt
Zbadaj koło: stopień spalenia, świeże tropy (możesz podnieść gwóźdź-relikwia - związany z zadaniem Klątwa krwi)
Uwaga! Na miejscu natkniesz się na dwóch żołnierzy związanych z zadaniem Zabłąkane owieczki. |
Krok 2: Porozmawiaj z żołnierzami przy kręgu
Wypytaj żołnierzy dokładnie o to, co się wydarzyło, czy widzieli egzekucję i jak się tutaj znaleźli. Dowiesz się o Natchnionym - ciągnij żołnierzy za język, by poznać lokalizację tego tajemniczego mężczyzny. Na koniec zostaniesz poproszony o oddanie gwoździa, który rzekomo ma chronić posiadacza. Możesz teraz wziąć żołnierzy ze sobą bądź też nie.
Uwaga! Zatrzymując gwóźdź będziesz mógł w niedalekiej przyszłości pomóc sprzeczającej się grupce żołnierzy i przekonać o prawdziwości pozyskanego od sprzedawcy relikwii gwoździa. |
Uwaga! Aby zakończyć zadanie Zabłąkane owieczki musisz zgodzić się wrócić z żołnierzami! |
Krok 3: Udaj się do sprzedawcy relikwii
Najlepiej odwiedzić obie osoby - zdecydowanie bliżej jest do sprzedawcy relikwii, więc tam warto zajrzeć najpierw. Znajdziesz go w kantynie (M25, 3), siedzącego tuż po prawej stronie od wejścia do namiotu. Możesz go zapytać o bitwę sprzed trzech lat, lecz najważniejszy temat to odciski butów w popiele. Bardzo dokładnie wypytaj go o sprzedawane przedmioty, sprawę Sabriny oraz - co ważne - o włócznię Yahona.
Uwaga! Tuż obok namiotu znajdziesz trzech sprzeczających się o autentyczność gwoździa żołnierzy. Jeśli nie oddałeś na samym początku gwoździa dwóm żołnierzom przy miejscu kaźni, teraz możesz zweryfikować, iż gwóźdź sprzedawcy relikwii jest fałszywy. |
Krok 4: Porozmawiaj z Natchnionym o Sabrinie Glevissig
Podczas swojej drogi do chaty na klifie, gdzie zamieszkuje Natchniony (M23, 7) natkniesz się na grupę żołnierzy (M25, 16) atakowanych przez zgnilce.
Zostaje odblokowane zadanie Droga ku natchnieniu.
Gdy Natchniony będzie chciał już z Toba rozmawiać, wypytaj go dokładnie o wszystko - o klątwę Sabriny, o magiczną mgłę, włócznię Yahona.
Krok 5: Odzyskaj grot włóczni od sprzedawcy relikwii
Ponownie udaj się do obozu i do kantyny (M25, 3), gdzie znajdziesz sprzedawcę relikwii - bez niepotrzebnych rozmów poproś go o włócznię. Niestety sprzedawca już jej nie posiada, a informacja o tym, gdzie można ją znaleźć kosztuje: możesz mu zapłacić (lub powiedzieć, że to za dużo i samemu wybrać kwotę) bądź przekonać przy pomocy zastraszania, perswazji lub wymuszania znakiem Axii. Dowiesz się, iż włócznię wygrał w kości pewien żołnierz przebywający aktualnie w Vergen.
Krok 6: Porozmawiaj z Detmoldem o upiornej mgle
Biegnij do namiotu maga (M25, 7) i powiedz, że musisz przedostać się na drugą stronę mgły po włócznię. Otrzymasz flagę emisariusza - znak pokojowego poselstwa, zbroję Zireael oraz amulet ochronny De Tancarville. Nie zapomnij również poprosić o magiczny proszek, który przyda Ci się do zrzucenia klątwy oraz grimuar z zaznaczoną ścieżką do zdjęcia złego uroku.
Uwaga! Nim udasz się na drugą stronę warto dowiedzieć się wszystkiego o pozostałych artefaktach, czyli ukończyć zadanie Symbol odwagi. |
Uwaga! Przed wyruszeniem do Vergen dobrze byłoby porozmawiać z Zyvikiem - otrzymasz od niego Bobrzy kołpak, który przyda Ci się w zadaniu Symbol nienawiści. |
Zostaje odblokowane zadanie Symbol śmierci.
Zostaje odblokowane zadanie Symbol nienawiści.
Krok 7: Udaj się na drugą stronę mgły i zdobądź grot
Gdy tylko opuścisz namiot i zaczniesz kierować się w stronę bramy głównej, zatrzyma Cię Zoltan - możesz się z nim napić bądź zapytać czemu jest taki posmutniały. Zaproponujesz mu wspólną wycieczkę do Vergen, na którą ostatecznie krasnolud przystanie. Opuść obóz i udaj się w stronę mgły (M25, 21)