Gdzie jest Triss Merigold? (kroki 11 - 14) | Akt 2 - Iorweth - zadania główne poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Krok 11: Uratuj się przed egzekucją
Podczas rozmowy z Henseltem doznasz widzenia z przeszłości (zadanie Powracające wspomneinia). Możesz porozmawiać z Jaskrem o wizji. Dowiesz się co nieco o Triss - iż była zmniejszona i znajdowała się w dziwnej statuetce. Chwilę później zostanie wydany na Ciebie wyrok, jednak w ostatniej chwili zostaniesz uratowany przez Roche'a.
Vanhemar jest czarodziejem, posiada więc w rękawie kilka sztuczek. Przede wszystkim sprawnie posługuje się znakami - musisz uważać na Igni. Co jakiś czas także rzuca na siebie znak Quen - wtedy nie ma sensu go atakować. Co najważniejsze, lubi się teleportować. Skup swoją uwagę głównie na nim, żołnierzami zajmiesz się na końcu. Doskakuj do niego korzystając z szybkiego ataku, pamiętaj aby samemu używać znaku Quen. Gdy pozbędziesz się maga, wspomóż Roche'a i Ves w eliminacji żołnierzy. W zależności od wyboru w zadaniu Królewska krew w sekcji Krok 4 masz teraz dwie możliwe ścieżki ukończenia zadania:
- Stennis przeżył, musisz zdobyć krew Henselta. Decyzja opisana w sekcji Krok 12, Wariant A.
- Stennis nie żyje, Roche wyprowadzi Cię z obozu. Decyzja opisana w sekcji Krok 12, Wariant B.
Uwaga! Nim udasz się dalej, warto rozejrzeć się po obozie i namiotach, znajdziesz Pieśń Gonu oraz list Fitz-Oesterlena do Cesarza I. |
Krok 12, Wariant A: Przedostań się do namiotu Henselta z pomocą Roche'a
Jeśli Stennis wciąż żyje, musisz zdobyć królewską krew. Roche odwróci uwagę strażników, Ty zaś schowaj się za namiotem po lewej bądź za beczkami po prawej (M19, 12).
Przejdź dalej na prawo, za główny namiot. Znajdziesz tam kilka kolejnych beczek (M19, 13). Możesz użyć na nich znaku Aard bądź Igni, aby zwabić tym samym strażników pilnujących wejścia. Będziesz mógł bezproblemowo wejść do namiotu Henselta (M19, 14).
Po krótkiej wymianie zdań, Henselt przekaże Ci fiolkę ze swoją krwią. Zostaniesz również odprowadzony przez żołnierza na zewnątrz obozu, aby nikt się na Ciebie nie rzucił.
Przejdź do sekcji Krok 13.
Krok 12, Wariant B: Ucieknij z obozu Kaedwen z pomocą Roche'a
Jeśli Stennis nie żyje, musisz przejść przez obóz - w tym celu Roche zaproponuje, aby oszukać wszystkich. Zostaniesz wyprowadzony jako więzień. Musisz jednak uważać na dowódców, staraj się po prostu iść i nie zatrzymywać, aż dotrzesz do bramy głównej (M19, 6)
Przejdź do sekcji Krok 13.
Krok 13: Porozmawiaj z Filippą Eilhart
Po opuszczeniu obozu udaj się do Filippy Eilhart (M19, 15) złożyć raport o tym czego się dowiedziałeś o Triss.
Krok 14: Wróć do Vergen przez mgłę i porozmawiaj z Filippą
Ponownie czeka Cię przeprawa przez Mgłę. Znowu będziesz miał przy sobie sowę i podobnie jak ostatnio, dwukrotnie zostaniesz zaatakowany przez upiory i Draugiry, które uwiężą Filippę. Krocz powoli w stronę wyjścia do Vergen (M14, 1). Po przedostaniu się biegnij do miasta porozmawiać z czarodziejką (M15, 14). Jak się okaże, Cynthia zdołała uciec, lecz pozostawiła różę pamięci.
Nagroda: 2250 XP