Preludium do wojny- Kaedwen | Akt 2 - Roche - zadania główne w Wiedźmin 2 poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Preludium do wojny: Kaedwen
Uwaga! Ścieżką Roche'a podążysz, jeśli w akcie 1 wybrałeś zadanie Na rozstajach: Vernon Roche. |
Krok 1: Udaj się na miejsce negocjacji ze szlachtą aedirńską
Drugi akt rozpoczniesz pod postacią Henselta, wraz z Detmoldem oraz Shealą udaj się w stronę namiotu, gdzie spotkasz się ze Stennisem (M23, 1). Po dotarciu na miejsce, najpierw będziesz mógł porozmawiać o zakupie ziem - możesz się nie zgodzić, bądź dać połowę zaproponowanej sumy. Chwilę później zjawi się Saskia i Stennis.
Krok 2: Walcz z Saskią
Rozmowę możesz poprowadzić na dwa sposoby. Jeśli nie dopuścisz Saski do głosu, dojdzie do potyczki między wszystkimi zgromadzonymi, Ty zaś musisz skupić się na smokobójczyni. Możesz jednak wysłuchać co ma do powiedzenia Saskia, która to zaproponuje pojedynek. W tym przypadku walka będzie łatwiejsza, gdyż żaden z wrogich żołnierzy nie będzie Ci przeszkadzał.
Krok 3: Powstrzymaj upiory i pozwól Detmoldowi zebrać moc potrzebną do rzucenia czaru
Akcja skupi się na przybyciu Geralta do Kaedwen. Po krótkiej rozmowie ze strażnikiem zgaśnie słońce, bohater wraz z Vernonem pobiegną na miejsce spotkania królów. Zaczną pojawiać się upiory aedirńskich żołnierzy, Twoim zadaniem jest ochrona Detmolda, aby ten bezpiecznie mógł utworzyć zaklęcie ochronne. Jednak bardziej od upiorów musisz uważać na Draugiry - ogromne masywne potwory. Unieruchamiaj je znakiem Yrden i staraj się nie staczać zbyt długo walki w zwarciu - często odskakuj.
Krok 4: Wyjdź z upiornej mgły. Podążaj za Detmoldem
Magowi w końcu uda się stworzyć barierę ochronną. Zdecydowanie warto zostać w jej obrębie, gdyż upiory żołnierzy zostaną porażone, gdy tylko wejdą do wnętrza. Na niższych poziomach nie masz praktycznie w ogóle czego się obawiać, na wyższych może się zdarzyć, iż będziesz musiał dobić te, które się przedarły. Kilkukrotnie podczas wędrówki magia Detmolda zostanie wstrzymana przez upiory - co prawda nie atakują Cię, lecz umożliwiają to upiorom żołnierzy. Postaraj się w miarę szybko pokonać zjawy, aby przywrócić krąg ochronny. Na swej drodze napotkasz również martwego Stennisa - możesz go przeszukać i zabrać jego miecz. Przedzierając się dalej, dotrzesz w końcu do wyjścia do obozu Kaedwen (M24, 1).
Zostaje odblokowane zadanie: Nie ma mocnych: Obóz Kaedwen.
Krok 5: Podążaj za Zyvikiem lub przekonaj go, żeby zaprowadził cię od razu do króla
Przed bramą poznasz Zyvika, który oprowadzi Cię po mieście. Możesz z nim porozmawiać i poprosić, byście od razu udali się do króla. Jeśli postanowisz skorzystać z wycieczki odwiedzisz kilka najważniejszych miejsc: zbrojmistrza Lasotę (M25, 2), kantynę i stojącą obok tablicę ogłoszeń (M25, 3), arenę ,na której organizowane są turnieje (M25, 4) oraz elfickiego więźnia (M25, 5). Na koniec zostaniesz odprowadzony do bramy, gdzie Zyvik Cię zostawi, a sam pójdzie przed bramę główną (M25, 6).
Zostaje odblokowane zadanie: Zabójcy królów.
Uwaga! Zyvik będzie czekał tuż przed bramą główną (M25, 6) tylko do momentu, aż go tam nie odwiedzisz po raz pierwszy. Następnie będzie krążył po obozie - mniej więcej po tej samej ścieżce, którą Cię oprowadzał. |
Krok 6: Porozmawiaj z królem Henseltem
Gdy otworzy się przed Tobą brama możesz udać się prosto do Henselta (M25, 1). Król poprosi Cię o zdjęcie klątwy ciążącej na nim, w zamian zaoferuje Ci oczyszczenie Twojego imienia. Otrzymasz pełną swobodę w poruszaniu się po obozie, Detmold również uraczy Cię kilkoma informacjami. Nie zapomnij też zapytać o szczegóły na temat mgły oraz Sabriny. Tuż po wyjściu od króla zostaniesz zawołany przez Detmolda do jego namiotu (M15, 7).
Nagroda: 1000 XP
Zostaje odblokowane zadanie Teoria spisku.