Balista | Akt 1 - zadania poboczne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Balista
Zleceniodawca: Automatycznie podczas zadania Niemoralna propozycja.
Uwaga! Zadanie to jest opcjonalne i nie ma większego wpływu na przebieg fabuły. Balistę możesz unieszkodliwić nawet po wizycie u Loredo, jednak przed opuszczeniem bram rezydencji! |
Krok 1: Znajdź sposób na unieszkodliwienie balisty
Podczas swojej wizyty w rezydencji Loredo, w zadaniu Niemoralna propozycja, zauważysz balistę. Roche zaproponuje, by ją unieszkodliwić, aby w przyszłości nie być na łasce Loredo - ten nikczemnik kontroluje dzięki temu cały port i nikt niechciany nie wpłynie. Rozwiązanie siłowe nie wchodzi w grę, warto wykorzystać fakt, że wszyscy świętują i są pijani. Wszyscy prócz strażnika przy baliście. Dobrym pomysłem jest więc zaserwowanie mu odrobiny rozrywki. Podejdź do jednej z prostytutek stojących na uboczu - Margarity (M7, 21). Poproś ją o niewielką przysługę dla swojego przyjaciela. Kiedy dodasz jeszcze, żeby kobieta odciągnęła strażnika od balisty, ta zażąda większej sumy za swoje usługi. Zapłać jej ponad 3/4 maksymalnej kwoty, powinna przystać na te warunki. Jeśli posiadasz sporo orenów, zapłać jej maksymalną kwotę.
Zadanie możemy wykonać także bez wydawanie złamanego orena. Wybieramy opcję dialogową "Nie dasz się inaczej namówić?", w ten sposób Margarita poprosi nas o przysługę. Musimy w jakiś sposób upokorzyć niejakich Mirona i Alfonsa, znajdziemy ich kilka kroków dalej siedzących przy stole. Wystarczy zmierzyć się z nimi na rękę i wygrać. Po zakończonych dwóch pojedynkach wracamy do Margarity, która zgodzi się odciągnąć uwagę strażnika.
Krok 2: Uszkodź balistę
Prostytutka po chwili odciągnie strażnika od balisty, wykorzystaj ten moment - podejdź do machiny (M7, 25) i wyciągnij z niej jeden fragment balisty. Zadanie dobiegnie końca.
Nagroda: 100 XP