Atak na Vergen | Akt 2 - Roche - zadania główne w Wiedźmin 2 poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Atak na Vergen
Zleceniodawca: Automatycznie po wykonaniu zadania Teoria spisku.
Krok 1: Przedostań się do Vergen przez leśne wąwozy
Do Vergen udaj się zachodnimi wąwozami. Na drodze natrafisz kilkakrotnie na niewielkie oddziały żołnierzy. Tuż przy wraku statku spotkasz też trollicę (M23, 16), w zależności jak postąpisz, dalej możesz liczyć na małe ułatwienie:
- Postanowisz ją zabić
- Wypytasz o Letho
Nieco dalej zaś znajdziesz trolla (M23, 17). Pozbądź się kaedweńskich żołnierzy i porozmawiaj z potworem:
- Jeśli trollica przeżyła, możesz napomnić o oddziałach kaedweńskich, troll się wścieknie i pobiegnie w stronę Vergen skutecznie odciągając spore oddziały żołnierzy. Druga opcja nic nie wnosi
- Jeśli zabiłeś trollicę, możesz się do tego przyznać - troll Cię zaatakuje, bądź też skłamać - wybór nic nie wnosi
Kieruj się dalej w stronę Tuneli założycieli (M23, 12)
Krok 2: Pokonaj żołnierzy Detmolda
Gdy znajdziesz się wewnątrz, prócz stworów czeka Cię walka z najemnikami Detmolda, a więc będziesz musiał używać zarówno miecza stalowego jak i srebrnego. Natrafisz również na Adama Pangratta (niestety nie będziesz jeszcze z nim walczył, tylko z samymi najemnikami) (M29, 4).
Po dotarciu do największej jaskini spotkasz Detmolda i Adama Pangratta (M23, 5). Przede wszystkim nie skupiaj się na walce z Detmoldem, gdyż jeszcze nie możesz go dorwać. Skup się na Adamie, bądź na jego żołnierzach. Najważniejsze, by rycerz padł. Dopiero wtedy atakuj maga. Uważaj na sporadycznie rzucane przez Detmolda czary. Ponadto lubi się on teleportować i używać znaku Quen do ochrony - wtedy najlepiej odczekaj, aż teleportuje się ponownie. Gdy niemal zabijesz maga, przeniesie się ona za barierę, po czym ucieknie teleporterem. Porozmawiaj z Adamem Pangrattem, będziesz musiał zadecydować o jego losie (nie ma on wpływu na dalszą fabułę): możesz go puścić wolno bądź zabić. Którąkolwiek opcję wybierzesz, zdobędziesz jego miecz, Zębate ostrze.
Krok 3: Biegnij na odsiecz Iorwethowi
Możesz opuścić tunel założycieli, tym razem wyjściem prowadzącym do Vergen (M29, 6). Na zewnątrz spotkasz Zoltana, który zapozna Cię z sytuacją. Etap pomocy Iorwethowi jest opcjonalny i nic nie wnosi do fabuły. Jeśli postanowisz mu pomóc, wejdź drzwiami po lewej (M27, 3), następnie schodami na górę i udaj się na most linowy, który się jednak zawali. Wybiegniesz jeszcze wyżej. Skieruj się na południe, do Kasztelu Trzech Ojców (M27, 4), w pomieszczeniu, gdzie przeprowadzane są obrady znajdziesz Iorwetha walczącego z kaedweńskimi żołnierzami - pozbądź się ich, po czym porozmawiaj z elfem.
Krok 4: Udaj się do kwatery Filippy Eilhart
Wybiegnij z powrotem do miasta i udaj się do kwatery Filippy Eilhart (M27, 6), tuż przed domem zastaniesz golema (M27, 5). Uważaj na jego ataki szarżą - z uwagi na niewielką przestrzeń możesz mieć problemy z unikami, dlatego pamiętaj o aktywnym znaku Quen na sobie. Jeżeli posiadasz miecz Negocjator i uda Ci się zamrozić potwora, nieco zwolni, dzięki czemu będziesz mógł bezproblemowo wykonać na nim sporą serię ataków. Po zakończeniu jego żywota wbiegnij do kwatery Filippy. Niestety będzie za późno, Sheala zdąży uciec przy pomocy teleportertu.
Przybędzie Henselt, po chwili rozmowy niestety wyda na Ciebie wyrok. Uważaj na niewielkie pomieszczenie - masz bardzo małą przestrzeń do uników. Wpierw zostaniesz zaatakowany przez dwóch gwardzistów, dopiero gdy ich pokonasz - staniesz przeciwko dwóm kolejnym oraz Henseltowi.
Gdy wszyscy będą martwi, a sam król ledwo ujdzie z życiem, do kwatery wejdzie Roche. Staniesz teraz przed wyborem moralnym, który ma niewielki (lecz jednak jakiś ma) wpływ w trzecim akcie:
- Pozwolisz Roche'owi zabić Henselta.
- Przekonasz Roche'a aby go nie zabijał.
Koniec Aktu 2. Kontynuacja w Akt 3 - Roche.