Droga ku natchnieniu | Akt 2 - Roche - zadania główne w Wiedźmin 2 poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Droga ku natchnieniu
Zleceniodawca: Automatycznie podczas zadania Klątwa krwi.
Krok 1: Uratuj żołnierzy przed zgnilcami
Na drodze do Natchnionego natkniesz się na grupę żołnierzy (M25, 16), która walczy z grupą zgnilców. Musisz spróbować im pomóc, żołnierzy jest trzech, jednak nie posiadają srebrnych mieczy, więc zbytnio nie wspomogą Cię w walce. Potyczka może zakończyć się na dwa sposoby:
- Uratujesz co najmniej jednego żołnierza. Przejdź do sekcji Krok 2, Wariant A.
- Wszyscy żołnierze zginą. Przejdź do sekcji Krok 2, Wariant B.
Uwaga! Podczas walki nie jesteś w stanie używać silnego ciosu mieczem! Utrudnia to zadania, nawet na najniższym poziomie trudności i możesz nie być w stanie uratować wszystkich żołnierzy. |
Krok 2, Wariant A: Porozmawiaj z żołnierzami
Wystarczy, że co najmniej jeden żołnierz ujdzie z życiem (wszystkich może Ci się nie udać ocalić) dowiesz się, że szli zanieść datki na świece Natchnionemu. Zbyt wystraszeni oddadzą Ci pieniądze i poproszą o zaniesienie je rzeczonemu bądź zrobienie z nimi co tylko chcesz.
Przejdź do sekcji Krok 3.
Krok 2, Wariant B: Przeszukaj ciała żołnierzy
Jeżeli niestety nie udało Ci się uratować przed śmiercią żadnego z żołnierzy, musisz przeszukać ich ciała. Przy jednym znajdziesz trochę orenów oraz Rozliczenie za świece.
Przejdź do sekcji Krok 3.
Krok 3: Udaj się do Natchnionego
Tuż przed domkiem zostaniesz zaatakowany przez chmarę harpii - walka może być bardzo trudna, gdyż dość szybko Cię otoczą. Jeśli nie masz bardzo dobrego ekwipunku oraz dobrze rozbudowanej postaci (i nie grasz na najniższym poziomie), możesz nie poradzić sobie z potworami. Czym prędzej przebiegnij za porozkładane na ziemi świece, stwory Cię nie dosięgną. Możesz teraz wręczyć Natchnionemu pieniądze bądź zatrzymać - którąkolwiek opcję wybierzesz, nie dowiesz się zbyt wiele, jeśli mężczyzna nie otrzyma wszystkich swoich pieniędzy, masz dwie zasadnicze możliwości:
- Zapłacisz mu (wymaga sporej ilości orenów, opcja mało opłacalna). Zadanie dobiega końca, możesz powrócić do zadania Klątwa krwi.
- Postanowisz dołączyć do jego wiernych.
Krok 4: Udaj się wieczorem do kapliczki Sabriny, wypij eliksir od Natchnionego
Twoim zadaniem jest przenocowanie przy małej kapliczce w głębi lasu. Otrzymasz także miksturę Natchnionego, którą musisz wypić przed rozpoczęciem medytacji. Po drodze natkniesz się na edriagi, zaś tuż przy samej kapliczce - krabopająka. Na tym etapie gry nie powinien stanowić dla Ciebie żadnego wyzwania, pamiętaj o znaku Yrden, dzięki któremu będziesz mógł atakować potwora od tyłu. Odczekaj do godziny 21, po czym zacznij medytację przed kapliczką oraz wypij miksturę - rozpocznie się wizja. Staraj się zapamiętać to co zobaczysz, gdyż będziesz musiał opowiedzieć o tym Natchnionemu.
Krok 5: Opowiedz Natchnionemu o wizji
Gdy skończysz medytować, obudzisz się na skale - nie zapomnij podnieść leżących za Tobą zapisków Natchnionego I (część drugą i trzecią znajdziesz w jego domu). Zeskocz na dół i tą samą drogą, którą przybyłeś, powróć do Natchnionego (M23, 7). Opowiedz mu co widziałeś - jeśli powiesz nieprawdę, proces inicjacji nie zakończy się (powiedz, że widziałeś las i wielką kurę).