Lochy La Valette'ów (kroki 1 - 4) | Prolog - zadania główne w Wiedźmin 2 poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Lochy La Valette'ów
Zleceniodawca: Automatycznie po rozpoczęciu gry.
Krok 1: Opowiedz Roche'owi o szturmie na zamek
Gra rozpoczyna się krótką animacją, w której Geralt zostaje pojmany po wyczerpującej ucieczce. Chwilę później znajdziesz się w celi, skąd zostaniesz zabrany na przesłuchanie. Powita Cię Vernon Roche, który z chęcią wysłucha całego Twojego opowiadania o ataku.
W tym momencie możesz wybrać jedną z czterech kwestii dialogowych. Każda z nich dotyczy osobnej części wydarzeń, więc i tak będziesz musiał użyć wszystkich czterech. Kolejność nie ma znaczenia, nie musisz opowiadać historii w chronologicznej kolejności. Po wykonaniu każdego zadania akcja powraca do zamkowych lochów, gdzie poprowadzisz dalszą rozmowę z Rochem.
Aby móc kontynuować zadanie musisz wykonać następujące zadania - wybrać odpowiednie kwestie dialogowe, (chronologiczna kolejność wydarzeń):
- "Rano, tego dnia, król wezwał mnie do siebie." - zadanie Z woli króla.
- "Początek szturmu." - zadanie Na pierwszej linii.
- "Co się stało ze smokiem?" - zadanie Próba ognia.
- "Rozdzieliliśmy się przy świątyni." - zadanie Do świątyni.
Po wykonaniu wszystkich powyższych zadań (wyczerpaniu kwestii dialogowych) pojawi się następna, zwieńczająca całą historię: "Wszystko zaczęło się od Taillesa.". Aby kontynuować musisz wykonać zadanie Krew z krwi.
Uwaga! W zadaniach Z woli króla oraz Do świątyni występują misje poboczne, odpowiednio Serce Melitele oraz Biada zwyciężonym. Jeśli je pominiesz, nie będziesz miał już okazji do nich powrócić. Szczególną uwagę należy zwrócić na pierwszą z nich, która ma związek z ucieczką z zamku (w zależności od podjętej w zadaniu decyzji może być mniej bądź bardziej pomocna, więcej szczegółów znajdziesz w opisie zadania) jak również dalszą kontynuację w późniejszej części gry. |
Uwaga! W zadaniu Na pierwszej linii podejmujesz ważną decyzję (zabicie Arjana bądź przekonanie go do złożenia broni), która ma wpływ na dalszy przebieg tego zadania. Jeśli go zabijesz, podczas przemierzania zamkowych podziemi spotkasz matkę Arjana, natomiast w przypadku skutecznego namówienia go do złożenia broni natrafisz na samego Arjana. Pomogą Ci oni w ucieczce z zamku. |
Podczas następnej rozmowy Roche zapyta Cię o Twoje ewentualne plany, gdyby udało Ci się uciec. Jeżeli będziesz konsekwentnie zaprzeczał temu, iż to Ty jesteś mordercą, nadejdzie moment, podczas rozmowy, pozwalający Ci wykorzystać zastraszanie i zaatakować Roche'a. Jest to jednak jak najbardziej bezmyślny ruch, gdyż zakończy się Twoją śmiercią! Możesz zgodzić się na połączenie sił i wspólnie odszukać zabójcę króla. W trakcie jedzenia pysznego posiłku Roche wspomni o dokumentach, według których Geralt zginął pięć lat temu. W tym momencie pojawi się animacja przedstawiająca przeszłość - jest to związane z zadaniem Powracające wspomnienia. Stopniowo, podczas gry, będziesz mógł odkrywać swoje wspomnienia. Na zakończenie otrzymasz od Roche'a klucz do kajdan, a po chwili zostaniesz zabrany do lochów, do których przeniesie się akcja gry.
Krok 2: Sprowokuj strażników
W momencie, gdy przejmiesz kontrolę nad bohaterem możesz: po prostu się uwolnić (lewy przycisk myszy) bądź słownie sprowokować strażników (prawy przycisk myszy).
Krok 3: Odbierz strażnikowi klucz i wydostań się z lochów
Jeżeli postanowisz od razu się uwolnić, będziesz musiał stawić czoła obu strażnikom, z czego pierwsza walka jest normalna (walczysz tylko przy pomocy pięści), natomiast druga to QTE (Quick Time Event). W drugim starciu obezwładnisz pierwszego strażnika, kiedy ten podejdzie do Ciebie, zostanie Ci tylko pojedynek na pięści. W przypadku każdej walki na pięści masz do czynienia z QTE. Musisz w odpowiednim momencie wciskać klawisze ukazujące się na ekranie (przeważnie jeden bądź dwa następujące bezpośrednio po sobie). Podczas takich walk korzystasz tylko z klawiszy: W, A, S, D. Po pokonaniu drugiego strażnika zabierz z sakwy Klucz do więzienia (M5, 1), którym otworzysz bramkę.
Nieopodal znajdziesz miksturki, runę, rękawice oraz małą pałkę (M5, 2). Rusz przed siebie, a gdy tylko podejdziesz do drzwi przejdziesz w tryb skradania się. Lewym przyciskiem myszy jesteś w stanie gasić pochodnie, natomiast przy pomocy klawisza X możesz ogłuszać strażników. Zgaś pochodnię przy drzwiach, otwórz je, po czym prędko schowaj się do niewielkiego pomieszczenia po lewej stronie (M5, 3). Gdy strażnik przejdzie obok Ciebie i zatrzyma się przy drzwiach, zakradnij się do niego i go ogłusz.
Uwaga! Możesz przejść ten etap w całkowitej ciszy bądź po prostu zabić wszystkich strażników - a tych nie będzie mało. Bez problemów poradzisz sobie z nimi na najniższym poziomie trudności, na wyższych możesz mieć jednak kłopoty, dlatego lepiej wybrać tryb skradania się. |
Zostało jeszcze 39% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie