Gdzie jest Triss Merigold? (kroki 1 - 7) | Akt 2 - Iorweth - zadania główne poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Gdzie jest Triss Merigold?
Zleceniodawca: Automatycznie po zakończeniu zadania Narada wojenna.
Krok 1: Porozmawiaj z Filippą Eilhart o Triss
Aby dowiedzieć się czegoś więcej o Triss udaj się do domu Filippy Eilhart (M15, 14). Gdy tylko wejdziesz zastaniesz ją doznającą kojącego masażu od swej czarodziejki na smyczy. Zapytana o Triss, dowiesz się, iż potrzebujesz czegoś, co należało do rudowłosej czarodziejki, by móc ją namierzyć. Również uzyskasz informację, że jeden z krasnoludzkich pijaków rozpowiada cały czas o tym, że widział rudowłosą kobietę - warto dowiedzieć się nieco więcej.
Krok 2: Porozmawiaj z krasnoludem, który widział Triss
Udaj się do karczmy, gdzie tuż przy ladzie znajdziesz Mantasa Bitura (M15, 1). Niestety aby się czegokolwiek dowiedzieć musisz postawić mu kolejkę. Możesz również poprosić karczmarza, aby opowiedział Ci historię, lecz tak czy owak - będziesz musiał zapłacić. Dowiesz się o tym, że Triss najprawdopodobniej udało teleportować się gdzieś w wąwozie.
Krok 3: Przeszukaj wąwozy, o których mówił stary krasnolud
Opuść Vergen przez zachodnią bramę (M15, 7) i udaj się w stronę wąwozów. Przy drewnianym posążku (M13, 8) skręć w prawo, dotrzesz do trolla (M13, 10). Dowiesz się od niego szczegółów na temat przybycia Triss. Twoim następnym etapem będzie znalezienie trollicy, o losie której musisz zadecydować:
- Obiecasz, że namówisz trollicę do powrotu do domu. Decyzja opisana w sekcji Krok 4, Wariant A.
- Powiesz, że ją zabijesz. Zostaniesz zaatakowany przez trolla. Decyzja opisana w sekcji Krok 4, Wariant B.
Krok 4, Wariant A: Przekonaj trollicę do powrotu do trolla
Udaj się na południe, a gdy dotrzesz do rozstaju, skręć w lewo (po prawej będzie wrak statku). Po wdrapaniu się na półkę skalną aktywuje się przerywnik filmowy, dotrzesz do trollicy (M13, 11). Ponownie staniesz przed wyborem:
- Staniesz po stronie trollicy. Decyzja opisana w sekcji Krok 5, Wariant A.
- Staniesz po stronie najemników. Decyzja opisana w sekcji Krok 5, Wariant B.
- Staniesz po stronie trollicy. Decyzja opisana w sekcji Krok 5, Wariant A.
- Staniesz po stronie najemników. Decyzja opisana w sekcji Krok 5, Wariant B.
Krok 4, Wariant B: Udaj się do trollicy po chustę Triss
Jeśli powiedziałeś trollowi, że nie oszczędzisz trollicy, zostaniesz przez niego zaatakowany. Walka nie powinna sprawić Ci żadnych kłopotów, używaj znaku Yrden, aby unieruchomić potwora. Uważaj na jego szarżę - staraj się walczyć w zwarciu, gdyż jeśli znajdziesz się nieco dalej, troll zacznie rzucać w Twoją stronę głazami. Udaj się na południe, a gdy dotrzesz do rozstaju, skręć w lewo (po prawej będzie wrak statku). Po wdrapaniu się na półkę skalną aktywuje się przerywnik filmowy, dotrzesz do trollicy (M13, 11). Ponownie staniesz przed wyborem:
Krok 5, Wariant A: Pokonaj Pangratta i jego ludzi
Jeśli postanowisz oszczędzić trollicę musisz walczyć z Adamem Pangrattem i jego najemnikami. Gdy pozbędziesz się jednego najemnika, po chwili nadbiegnie inny, dotychczas atakujący trollicę. Pamiętaj o unikaniu ataków przeciwników, wszyscy posiadają żelazne zbroje, staraj się próbować atakować od tyłu. Gdy Pangratt oberwie dosyć mocno poprosi byś przestał i złoży broń. Skieruj ich do Saski i Cecila Burdona. W zależności od wcześniejszego wyboru w sekcji Krok 3, masz dwa możliwe zakończenia:
- Obiecałeś namówić trollicę do powrotu - po powrocie otrzymujesz wstążkę Triss oraz róg trolla.
- Powiedziałeś, że zabijesz trollicę (a jednak tego nie zrobiłeś) - otrzymasz od trollicy tylko wstążkę Triss.
Przejdź do sekcji Krok 6.
Krok 5, Wariant B: Zabij trollicę
Jeśli postanowiłeś wspomóc najemników i pokonać trollicę, do ataku przystąpisz w większej grupie. Blokuj trollicę znakiem Yrden i atakuj ją od tyłu zadając większe obrażenia. Nie zapomnij zabrać wstążki Triss z ciała trollicy.
Przejdź do sekcji Krok 6.
Uwaga! Jeśli zabiłeś trollicę, a wcześniej obiecałeś trollowi, że tego nie zrobisz - zostaniesz przez niego zaatakowany, gdy tylko przejdziesz obok. |
Krok 6: Oddaj chustę Triss Filippie Eilhart
Udaj się z powrotem do Vergen i przekaż wstążkę Triss Filippie Eilhart (M15, 14). Po krótkiej rozmowie usłyszycie wrzaski na zewnątrz - dowiecie się, iż lud chce wymierzyć samosąd na Stennisie, obarczając go winą za zatrucie Saskii.
Dodatkowa nagroda: 1500 XP
Aby kontynuować musisz wykonać zadanie Królewska krew.
Krok 7: Porozmawiaj z Filippą Eilhart
Po raz kolejny udaj się do domu Filippy Eilhart (M15, 14), tym razem przeszkodzisz jej we wspólnych zabawach z jej czarodziejką-uczennicą. Dowiesz się, że Triss prawdopodobnie znajduje się po drugiej stronie mgły, nie masz większego wyboru - musisz się przedrzeć przez mgłę. Filippa będzie Cię wspierała pod postacią sowy.