Na pierwszej linii | Prolog - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Na pierwszej linii
Zleceniodawca: Automatycznie po wybraniu kwestii dialogowej "Początek szturmu." w zadaniu Lochy La Valette'ów.
Krok 1: Chroń króla Foltesta
Rozpoczęło się oblężenie zamku. Wraz z Królem Foltestem i jego armią stajesz do walki przeciwko żołnierzom La Valette (M2, 1). Sama walka nie powinna sprawić Ci żadnych trudności - staraj się eliminować przeciwników pojedynczo, pamiętaj, iż posiadasz wsparcie armii, więc jeśli nie będziesz dawał rady zawsze możesz się wycofać. Przydatnym jest znak Aard, przy pomocy którego możesz zrzucać przeciwników z murów zamku. Po oczyszczeniu terenu udasz się dalej za królem. Niestety nieprzyjaciel przyjął zbyt dogodną pozycję i nie dasz rady podejść bliżej - w tym momencie zauważasz na dziedzińcu balistę.
Aby kontynuować musisz wykonać zadanie Barykada.
Po wykonaniu zadania i zlikwidowaniu barykady dołączysz do Króla Foltesta na wieży (M2, 3). Wspomóż w walce żołnierzy, likwidując oponentów, po uporaniu się z tymi na wieży podążaj dalej za królem - czeka Cię następna niewielka walka. Kiedy żołnierze Foltesta wyważą drzwi do kolejnej wieży, przygotuj się na wymagającego przeciwnika. Mała przestrzeń eliminuje skuteczność znaku Aard, staraj się więc wykorzystywać znak Quen oraz Yrden. Jako, iż nie jesteś sam, możesz skupić się na głównym przeciwniku z rogatym hełmem (nie sposób go pomylić). Po pokonaniu wszystkich, wyjdź po drabinie, dotrzesz przed wieżę, na której znajduje się Arjan.
Krok 2: Porozmawiaj z Arjanem La Valette'em
Plan przedstawia się następująco - musisz dotrzeć do Arjana sam, jednak łucznicy będą Cię osłaniać. Uważaj na ogniste strzały wystrzeliwane z wieży. Czeka Cię walka na niewielkiej przestrzeni ze sporą liczbą przeciwników, zalecałbym użycie znaku Quen, aby od początku ochroniać się przed ewentualnymi nadmiernymi atakami. Wykorzystaj znak Aard, aby zrzucić żołnierzy z rusztowania, staraj się walczyć w zwarciu, w przeciwnym wypadku przeciwnicy zaczną wyciągać kusze - będziesz w gorszej pozycji. Po zabiciu wszystkich udaj się na szczyt wieży, gdzie spotkasz Arjana La Valette'a (M2, 5). W tym przypadku masz dwa główne warianty rozwiązania rozmowy, które to mają znaczenie w zadaniu Lochy La Valette'ów:
- Pokonaj Arjana La Vallete'a. Decyzja opisana w sekcji Krok 3, Wariant A.
- Przekonaj Arjana do złożenia broni. Decyzja opisana w sekcji Krok 3, Wariant B.
Uwaga! W przypadku pierwszej opcji, czyli walki z Arjanem, możesz stawić czoła tylko jemu w pojedynku bądź możesz wybrać walkę przeciwko wszystkim żołnierzom, w zależności jak poprowadzisz rozmowę. |
Krok 3, Wariant A: Pokonaj Arjana La Valette'a
Do walki możesz przystąpić na kilka sposobów:
- Przystąpić do niej od razu - staniesz przeciwko Arjanowi oraz wszystkim żołnierzom.
- Po próbie przemówienia do rozsądku możesz zdecydować się na walkę, lecz jeden na jednego, bez pozostałych żołnierzy.
Ta opcja jest najtrudniejsza, aczkolwiek bardzo łatwo można sobie poradzić ze zdecydowaną większością przeciwników. Przydatny jest bowiem znak Aard, który w połączeniu z lokalizacją walki pozwala Ci zrzucać przeciwników z wieży. Podbiegnij do krawędzi wieży i kiedy przeciwnik się do Ciebie zbliży, szybko wykonaj unik, a następnie celując na zewnątrz wieży wyślij go przy pomocy znaku "gdzie pieprz rośnie". Naturalnie nic nie stoi na przeszkodzie, byś zwalczył wszystkich przy pomocy ostrza swego miecza. Wtedy walka może być nieco trudniejsza, staraj się korzystać zarówno ze znaku Quen do ochrony, jak i Yrden do unieruchamiania oponentów.
Walka tylko przeciwko Arjanowi nie powinna sprawić Ci żadnych problemów. Kombinacja znaków Quen do ochrony i Yrden do unieruchamiania celu powinna błyskawicznie załatwić sprawę. Nie możesz również zapominać o unikach oraz blokowaniu - szczególnie jeśli grasz na wyższym poziomie trudności. Po pokonaniu zdrajcy reszta przeciwników podda się.
Uwaga! Zabicie Arjana ma konsekwencje w przyszłości, w dalszej części zadania Lochy La Valette'ów. Przemierzając lochy natrafisz na jego matkę - Luisę. Szerszy opis znajdziesz w sekcji Krok 5, Wariant A1 bądź Krok 5, Wariant B1 wspomnianego zadania w zależności od tego, którą ścieżką będziesz chciał uciec z zamku. |
Krok 3, Wariant B: Przekonaj Arjana do złożenia broni
Wystarczy, że wybierzesz opcje dialogowe, które sugerują Arjanowi, że lepszym wyjściem będzie poddanie się.
Uwaga! Zabicie Arjana ma konsekwencje w przyszłości w dalszej części zadania Lochy La Valette'ów. Przemierzając lochy natrafisz na jego matkę - Luisę. Szerszy opis znajdziesz w sekcji Krok 5, Wariant A1 bądź Krok 5, Wariant B1 wspomnianego zadania w zależności od tego, którą ścieżką będziesz chciał uciec z zamku. |