Pływające więzienie | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Pływające więzienie
Zleceniodawca: Iorweth lub Zoltan (M8, 18)
Krok 1: Udaj się na spotkanie ze Scoia'tael
Jeśli zdecydowałeś się obrać ścieżkę Scoia'tael udaj się na miejsce spotkania w głębi lasu (M8, 23). Na miejscu spotkasz oddział Wiewiórek oraz Iorwetha bądź Zoltana (w zależności od wcześniejszego wyboru tuż przed walką z Letho). Masz dwa możliwe plany podejścia do zadania:
- Twój plan - odprowadzenie Iorwetha na statek więzienny. Decyzja opisana w sekcji Krok 2, Wariant A.
- Plan Iorwetha / Zoltana - szturm od strony portu. Decyzja opisana w sekcji Krok 2, Wariant B.
Uwaga! Swój plan działania będziesz mógł zaproponować tylko w przypadku, jeśli w zadaniu Zabójcy królów podałeś miecz Iorwethowi. |
Krok 2, Wariant A: Odprowadź Iorwetha na statek więzienny
Ten plan jest zdecydowanie łatwiejszy i krótszy. Przede wszystkim nie będziesz musiał stawiać czoła ogromnej ilości strażników w porcie. Jednakże już na samym statku będziesz zdany niemal tylko na siebie, jedyną pomocą będzie Iorweth. Udaj się wraz z elfem tuż pod bramę miasta - będziecie udawali, iż schwytałeś go. Gdy zostaniesz wpuszczony idź przed siebie w stronę więziennej barki (M7, 28). Po drodze zostaniesz zatrzymany przez strażnika, który chętnie uderzyłby Twojego kompana - możesz mu pozwolić bądź też zmusić do odejścia przy pomocy wymuszania znakiem Axii, zastraszania bądź perswazji - wybór nie ma żadnego znaczenia.
Krok 3: Pokonaj strażników
Po dotarciu do statku rozpocznie się walka. Będziesz zdany głównie na siebie, liczba strażników nie jest spora, aczkolwiek zważywszy na małą przestrzeń możesz mieć niewielkie problemy z unikaniem ciosów. Warto więc skorzystać ze znaku Quen. Po oczyszczeniu pokładu aktywuje się przerywnik filmowy, na którym Loredo podpala wieżę z elfkami wewnątrz, a sam ucieka do miasta. Możesz teraz wybrać tylko jedną ścieżkę - wybór nie ma żadnych konsekwencji w przyszłości:
- Postanowisz uratować z płonącego budynku elfki. Decyzja opisana w sekcji Krok 6, Wariant A.
- Zdecydujesz się ścigać i zabić Loredo. Decyzja opisana w sekcji Krok 6, Wariant B.
- Postanowisz uratować z płonącego budynku elfki. Decyzja opisana w sekcji Krok 6, Wariant A.
- Zdecydujesz się ścigać i zabić Loredo. Decyzja opisana w sekcji Krok 6, Wariant B.
Krok 2, Wariant B: Wejdź na klify
Uwaga! Tą część zadania możesz wykonać pod dowództwem Iorwetha bądź Zoltana. Niczym się ona nie różni (poza tym, iż na więziennej barce będziesz musiał uratować Iorwetha, jeśli w zadaniu Zabójcy królów nie pomogłeś mu) |
Ten plan jest nieco trudniejszy, aczkolwiek zaletą jest walka u boku całego oddziału Scoia'tael. Biegnij za elfami w stronę klifów (M8, 24), na swej drodze natrafisz na kilka patroli strażników, z którymi rozprawisz się bezproblemowo. Uważaj na kuszników, staraj się wyeliminować ich w pierwszej kolejności. Nacieraj do przodu, oczyszczając sobie drogę z kolejnych żołnierzy. Tuż przed rozdzieleniem się zauważysz odpływający w oddali statek z Roche'em.
Krok 3: Zaprowadź Scoia'tael na nabrzeże
Po rozdzieleniu się przebiegnij kilkadziesiąt następnych kroków za Scoia'tael. Dotrzesz na nabrzeże - w oddali zauważysz wielu strażników, lecz nie zdążysz ostrzec Iorwetha / Zoltana - Wiewiórki zaatakują.
Krok 4: Pokonaj strażników
Przeprawa na barkę (M7, 28) do łatwych nie należy. Pomimo początkowej liczebnej przewagi strażników staraj się walczyć na bliskim dystansie - ograniczysz tym samym ewentualne ataki kuszników. Dobrze jest mieć cały czas aktywny znak Quen, próbuj również wypychać strażników do wody przy pomocy znaku Aard. Jako, że nie będziesz sam, nie musisz walczyć jednocześnie z większą liczbą przeciwników.
Krok 5: Uwolnij Iorwetha
Jeśli ruszyłeś na atak z Zoltanem, na barce będziesz musiał uwolnić jeszcze Iorwetha - jest on przywiązany na jednym z końców barki. Oczyszczenie całego statku może być nieco trudniejsze, zważywszy na mniejszą powierzchnię, możesz mieć problemy z unikaniem ciosów - znak Quen to podstawa. Na koniec aktywuje się przerywnik filmowy, na którym Loredo podpala wieżę z elfkami wewnątrz, a sam ucieka do miasta. Możesz teraz wybrać tylko jedną ścieżkę - wybór nie ma żadnych konsekwencji w przyszłości:
Krok 6, Wariant A: Uratuj Elfki
Jeśli postanowisz uratować prostytutki, wpierw musisz rozprawić się z trzema wieśniakami oraz dwoma strażnikami tuż przy wieży. Wieśniacy posiadają tylko łopaty, więc wyeliminowanie ich nie powinno sprawić Ci większych kłopotów. Nieco trudniej może być w przypadku strażników - postaraj się jednak pozbyć ich szybko, możesz spróbować zrzucić ich do wody, przy pomocy znaku Aard. Wbiegnij do wieży, a następnie drabinami na samą górę. Liczy się każda sekunda, musisz uważać, aby nie dosięgnął Cię ogień! Po dotarciu na sam szczyt rozwiąż trzy elfki szybko wciskając lewy przycisk myszy. Po uratowaniu wszystkich (bądź też nie) wyskoczycie przez okno do wody, skąd zostaniecie wyłowieni przez Iorwetha i odpłyniecie do Aedirn. Zadanie dobiega końca. Tuż przed wypłynięciem możesz zapytać o Roche'a - przejdź do sekcji Krok 8.
Koniec Aktu 1. Kontynuacja w Akt 2 - Iorweth.
Krok 6, Wariant B: Ścigaj Loredo
Jeśli postanowisz ścigać Loredo biegnij w stronę centrum miasta, pod szubienicę (M7, 1). Po drodze musisz sprostać trzem wieśniakom oraz kilku strażnikom - użyj znaku Aard, aby wypchnąć ich do wody. Po dotarciu na miejsce będziesz musiał wyeliminować wpierw czterech strażników. Przydatny w tym momencie jest znak Axii, przy pomocy którego przejmiesz kontrolę nad jednym z osiłków i tym samym chwilowo zminimalizujesz ilość atakujących Cię oponentów do dwóch. Rób częste uniki, możesz próbować atakować z dystansu, doskakując i wykonywać pojedyncze szybkie ataki. Gdy nadejdzie czas walki z Loredo, będzie nieco łatwiej. Poza jednym strażnikiem (tutaj również warto zastosować znak Axii i skłonić ich do walki przeciw sobie), Loredo nie będzie miał już żadnej innej obstawy. Musisz jednak uważać na jego ataki halabardą - najlepiej jest atakować go od tyłu, unieruchamiając znakiem Yrden umożliwisz to sobie.
Krok 7: Przedostań się na statek więzienny, do Iorwetha
Po pokonaniu Loredo musisz wrócić na statek. Po drodze nie natkniesz się na żadne niespodzianki. Możesz wybrać jedną z dwóch łódek (M7, 31). Tuż przed wypłynięciem możesz zapytać o Roche'a - przejdź do sekcji Krok 8.
Koniec Aktu 1. Kontynuacja w Akt 2 - Iorweth.
Krok 8: Wspomnienie Iorwetha dotyczące Roche'a
Iorweth, zapytany o Roche'a, wspomni sobie walkę z nim. Będziesz w stanie tylko wykonywać ciosy, nie będziesz mógł ich unikać. Wynik tej walki nie ma żadnego znaczenia, to czy przegrasz czy wygrasz zostanie tylko napomniane przez Iorwetha w rozmowie z Tobą na statku.