Gdzie jest Triss Merigold? | Akt 1 - zadania główne w Wiedźmin 2 Zabójcy Królów poradnik Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019
Gdzie jest Triss Merigold?
Zleceniodawca: Automatycznie po zakończeniu walki z Letho w zadaniu Zabójcy królów.
W zależności od decyzji, którą podjąłeś podczas rozmowy z Letho masz dwie możliwe ścieżki:
- Pomogłeś Iorwethowi. Powróć do Flotsam samodzielnie. Decyzja opisana w sekcji Krok 1, Wariant A.
- Pomogłeś Roche'owi. Vernon odnajdzie cię tuż po walce, powróć do Flotsam wraz z nim. Decyzja opisana w sekcji Krok 1, Wariant B.
Krok 1, Wariant A: Biegnij do karczmy - pogrom
Jeśli wspomogłeś Iorwetha, do miasta będziesz musiał wrócić samodzielnie. Gdy tylko przekroczysz bramę zastaniesz istną masakrę.
Uwaga! Jeśli w zadaniu Niemoralna propozycja przystałeś na propozycję złożoną przez Loredo, strażnicy przepuszczą Cię bez żadnych problemów. |
Nim udasz się do karczmy (M7, 3) będziesz musiał stawić czoła wieśniakom - bądź też użyć wymuszania znakiem Axii, aby rozeszli się do domów.
Wewnątrz karczmy zastaniesz Jaskra, który będzie bronił niewinnych elfów przed miejscową ludnością oskarżającą wszystkie żyjące elfy o złą sytuację w mieście. Możesz z nimi walczyć bądź użyć wymuszania znakiem Axii lub zastraszania, aby się ich pozbyć. Porozmawiaj z Jaskrem i wraz z nim udaj się na poszukiwania Triss - warto zajrzeć do pokoju Sheali nad karczmą (drzwi po lewej). Po wyjściu z karczmy możesz wspomóc zastraszanych krasnoludów przy jednej z bram - rozprawić się z wiśniakami możesz w taki sam sposób jak z tymi w karczmie. Przejdź do sekcji Krok 2.
Krok 1, Wariant B: Biegnij za Vernonem na ratunek Triss - uczta
Jeśli wspomogłeś Roche'a, spotkasz go po walce z Letho. Biegnij za nim do Flotsam - gdy tylko przekroczysz bramę zastaniesz ucztę na cześć schwytania Iorwetha. Możesz wychylić kielicha (przez pewien czas obraz będzie zamazany i Geralt będzie się nieco chwiał) bądź odmówić i udać się prosto do karczmy. Wewnątrz porozmawiaj z Jaskrem na temat Triss (ponownie możesz się napić bądź odmówić przyjacielowi). Dowiesz się, że poszła do pokoju Sheali. Przejdź do sekcji Krok 2.
Krok 2: Biegnij do pokoju Sheali w karczmie
Wybiegnij z karczmy i wejdź po schodach na górną jej część - drzwi po lewej prowadzą do pokoju Sheali. Po wejściu do środka zastaniesz mały nieporządek, w tym martwego ochroniarza. Musisz przyjrzeć się trzem miejscom:
- Martwemu ochroniarzowi.
- Nieporządkowi przy łóżku.
- Dziurze w ścianie.
Jaskier nie będzie próżnował w komentarzach o heroicznych wyczynach Triss łamiącej kark ochroniarzowi, a następnie raniącej samą siebie.
Dodatkowa nagroda: 100 XP
Krok 3: Biegnij do burdelu nad karczmą
Przez dziurę w ścianie dostrzeżesz w sąsiednim pomieszczeniu prostytutkę, warto spróbować zapytać się, czy przypadkiem czegoś nie widziała. Wyjdź z pokoju Sheali i wejdź w sąsiednie drzwi burdelu. W zależności od tego, czy pomogłeś Iorwethowi czy Roche'owi, sytuacja w burdelu będzie minimalnie inna.
- Pomoc Iorwethowi: Porozmawiasz z burdelmamą Gawerną. Dowiesz się, iż Triss rozmawiała z Filippą Eilhart.
- Pomoc Roche'owi: Porozmawiasz z Darae'ą. Dowiesz się, iż Triss rozmawiała z Detmoldem. Ponadto, Gawerna udała się do swojego pokoju i od tamtego czasu nie widziano jej nigdzie. Zostaje odblokowane zadanie poboczne Zniknięcie Gawerny (nie musisz go wykonywać).
Dowiesz się również, że gdy wszystko ucichło, Cedric został zauważony w drodze do lasu - krwawiąc.
Uwaga! W każdym przypadku nie będziesz w stanie wykorzystać wszystkich opcji dialogowych. |
Krok 4: Odszukaj Cedrika po śladach krwi. Użyj eliksiru Kot
Jeśli w zadaniu Zabójcy królów pomogłeś Iorwethowi i zastałeś w mieście masakrę, po wypiciu mikstury kot zauważysz krew prowadzącą zarówno w stronę lasu jak i wewnątrz miasta. Udaj się naturalnie do lasu. Ślady krwi doprowadzą Cię do konającego Cedrika (M8, 22) nieopodal wodospadu. Ostatkiem sił elf opowie Ci co się wydarzyło, o tym jak Triss poprosiła go o pomoc i zabił ochroniarza, a następnie pojawił się wiedźmin - niestety był za szybko i elf nie dał mu rady. Triss nie miała wyboru i teleportowała się wraz z królobójcą do Aedirn.
Uwaga! Po rozmowie z umierającym Cedrikiem możesz porozmawiać z Roche'em na temat Dzikiego Gonu. Vernon przesiaduje w siedzibie oddziałów specjalnych (M7, 29). |
Po chwili pojawi się Zoltan i Jaskier - zachęcą Cię oni do obalenia Loredo, musisz jednak opowiedzieć się za jedną ze stron konfliktu.
Zostaje odblokowane zadanie Na rozstajach: Scoia'tael oraz Na rozstajach: Roche.
Nagroda: 900 XP
Uwaga! Kiedy tylko opowiesz się po którejś stronie konfliktu rozpocznie się ostatnie zadanie w pierwszym akcie. Wszystkie zadania poboczne przestaną być dostępne! Jeśli chcesz jeszcze jakieś wykonać, warto odłożyć decyzję. |
Uwaga! Podjęta w zadaniu Na rozstajach: Vernon Roche / Scoia'tael decyzja ma zasadniczy wpływ na dalszy przebieg rozgrywki - w zależności od obranej strony konfliktu zmienia się diametralnie zarówno drugi jak i trzeci akt! |