Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Taktyki i manewry w Total War SHOGUN 2 | Bitwy poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

W tym rozdziale przedstawię parę podstawowych rad odnośnie dowodzenia różnymi typami jednostek. Są to oczywiście sugestie, nie będące sztywnymi regułami, ponieważ wszystko zależy od obecnej sytuacji na polu bitwy. Zostały tutaj uwzględnione najczęściej wykorzystywane jednostki.

Strzelcy

Łuczników najlepiej rozstawiać w pierwszej linii w luźnej formacji. Ma to podwójne zastosowanie. Jeśli wróg ma również strzelców to skupi swój ogień głównie na nich, dzięki czemu nasza piechota specjalnie nie powinna ucierpieć od ostrzału. Dodatkowo gdy już wróg zbliży się do naszych wojsk i będzie trzeba przejść do walki w zwarciu, to nasza piechota łatwiej przejdzie przez oddział w luźnej formacji niż jakby musieli przepychać się przez zwartą linię.

Podczas walki strzelców warto też skupiać ogień na jednym oddziale - dzięki czemu szybko wyeliminujemy go z walki i zmniejszymy zagrożenie.

Uwaga, łucznicy celują uwzględniając aktualny kierunek i szybkość poruszania się jednostki. Dlatego jeśli jednostka chwilę po oddaniu salwy przez łuczników zatrzyma się, zacznie biec w przeciwną stronę lub w bok, to większość pocisków powinna minąć celu.

Strzelców wyposażonych w rusznice należy stawiać zawsze na pierwszej linii - jeszcze przed łucznikami. Najlepiej też by byli jak najbardziej rozciągnięci, ponieważ strzela tylko pierwszy szereg. Warto mieć na uwadze, że te jednostki do prowadzenia efektywnego ostrzału potrzebują przed sobą mieć też jak najbardziej otwartą przestrzeń.

Ashigaru z yari

Choć to podstawowa jednostka to odpowiednio wykorzystana potrafi stawić opór nawet znacznie lepszym oddziałom. Wystarczy, że chwilę przed natarciem użyjemy umiejętności ściany yari - dzięki niej jednostka ta jest bardzo trudna do zwalczenia przy frontalnym szturmie. Należy pamiętać, że ściana yari przyspiesza zmęczenie jednostki, a także jest wtedy bardzo wrażliwa na ostrzał łuczników, dlatego nie należy z tej formacji korzystać kiedy nie ma wrogów w pobliżu.

Jazda i prowokowanie

Kawalerię oczywiście najlepiej wykorzystywać do flankowania oraz eliminacji wrogich łuczników. Dodatkowo, jeśli to my jesteśmy stroną atakującą to z jej pomocą można sprowokować armię wroga do opuszczenia pozycji obronnych. Wystarczy zaatakować go jazdą (oczywiście w miejscu, gdzie ryzyko wpadnięcia na włócznie będzie jak najmniejsze), a następnie ostrożnie się wycofywać - tak by wrogie jednostki nie straciły zainteresowania naszym oddziałem.

Jazda również idealnie nadaje się do ścigania uciekających wrogów po wygranej bitwie.

W przypadku jazdy z yari najbardziej efektywni są podczas pierwszej szarży, dlatego nie warto pozostawiać ich dłużej związanych walką. Zamiast tego po wykonaniu szarży należy ich wycofać by po chwili ponowić natarcie.

Jazda z katanami lepiej od nich radzi sobie podczas przedłużającej się walki, dlatego nadają się dobrze do zwalczania wrogiej jazdy.

Piechota z mieczami

Samuraje z katanami to jednostka dosyć uniwersalna. Nadaje się dobrze zarówno do szturmu jak i nieźle się sprawdza podczas obrony. Najefektowniejsze jej wykorzystanie to uderzenie lekko z flanki na związany walką oddział wroga. Należy pamiętać, że jest to jednostka bardzo wrażliwa na atak jazdy.

Samuraje z no-dachi to jednostka szturmowa, najefektywniejsi są w szarży - ich zadanie to przełamanie wrogich szeregów. W przypadku przedłużającej się walki ich siła słabnie, zaś do obrony są kompletnie nie przydatni. Ich dodatkowym atutem jest umiejętność banzai. Z uwagi na słaby pancerz są wyjątkowo wrażliwi na ostrzał.

Piechota z bronią drzewcową

Samurajów z yari najlepiej wykorzystać do ochrony przed jazdą. Dzięki umiejętności szybkiego marszu mają większe szanse na przechwycenie wrogiej kawalerii niż inne oddziały piesze, dlatego warto ich trzymać na naszych flankach.

Samuraje z naginatami to jednostka uniwersalna pod tym względem, że może walczyć zarówno z piechotą jak i z jazdą. Jest to jednostka mocno opancerzona, dlatego dobrze znoszą przedłużającą się walkę oraz są bardziej odporni na ostrzał łuczników. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się kiedy są wspierani przez przynajmniej kilka oddziałów łuczników.