Misje i wydarzenia w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem poradnik Total War: SHOGUN 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Podczas rozgrywki będziemy wielokrotnie napotykać przeróżne misje do wykonania oraz wydarzenia, które mogą mieć znaczny wpływ na funkcjonowanie naszego klanu.
Misje
Oprócz głównego celu naszej kampanii w jej trakcie otrzymujemy różnego typu misje. Te otrzymywane na początku kampanii mają charakter samouczkowy (np. opanuj sztukę droga miecza), zaś te późniejsze są powiązane z aktualną sytuacją na mapie (np. pokonaj w boju generała z następującego klanu). Misje mogą być ograniczone czasowo, wtedy mamy podaną liczbę tur jaką mamy na jej ukończenie. Nagrodą za misję mogą być zarówno czasowe premie dla naszego klanu jak i np. otrzymanie jakiejś jednostki.
Misje otrzymujemy w formie powiadomień na początku tury. Jakie aktualnie mamy misje możemy podejrzeć po rozwinięciu listy cele (1). Na dole mamy podane bieżące misje (2), zaś kliknięcie na jedną z nich otworzy nam okno ze szczegółami misji (3).
Wydarzenia
Oprócz misji w trakcie kampanii dochodzi do przeróżnych wydarzeń. Na niektóre nie mamy żadnego wpływu (np. gdy dochodzi do trzęsienia ziemi w danej prowincji), inne wymagają zaś podjęcia przez nas decyzji (np. czy chcemy aktualnie zwiększyć sobie szybkość opracowywania szybkość sztuk Bushido czy Chi). Niektóre z nich wymagają zapłacania pewnej kwoty (np. gdy otrzymujemy możliwość przyjęcia na służbę nowego generała). O wydarzeniach jesteśmy informowani w formie powiadomień.
W przypadku możliwości przyjęcia na służbę nowego generała, to ta opcja pojawia się czasem, gdy uda nam się odnieść zwycięstwo armią nieposiadającą generała. Jeśli dowodzący wtedy armią kapitan przeżyje bitwę, a wynik zwycięstwa będzie wysoki, to możemy dostać wtedy taką opcję.
W przypadku grania klanem innym niż Otomo i Shimazu co jakiś czas będzie nam się pojawiać wydarzenie oferujące handel z nanban (czyli z europejczykami). Zgodzenie się pozwoli nam na zbudowanie nanbańskiego portu handlowego, jeśli jednak nie zamierzamy przyjmować chrześcijaństwa, to jest to średnio opłacalne. W takim przypadku otrzymamy właściwie tylko możliwość werbunku drogiej jednostki ashigaru z rusznicami z importu (której rekrutacja trwa dodatkowo aż cztery tury), zaś sam nanbański port będzie powodował wzrost chrześcijaństwa w prowincji z nim - który będziemy musieli zniwelować, by nie doszło do buntów.