Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Oda w Total War SHOGUN 2 | Klany poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Oda jest klanem dla osób lubiących opierać swoją armię na najprostszych jednostkach. Jednakże ma też ciekawą i zarazem trudną sytuację początkową w centrum głównej wyspy Japonii - Honsiu. Dodatkowo w ich rękach znajduje się Owari, będące jedną z najbardziej dochodowych prowincji.

Cechy frakcyjne

  1. Lepsze morale wszystkich ashigaru
  2. Zmniejszony koszt werbunku i utrzymania ashigaru

Początkowo w ich prowincji jest wniesiony plac ćwiczeń pozwalający na werbunek samurajów z yari, a po jego rozbudowie - jednostek z naginatami.

Warunki zwycięstwa

1 - Oda w Total War SHOGUN 2 | Klany - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
  1. Podbij i utrzymaj prowincje: Iga, Ise, Mino, Owari, Kioto, Yamato
  2. Zajmij określoną ilość prowincji: 25 (krótka kampania), 40 (długa kampania), 60 (władza nad światem)
  3. Osiągnij cel przed zakończeniem tury: zima 1575 (krótka kampania), zima 1600 (długa kampania oraz władza nad światem)

Początek rozgrywki

Początkowa sytuacja tego klanu nie należy do ciekawych. - Oda w Total War SHOGUN 2 | Klany - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Początkowa sytuacja tego klanu nie należy do ciekawych.

Sytuacja początkowa tego klanu jest trudna. W naszej prowincji jest armia buntowników, a dodatkowo prowadzimy wojnę z trzema klanami - z Saito na północy oraz Tokugawą i Imagawą na wschodzie. Z buntownikami powinniśmy się zająć już w pierwszej turze, zaś zaraz potem najprawdopodobniej na nasze ziemie wkroczy armia Tokugawy.

Po rozbiciu ich sił polecam wstrzymać się z uderzeniem na ich prowincję - Mikawę i uderzyć wpierw na Mino znajdujące się w rękach Saito - dzięki czemu zlikwidujemy zagrożenie na naszych tyłach. Potem musimy jak najszybciej wyruszyć na Tokugawę oraz na znajdującą się za nimi Imagawę - należy tutaj pamiętać o zostawieniu garnizonu w Owari na wypadek gdyby któryś z klanów na zachodzie zdecydował się wypowiedzieć nam wojnę. Kiedy zajmiemy ostatnią ich prowincję - Surugę, zalecam wstrzymać się z dalszymi podbojami w tym kierunku. W międzyczasie możemy też zająć Shinano Południowe - o ile wcześniej nie przejmie go jakiś większy klan. Znajduje się tam kopalnia kamienia.

Po pokonaniu naszych początkowych oponentów możemy skierować się na zachód i rozpocząć działania wojenne w okolicach Kioto. Całkiem prawdopodobne, że któryś z tutejszych klanów (np. Hattori) już wcześniej zdecyduje się wypowiedzieć nam wojnę. W tej okolicy znajdują się prowincje ze specjalnością ninja oraz święta ziemia - pozwoli nam to na rekrutację lepszych ninja oraz mnichów.

W przypadku klanu Oda wyjątkowo warto szybko opracować sztuki Chi, Todofuken oraz wyrównane pola - pozwoli nam to na rozwój farm, co w przypadku prowincji Owari zapewni nam duży dochód.

Ze sztuk Bushido polecam szybkie opracowanie technologii związanych z obroną. Kolejno strategię obrony, drogę włóczni, niebo i ziemia oraz technika włóczni. Da nam to zarówno dostęp do jednostek samurajów z naginatami jak i dodatkowo wzmocni naszych ashigaru z yari. Z uwagi też na bliskie sąsiedztwo klanu Ikko-ikki (będącego odmiennego wyznania niż reszta klanów), który ma tendencję do szybkiego rozrastania się prawdopodobnie szybko będziemy zmuszeni do opracowania sztuk Zen oraz Istoty ducha.