Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Otomo (DLC) w Total War SHOGUN 2 | Klany poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Otomo jest klanem wymagającym posiadania odpowiedniego DLC - Otomo Clan Pack. Jest to zdecydowanie klan dla osób chcących zagrać klanem chrześcijańskim - jest to religia startowa tego klanu. Dodatkowo posiada dobrą pozycję startową na północy wyspy Kiusiu w pobliżu większości punktów handlowych. Jako jedyny klan posiada też możliwość werbunku europejskiej piechoty w postaci portugalskich terco. Grając tym klanem musimy mieć na uwadze, że walcząc z klanami buddyjskimi będziemy musieli nawracać zdobyte prowincje na chrześcijaństwo.

Cechy frakcyjne

  1. Obniża koszty rekrutacji piechoty z bronią palną
  2. Obniża koszty działań misjonarzy
  3. Przyspiesza import hakownic - jednostka ashigaru z rusznicami z importu będzie miała krótszy czas werbunku niż w przypadku innych klanów
  4. Przyspiesza nawracanie na religię klanu

Od początku rozgrywki posiadamy jednego misjonarza. W prowincji Bungo (posiadającej specjalność kolonia kupiecka) mamy wniesiony nanbański port handlowy, zaś w prowincji Buzen (ze specjalnością rzemieślnicy) - dojo łuczników.

Warunki zwycięstwa

1 - Otomo (DLC) w Total War SHOGUN 2 | Klany - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
  1. Podbij i utrzymaj prowincje: Bungo, Buzen, Higo, Hizen, Nagato, Suo, Tsukushi, Kioto
  2. Zajmij określoną ilość prowincji: 25 (krótka kampania), 40 (długa kampania), 60 (władza nad światem)
  3. Osiągnij cel przed zakończeniem tury: zima 1575 (krótka kampania), zima 1600 (długa kampania oraz władza nad światem)

Początek rozgrywki

Grając Otomo właściwie od początku gry otrzymujemy dostęp do potężnej floty. - Otomo (DLC) w Total War SHOGUN 2 | Klany - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Grając Otomo właściwie od początku gry otrzymujemy dostęp do potężnej floty.

Zaczynamy prowadząc wojnę na dwóch frontach - na zachodzie z Shoni oraz na wschodzie z Ouchi od którego nas oddziela cieśnina. Polecam zaatakowanie wpierw Shoni, ponieważ znajdują się na tej samej wyspie co my. Przed atakiem Ouchi możemy się początkowo łatwo zabezpieczyć blokując naszych statkiem przejście przez cieśninę - najlepiej ustawić go centralnie na strzałce oznaczającą, że wojska lądowe mogą przekroczyć ten fragment morza. Dodatkowo początkowo w naszych startowych prowincjach jest jeszcze pewien procent buddystów - by uniknąć niepokojów dobrze jest w obu prowincjach wznieść kaplice i umieścić w nich misjonarzy.

Zalecam jak najszybszą rozbudowę nanbańskiego portu handlowego do dzielnicy nanbańskiej - dzięki czemu otrzymamy dostęp do statków kupieckich nanban - są to potężne okręty dzięki którym możemy zarazem bezproblemowo toczyć walkę na morzu jak i prowadzić handel w punktach handlowych (które też powinniśmy jak najszybciej zająć). Da nam to dużą przewagę na morzu oraz duży dochód.

Jeśli zaś szybko opracujemy sztukę atak ogniem to otrzymamy dodatkowo dostęp do jednostki portugalskich terco - bardzo dobrej piechoty wyposażonej w broń palną. Dobrze jest też w miarę szybko opracować Zen oraz Istotę ducha - dzięki czemu będziemy mogli jeszcze szybciej nawracać prowincje na chrześcijaństwo.

Po pokonaniu Shoni oraz ewentualne także Ouchi powinniśmy zająć pozostałą część wyspy Kiusiu na której zaczęliśmy rozgrywkę, zabezpieczymy sobie w ten sposób tyły. Później pozostaje nam już tylko wejście na Honsiu i marsz w kierunku Kioto, ewentualnie możemy w między czasie dokonać desantu na Sikoku.