Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki lądowe w SHOGUN 2 | Tworzymy nowy szogunat - czyli podbój Japonii poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Jednostki lądowe

Prowadzenie wojen to esencja serii Total War. Sukces w bitwie zależy nie tylko od ukształtowania terenu, pogody czy samego charakteru bitwy, ale też od rodzaju jednostek, które biorą w nim udział oraz od działań gracza. O jednostkach przeczytacie w poniższym akapicie, a o taktyce na polu walki - w następnym.

Dla sukcesu podczas batalii bardzo istotne są proporcje pomiędzy poszczególnymi oddziałami. Nie jest już tak, jak w Medievalu II, gdzie najlepiej do walk w polu było posiadać wyłącznie kawalerię, a podczas ataku na zamek - jedynie piechotę walczącą wręcz oraz artylerię. Tym razem proporcje między poszczególnymi formacjami warto gruntownie przemyśleć.

Armia złożona głównie z łuczników i włóczników ashigaru będzie bezcenna podczas dłuższych kampanii. - Jednostki lądowe w SHOGUN 2 | Tworzymy nowy szogunat - czyli podbój Japonii - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Armia złożona głównie z łuczników i włóczników ashigaru będzie bezcenna podczas dłuższych kampanii.

Dość uniwersalny układ sił wynosi: 60% piechota walcząca w zwarciu, 30% strzelcy, 10% kawaleria. Piechota będzie dla nas kręgosłupem armii, z racji swej uniwersalności i roli, jaką dla niej przeznaczymy - czyli zatrzymaniu na sobie wroga. Rolą łuczników i arkebuzerów będzie przede wszystkim osłabienie wroga, zanim ten podejdzie do naszych wojsk oraz obniżanie jego morale, gdy już zaangażuje się w walkę z włócznikami i miecznikami. Wreszcie kawaleria stanowi rodzaj wentylu bezpieczeństwa - zabezpiecza ona naszą piechotę przed oflankowaniem, a ponadto pozwala na wykonanie potężnej szarży na tyły wroga zaangażowanego w walkę z piechotą.

Niezłym pomysłem może być również wynajęcie oddziałów artyleryjskich - należy jednak pamiętać, że te nie są mobilne. Ich zadaniem powinno być zmuszenie przeciwnika do szybkiego, nieprzemyślanego ataku na naszą piechotę - efekt ten najłatwiej uzyskać podczas ostrzału dalekiego zasięgu. Raczej nie opłaca się posiadać artylerii podczas oblężeń, należy również unikać łączenia jej z główną armią, którą atakujemy kolejne prowincje wroga - znacząca obniża ona tempo przemarszu.

Nieco inaczej wygląda sytuacja podczas oblężeń - idealna proporcja to 60% piechoty i 40% łuczników. Kawaleria jest raczej zbędna - większość ewentualnych wycieczek na zewnątrz murów byłaby samobójstwem, a używanie jazdy do szturmu jest marnotrawstwem zasobów ludzkich.

Taki skład armii nadaje się idealnie zarówno do szturmu na twierdze, jak i do ich obrony. - Jednostki lądowe w SHOGUN 2 | Tworzymy nowy szogunat - czyli podbój Japonii - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Taki skład armii nadaje się idealnie zarówno do szturmu na twierdze, jak i do ich obrony.

Co zaś do samych rodzajów jednostek: w pierwszej kolejności powinniśmy stawiać na włóczników oraz łuczników ashigaru (stosunek 70% do 30%), by potem wzbogacić armię o samurajów z katanami lub naginatami oraz kawalerię.

Piechota z mieczami

40%

Zostało jeszcze 36% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie