Prowincja w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem poradnik Total War: SHOGUN 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
W przeciwieństwie do budynków w mieście, budynki prowincjonalne są widoczne na mapie kampanii jako osobne struktury. Z tego względu są łatwym celem dla najazdów wrogich armii, jeśli naszych sił nie ma w pobliżu (wyjątkiem są drogi, których nie da się w żaden sposób uszkodzić). Tutaj nie mamy już parceli na budowę - jakie i ile budynków prowincjonalnych mamy w danym regionie jest z góry narzucone.
Budynek rolniczy znajduje się w każdej prowincji. Jego rozwój jest o tyle istotny, że nie tylko zwiększa nam przychód z gospodarstw, ale także dostarcza zapasy żywności. W przypadku jego zniszczenia przez wroga zalecam szybkie zainwestowanie w jego naprawę, zwłaszcza jeśli posiadana przez nas nadwyżka nie jest zbyt duża.
Porty są jedynie w prowincjach z dostępem do morza. Przyspieszają rozwój i pozwalają na handel drogą morską. Można w nich też werbować flotę, zarówno handlową jak i wojenną.
Drogi są ważnym czynnikiem w kontekście naszych działań wojennych. Zwiększają zasięg armii i przyspieszają uzupełnianie wojsk. Na późniejszych poziomach rozbudowy zapewniają również bonus do rozwoju prowincji.
Specjalność prowincji
Część prowincji posiada własną specjalność w postaci dodatkowego budynku prowincjonalnego. Te budynki mogą zapewniać nam dostęp do surowców, które możemy wykorzystać w handlu i które są wymagane do wniesienia niektórych budynków, ale także bonusy dla armii i agentów oraz inne korzyści.
Rzemieślnicy zwiększają zamożność z handlu w prowincji, a także dostarczają towary luksusowe, którymi można handlować. Dodatkowo zapewniają bonusy do celności jednostkom zwerbowanym w prowincji o tej specjalności, dlatego warto w takim wypadku postawić w tym miejscu dojo łuczników oraz warsztat machin oblężniczych. Przydatny będzie też obóz rozbudowany do zbrojowni (co zwiększy dodatkowo pancerz naszych strzelców) lub domku myśliwskiego (dzięki któremu nasi strzelcy dostaną jeszcze większy bonus do celności).
Kopalnie złota dają nam znaczny bonus do zamożności prowincji.
Święte ziemie dają bonusy zwerbowanym w danej prowincji mnichom oraz mnichom-wojownikom. Dla frakcji chrześcijańskich są bezużyteczne.
Pastwiska dostarczają rumaki bojowe, którymi można handlować, a także są potrzebne do werbunku zaawansowanych jednostek kawalerii. Dodatkowo dają bonus do szarży dla zwerbowanej jazdy w danej prowincji oraz zwiększają zamożność.
Szkoły zależnie od wybranej ścieżki rozwoju albo przyspieszają opracowywanie sztuk Chi i dają bonus do rangi zwerbowanych metsuke, albo zwiększają zadowolenie oraz stawkę podatkową i zwiększają bonus dla metsuke przy jednoczesnym mniejszym bonusie do opracowywania sztuk.
Kopalnie żelaza dostarczają kolejny surowiec handlowy, zwiększają zamożność prowincji, a także zmniejszają koszt werbunku jednostek.
Kolonie kupieckie dają bonus do doświadczenia zwerbowanych w prowincji flot, a także zwiększają dochód z handlu. Przy czym musimy wybrać, na którą z tych rzeczy chcemy położyć większy nacisk.
Górska kryjówka zależnie od wybranego kierunku rozwoju albo zwiększa zamożność i daje większy bonus do werbowanych ninja, albo daje bonusy do doświadczenia dla jednostek ninja kisho. Osobiście zalecam wybranie pierwszego wariantu, ponieważ wyższy poziom u świeżo zwerbowanego ninja jest często na wagę złota.
Kuźnia daje bonusy do pancerza i ataku wręcz. W późniejszym etapie rozwoju musimy zdecydować czy chcemy lepszy pancerz czy większy atak wręcz. Warto w prowincji z tą specjalnością werbować wszelkie jednostki do walki wręcz. Dodatkowo zalecam wybudowanie w prowincji z kuźnią, obozu rozwiniętego do zbrojowni lub dojo jujutsu.
Kamieniołomy zmniejszają koszty budowy w danej prowincji, zwiększają zamożność, a także dostarczają kolejny towar handlowy, potrzebny też do niektórych budynków.
Obozy drwali dostarczają surowiec handlowy, zwiększają zamożność, a także zmniejszają koszt werbunku floty.