Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bitwy morskie w Total War SHOGUN 2 | Bitwy poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Do bitew morskich może nie dochodzi w Shogunie tak często często jak do starć na lądzie i mają one raczej drugorzędną rolę. Jednak dobrze jest się zapoznać z ich mechanikami, jeśli chcemy sprawnie ochraniać nasze wybrzeża i punkty handlowe.

Interface

W przypadku bitew morskich interface lekko się różni - Bitwy morskie w Total War SHOGUN 2 | Bitwy - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

W przypadku bitew morskich interface lekko się różni. Pod trójwymiarowym portretem dowódcy mamy przyciski służące do obracania wybranym okrętem oraz do sterowania jego prędkością. Na prawo od niego mamy przyciski służące do zatrzymania okrętów, grupowania ich, a także przycisk abordażu (klawisz B) (1) i naprawy okrętu (klawisz R) (2). Po zaznaczeniu okrętu nad ich kartami pojawią się jedynie ikonka swobodnego ostrzału, a także ewentualnych umiejętności specjalnych.

Większość okrętów w Shogunie porusza się za pomocą wioseł. - Bitwy morskie w Total War SHOGUN 2 | Bitwy - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Większość okrętów w Shogunie porusza się za pomocą wioseł.

W górnej części ekranu znajduje się wskaźnik kierunku wiatru. Ponieważ większość okrętów w grze jest wyposażona w wiosła, to ma on jakiekolwiek znaczenie jedynie przy kilku jednostkach, takich jak sengoku bune czy statek kupiecki nanban.

Przy kartach jednostki mamy informacje o liczebności załogi (1) (z podziałem na strzelców oraz walczących wręcz, którzy wezmą udział w walce podczas abordażu), a także aktualny stan kadłuba (2) - Bitwy morskie w Total War SHOGUN 2 | Bitwy - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Przy kartach jednostki mamy informacje o liczebności załogi (1) (z podziałem na strzelców oraz walczących wręcz, którzy wezmą udział w walce podczas abordażu), a także aktualny stan kadłuba (2). Do stanów wyświetlających się nad jednostką doszła informacja o płonącym okręcie.

Szybkość i zwrotność

Poszczególne okręty różnią się od siebie wielkością, a co za tym idzie - także szybkością i zwrotnością poruszania się. Dlatego mniejszym okrętem można wymanewrować te potężniejsze i wykorzystać to choćby do odciągnięcia jednego wrogiego okrętu od pozostałych.

Ostrzeliwanie

Okręty wyposażone w broń palną szybko łamią morale innych jednostek. - Bitwy morskie w Total War SHOGUN 2 | Bitwy - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Okręty wyposażone w broń palną szybko łamią morale innych jednostek.

Okręty posiadają na pokładzie strzelców, dlatego bitwy morskie można zwyciężać bez dokonywania abordażu. W przypadku gdy na pokładzie naszych statków mamy łuczników, to narażona jest wyłącznie załoga wrogiego statku (z wyjątkiem kobayi z łucznikami, ci mają umiejętność płonących strzał, którymi możemy spróbować podpalić inny okręt.

Znacznie efektywniejsze są jednostki posiadające na pokładzie rusznice. Ci nie tylko eliminują wrogą załogę, ale także znacznie wpływają na ich morale.

Jednostki posiadające bomby zapalające oraz działa są najbardziej niszczycielskie - zadają one duże obrażenia dla kadłuba. Kobaya z bombami zapalającymi jest z tego względu jednostką tanią i bardzo skuteczną, jednakże ma słaby kadłub i by ostrzelać wroga musi znacznie się do niego zbliżyć. Znacznie łatwiejsze w wykorzystaniu bune działowe oraz statki kupieckie nanban - ich działa pozwalają na ostrzeliwanie wroga z znacznego dystansu.

Abordaż

Dzięki abordażowi możemy przejąć wrogie okręty. - Bitwy morskie w Total War SHOGUN 2 | Bitwy - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Dzięki abordażowi możemy przejąć wrogie okręty.

Podczas bitwy morskiej możemy załodze naszego statku rozkazać wedrzeć się na wrogi pokład. By to zrobić musimy wybrać opcję abordażu za pomocą odpowiedniej ikonki bądź klawiszem B, a następnie PPM rozkazać zaatakowanie wrogiego okrętu. Nasza jednostka podpłynie do nich, a następnie za pomocą haków spróbują złapać i przyciągnąć wrogą jednostkę by następnie wejść na ich pokład. Kiedy rozpocznie się walka nad okrętami pojawi się wskaźnik określający która strona wygrywa. Po zwycięstwie załoga naszego okrętu wróci na swój pokład.

Do abordażu najlepiej nadają się jednostki posiadające załogę, której znaczna część jest wyposażona w broń do walki w zwarciu. Głównie są to sengoku bune oraz o ataka bune, jednakże nieźle sprawdzą się w tej roli także średnie i ciężkie bune.

Naprawa okrętu w trakcie bitwy

Jeśli nasz okręt ma uszkodzony kadłub, a zwłaszcza w momencie kiedy jest on podpalony, to możemy spróbować dokonać jego naprawy. W tym celu należy wydać rozkaz naprawy wybierając odpowiednią ikonkę lub klawisz R. Należy pamiętać, że na czas naprawy nie możemy wydawać żadnych rozkazów naprawianej jednostce - inaczej naprawa zostanie przerwana. Przez okres naprawy karta jednostki będzie zasłonięta ikonką naprawy.

Przejmowanie wrogich okrętów

Jeśli w trakcie bitwy pokonamy wrogi statek za pomocą abordażu lub kiedy się on podda (wywiesi białą flagę i nie będzie uciekać z pola bitwy), to po bitwie te statki zostaną dodane do naszej floty na mapie kampanii. Oczywiście te statki będą uszkodzone, a załoga będzie przetrzebiona, dlatego będą wymagały szybkiej naprawy.