Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dyplomacja w Total War SHOGUN 2 | Polityka i wojsko poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

W oknie dyplomacji możemy zawierać traktaty z innymi klanami oraz wypowiadzieć im wojnę - Dyplomacja w Total War SHOGUN 2 | Polityka i wojsko - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

W oknie dyplomacji możemy zawierać traktaty z innymi klanami oraz wypowiadzieć im wojnę. By otworzyć panel dyplomacji należy wybrać odpowiednią ikonkę w prawym dolnym rogu, bądź kliknąć klawisz K.

Ekran dyplomacji

Ukaże nam się lista poznanych klanów (1), zaś nad nią umieszczona jest mapa (2) określająca nastawienie innych klanów do tego wybranego z listy - Dyplomacja w Total War SHOGUN 2 | Polityka i wojsko - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Ukaże nam się lista poznanych klanów (1), zaś nad nią umieszczona jest mapa (2) określająca nastawienie innych klanów do tego wybranego z listy. Im bardziej zielony jest inny klan, tym przyjaźniejsze jest jego nastawienie, a im czerwieńszy - tym bardziej wrogie. Po lewej i prawej stronie mamy informacje (3) odnośnie naszego klanu oraz kanu wybranego z listy. Jest tutaj podane kto aktualnie rządzi klanem, jaka jest jego potęga oraz jak im się powodzi w stosunku do innych klanów, jaki mają temperament (określający czy dany klan jest chętny do prowadzenia wojen), jaka jest ich reputacja (która zależy od tego czy przestrzegają zawartych umów), ile prowincji posiada oraz lista sojuszników, wasali, prowadzonych wojen i podpisanych umów handlowych. W przypadku innego klanu mamy tutaj również podany ich stosunek do nas oraz listę podpisanych traktatów. Dodatkowo na samym dole jest podane które towary (4) klan eksportuje (zielona strzałka), które importuje (czerwona strzałka) oraz których nie posiada (te są oznaczone szarym kolorem)

Dodatkowo na liście odkrytych klanów mamy podane jakiego są wyznania (1), jaki jest ich nastawienie do nas (2), czy prowadzimy z nimi handel (lub czy handel jest możliwy) (3) oraz czy obecnie jesteśmy z nimi w czasie wojny lub czy są naszymi sojusznikami (4) - Dyplomacja w Total War SHOGUN 2 | Polityka i wojsko - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Dodatkowo na liście odkrytych klanów mamy podane jakiego są wyznania (1), jaki jest ich nastawienie do nas (2), czy prowadzimy z nimi handel (lub czy handel jest możliwy) (3) oraz czy obecnie jesteśmy z nimi w czasie wojny lub czy są naszymi sojusznikami (4). Po najechaniu myszką na dany klan pojawi nam się dodatkowo lista współczynników wpływających na stosunki z tym klanem (5). By rozpocząć rozmowy dyplomatyczne z danych klanem należy wybrać interesujący nas klan LPM, a następnie kliknąć ikonkę rozpocznij negocjację u dołu ekranu (6).

W oknie negocjacji po lewej stronie mamy listę opcji jakie możemy wykorzystać w trakcie rozmów (1) - Dyplomacja w Total War SHOGUN 2 | Polityka i wojsko - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

W oknie negocjacji po lewej stronie mamy listę opcji jakie możemy wykorzystać w trakcie rozmów (1). Te będące na szaro są aktualnie niedostępne. Po prawej mamy listę obecnie obowiązujących nas traktatów. Po środku są wypisane obecnie wybrane przez nas propozycje i żądania wobec innego klanu (2). Nad nimi mamy od razu podane nastawienie klanu do naszej oferty, które jest w trzystopniowej skali (3).

  • Oferta nas satysfakcjonuje - klan przyjmę natychmiast naszą ofertę.
  • Być może będziemy mogli dojść do porozumienia - klan najprawdopodobniej odrzuci naszą ofertę, w naprawdę rzadkich przypadkach wysunie kontrofertę.
  • Oferta jest nie do przyjęcia - klan bezwzględnie ją odrzuci.

Jeśli chcemy złożyć ofertę klikamy złóż propozycję u dołu ekranu (4). Mamy tutaj też możliwość zagrożenia innemu klanowi (5). Opcja ta w teorii pozwala nam przy odpowiedniej sile naszego klanu zmusić inny ród do przyjęcia naszej oferty, w praktyce jednak właściwie nigdy się to nie udaje, dlatego odradzam używanie tej opcji.

Przydatne rady

Warto kombinować przy pertraktacjach z innymi klanami. Jeśli klan jest chętny na zawarcie sojuszu lub innej umowy, to warto wysunąć propozycję by nam dodatkowo za to zapłacił. Nawet jeśli to będzie to niewielka kwota to zawsze może się przydać.

Można też klanom o pokojowym temperamencie dawać czasowe prawo przemarszu ich wojsk przez nasze terytorium (oczywiście za odpowiednią sumę). Nie ryzykujemy wtedy zbytnio, że wejdą na nasze terytorium tylko po to by wypowiedzieć nam wojnę, a można w ten sposób sobie dorobić.

Jeśli zaś chcemy polepszyć nastawienie innego klanu do nas możemy spróbować bezinteresownie zapłacić im pewną sumę pieniędzy. Należy jednak liczyć się z tym, że taka praktyka jest bardzo kosztowna.

Wypowiadanie wojny

By wypowiedzieć wojnę należy wybrać odpowiednią opcję z panelu negocjacji bądź po prostu rozkazać naszej armii by zaatakowała terytorium neutralnego klany. Otworzy nam się wtedy okno w którym będziemy mieli wypisanych sojuszników naszych i wroga, a także znajdziemy tu opcję wezwania naszych sojuszników na pomoc.

Należy pamiętać by przed wypowiedzeniem wojny odpowiednio wcześniej rozwiązać obowiązujące z nim umowy w postaci sojuszy i praw przemarszu. W innym przypadku otrzymamy dużą karę do reputacji, co pogorszy nasze stosunki z innymi klanami. Jeśli zaś u innego klanu aktualnie przebywa członek naszego klanu jako zakładnik, to w chwili wypowiedzenia wojny czeka go śmierć.

Wspieranie sojuszników

Jeśli nasz sojusznik lub wasal zostanie zaatakowany, to otrzymamy informację czy chcemy go wesprzeć w wojnie. W przypadku odmowy dojdzie do zerwania sojuszu i pogorszenia relacji z nim. Trzeba jednak pamiętać, że ta zasada nie tyczy się frakcji sterowanych przez komputer i taki klan może nie wesprzeć innego jednocześnie nie zrywając z nim sojuszu.

Podział krainy

W naszych sojusznikach i wasalach nie należy pokładać zbyt wielkiej wiary. Nawet jeśli przez większość rozgrywki pozostaną nam wierni, to najprawdopodobniej zdradzą z chwilą podziału krainy - z tego względu musimy być gotowi na walkę z nimi. Przy odpowiednio wysokich początkowych relacjach minus związany z podziałem krainy można starać się zrównoważyć wysokimi daninami dla naszych sojuszników, ale na dłuższą metę jest to raczej bezcelowe. Zwłaszcza, że jak zostało wspomniane przeze mnie wyżej, taka praktyka podnoszenia stosunków jest bardzo obciążająca dla naszego skarbca. Klany powstałe po podziale krainy nie mają minusu do relacji związanego z nim.