Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem poradnik Total War: SHOGUN 2
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Tutaj znajdziemy budynki znajdujące się w obrębie stolicy naszej prowincji. Mogą one zostać uszkodzone w wyniku oblężenia, bądź działań wrogich agentów. Miasto składa się z zamku oraz parceli, na których możemy wybrać jaki budynek chcemy wnieść.
Zamek jest kluczowym budynkiem każdej prowincji. Od jego poziomu zależy jak mocne są nasze fortyfikacje oraz ile i jakie jednostki stanowią jego garnizon. Dodatkowo wraz z jego rozbudową udostępniane są kolejne parcele pod budynki oraz zwiększa się liczba możliwych do werbunku w tym samym czasie jednostek. Należy pamiętać też, że powiększający się zamek zwiększa spożycie żywności w prowincji, należy więc pilnować, by przed rozbudową mieć odpowiednią nadwyżkę.
Plac ćwiczeń, szkoła szermierzy oraz dojo łuczników to budynki wojskowe, które pozwalają nam werbować piesze jednostki samurajów walczących za pomocą broni białej oraz łuków.
W warsztacie machin oblężniczych możemy werbować jednostki posługujące się bronią prochową, a także oczywiście machiny oblężnicze.
Stajnie umożliwiają nam werbunek jednostek kawalerii. Jednak by móc rekrutować coś więcej niż tylko podstawowy oddział lekkiej jazdy, to, oprócz rozbudowy, należy w tej samej prowincji wznieść jeden budynków wojskowych, zależnie od tego jakie jednostki jazdy chcemy werbować (jazda z bronią palną jest dostępna tylko dla klanów Tokugawa oraz Otomo).
Obóz, zależnie od specjalizacji mu nadanej, daje naszej armii różne bonusy. Jako, że każdy budynek w prowincji może być wybudowany tylko raz, to nie możemy postawić dwóch obozów z różnymi specjalizacjami - warto o tym pamiętać.
Spelunka zwiększa nam zamożność i zadowolenie prowincji, a co ważniejsze - pozwala na werbunek ninja - jednego z agentów. Na późniejszym poziomie rozwoju dostajemy możliwość werbunku jednostki ninja kisho, a na ostatnim - kolejnego agenta w postaci gejszy. Najbardziej opłacalne jest wniesienie jej w prowincjach ze specjalnością ninja.
Targi zwiększają nam zamożność oraz rozwój prowincji. Umożliwiają też werbunek agenta - metsuke. Opłaca się je wnosić właściwie wszędzie, jednak na dodatkowe bonusy możemy liczyć wnosząc je w prowincjach ze specjalnością tradycje filozoficzne.
Świątynie buddyjskie wpływają na zadowolenie oraz nawracają miejscową ludność na buddyzm. Przyspieszają opracowywanie sztuk Chi oraz umożliwiają werbunek mnicha. Dodatkowo na dalszym etapie rozwoju pozwala na werbunek mnichów-wojowników jeśli zbudujemy i rozbudujemy dodatkowo plac ćwiczeń lub dojo łuczników. Najbardziej opłaca się je wnosić z prowincjach ze specjalnością święta ziemia.
Świątynia Jodo Shinshu odpowiednik świątyni buddyjskiej w przypadku gry klanem Ikko Ikki. Pozwala na rekrutację mnicha, a po wybudowaniu rozbudowanego na odpowiedni poziom placu ćwiczeń, stajni, dojo łuczników lub warsztatu machin oblężniczych daje dostęp do jednostek mnichów-wojowników.
Kaplica jest dostępna w przypadku przyjęcia przez nasz klan chrześcijaństwa (dla klanu Otomo jest to startowa religia). Umożliwia werbunek misjonarzy, nawraca okoliczną ludność na chrześcijaństwo, a także daje większy bonus do opracowywania sztuk Chi niż świątynia buddyjska i zwiększa rozwój miasta. Przy drugiej ścieżce rozwoju dodatkowo wydłuża czas jaki nasza stolica prowincji może być po oblężeniem przy mniejszym bonusie do sztuk i rozwoju.
Uwaga, każdy budynek pozwalający na werbunek agenta i każdy jego poziom zwiększają limit werbunku danego agenta o 1 (maksymalny limit to pięciu agentów danego typu).
Wydzierżawiona ziemia również jest dostępna przy graniu klanem chrześcijańskim. Sprzedajemy tutaj ziemię Portugalczykom, za co otrzymuje jednorazowy zastrzyk gotówki, ale honor naszego daimyo zmniejsza się o 1. Odradzam robienie tego, wydzierżawiona ziemia zajmuje nam jedną parcelę w prowincji, nie można jej zniszczyć (gdy inna frakcja zajmie prowincję z wydzierżawioną ziemią także nie może jej usunąć) i nie daje żadnych korzyści oprócz wspomnianego zastrzyku gotówki, który lepiej sobie zapewnić poprzez budowę czegoś zwiększającego zamożność.