Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (1) | Piórem i podstępem poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju

W grze mamy do czynienia z wieloma agentami i bohaterami, którzy mają niebagatelne znaczenie dla rozgrywki. Mogą oni nie tylko wspierać nasze armie czy zapewniać spokój w prowincji, ale i psuć szyki przeciwnikowi, buntować jego poddanych, a nawet całkowicie eliminować jego własnych agentów.

Najzdolniejszym generałom powinniśmy przydzielać ministerstwa. Ożenek z członkinią innego rodu też może się przydać. - Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (1) | Piórem i podstępem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Najzdolniejszym generałom powinniśmy przydzielać ministerstwa. Ożenek z członkinią innego rodu też może się przydać.

Pod opisem każdego agenta znajdziecie tabelę z sugerowaną drogą jego rozwoju. Umiejętności warto rozwijać aż do ostatniego, trzeciego poziomu - w kolumnie "działanie" znajdziecie bonusy dla kolejnych stopni znajomości danej umiejętności.

Generał

Nastawiony stricte na prowadzenie wojsk do boju i gwarantowanie im różnorodnych premii, będzie absolutną podstawą dla naszych działań. Zasadniczo jego umiejętności można podzielić na trzy kategorie: o działaniu globalnym, bitewnym oraz osobistym. Najistotniejsze będą dla nas dwie pierwsze grupy - to one dają całym armiom bardzo wymierne bonusy, podczas gdy zdolności osobiste mają znaczenie wyłącznie dla generała oraz jego świty - jako, że nie zamierzamy bezpośrednio angażować go w walkę, będą dla nas całkowicie nieprzydatne.

Dzięki odpowiednim umiejętnościom, będziemy wygrywać każdą bitwę. - Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (1) | Piórem i podstępem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Dzięki odpowiednim umiejętnościom, będziemy wygrywać każdą bitwę.

Jedyną umiejętnością, której nie warto rozwijać do końca, jest dowódca konnicy - talent ten posłuży nam wyłącznie do tego, abyśmy mogli rozwijać dalsze, dużo bardziej przydatne umiejętności.

Oto optymalna ścieżka rozwoju generała:

Lp.

Umiejętność

Działanie (1/2/3 poziom)

   

1.

Strateg

+5%/+10%/+20% do zasięgu ruchu

2

Dowódca konnicy

+0/+2/+4 premii do szarży dla konnicy, udostępnia formację klina

3.

Dowódca piechoty

+0/+1/+3 do ataku dla piechoty, udostępnia "stań i walcz"

4.

Dowódca ashigaru

+1/+3/+5 do morale wszystkich ashigaru

5.

Specjalista od szturmu w polu

+1/+2/+4 do ataku podczas ataku na lądzie

6.

Specjalista od obrony w polu

+1/+2/+4 do obrony podczas obrony na lądzie

7.

Specjalista od oblężeń

+2/+4 do dowodzenia podczas oblężeń, skraca czas oblężenia

8.

Poeta

+3%/+9%/+12% do szybkości poznawania sztuk bushido

9.

Honorowy

+1/+2 do lojalności generała lub honoru dajmio, mniejsze zyski z plądrowania

10.

Religijny

+1/+2/+3 do zapału religijnego, +10%/+20%/+30% do zachęcania, +0/+1/+2 do morale jednostek

11.

Budzi zapał

+10%/+20%/+30% do skuteczności przegrupowania, -5%/-10%/-15% do kosztu utrzymania wojsk, dodatkowo zwiększa tempo uzupełnień i morale

12.

Żywy skarb

+5/+10 do zadowolenia w prowincji, w której przebywa

13.

Dowolne

---

Gejsza

Chyba najmniej opłacalna z postaci, które możemy wynająć - chociaż jest bardzo dobrym zabójcą, to jednak sam koszt gejszy oraz jej wysokie wymagania (Osławiona dz. Mizu Shobai, opanowanie ninjustsu) sprawiają, że raczej nie warto poświęcić tej pięknej damie naszego czasu. Dodatkowym minusem jest fakt, że gejsza jest zawsze widoczna dla naszych przeciwników - stanowi więc bardzo prosty cel dla ninja lub metsuke.

Gejsza, jak to kobieta - ma wysokie wymagania. - Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (1) | Piórem i podstępem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Gejsza, jak to kobieta - ma wysokie wymagania.

Jeśli jednak nie możecie oprzeć się urokowi ponętnej japonki, oto sugerowana ścieżka jej rozwoju.

Lp.

Umiejętność

Działanie (1/2/3 poziom)

   

1.

Dama do towarzystwa

+1 do podstępności podczas zamachów

2.

Kurtyzana

+4% do szansy na sukces, +3% do szansy ucieczki po nieudanej akcji

3.

Pochlebstwo

+3%/+6% do szansy ucieczki przed agentami wroga, +0%/+5% do szansy na krytyczny sukces

4.

Uwodzenie

+1 do podstępności podczas zamachów

5.

Polityka

+3%/+6% do ucieczki przed agentami

6.

Lisica

+5% do szansy na krytyczny sukces, +6% do ucieczki po nieudanej akcji

7.

Agentka

+10% do ucieczki przed agentami wroga, +15% do widoczności na mapie kampanii

8.

Wykształcona dama

+6%/+9% do szansy ucieczki po nieudanej akcji, +0/+6% do szansy na sukces

9.

Trucicielka

+1/+2 do podstępności podczas zamachów

Metsuke

Bardzo przydatny agent - nie tylko pozwoli nam uspokoić wzburzonych poddanych w miastach, ale i wyeliminować na jakiś czas bohaterów wroga. Dodatkową zaletą może być opcja przekupienia wojsk przeciwnika oraz wspierania naszych armii i dowódców. Każde szanujące się państwo powinno posiadać przynajmniej jednego metsuke, który będzie pilnował spokoju w kraju lub pilnował armii przed wrogimi ninja bądź gejszami.

Mniej więcej tak powinien wyglądać dobrze rozwijany metsuke. - Agenci i dowódcy - optymalna ścieżka rozwoju (1) | Piórem i podstępem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Mniej więcej tak powinien wyglądać dobrze rozwijany metsuke.

Zasadniczo działalność metsuke można podzielić na dwie kategorie: agresywną oraz pasywną. Rolą pierwszej grupy będzie działanie na szkodę przeciwnika i w ograniczonym stopniu wspieranie armii, podczas gdy druga polega bardziej na utrzymywaniu spokoju na naszych własnych terenach. Mimo różnych zadań, obydwa rodzaje metsuke powinniśmy rozwijać w ten sam sposób.

Lp.

Umiejętność

Działanie (1/2/3 poziom)

   

1.

Kontrwywiadowca

+1/+2/+4 do zwalczania agentów

2.

Detektyw

+1/+2/+4 do przebiegłości podczas aresztowania

3.

Łapówkarz

+1/+2/+4 do przebiegłości podczas przekupstwa

4.

Sędzia

+1/+2 do przebiegłości podczas nadzorowania miast

5.

Tajniak

+1/+2/+4 do przebiegłości podczas nadzorowania armii

6.

Kontakty z yakuzą

+1/+2/+4 do uwięzienia aresztowanych agentów

7.

Legendarny łapacz złodziei

+10%/+20% do szansy na krytyczny sukces, +10%/+25% do szansy wykrycia ninja

8.

Kontakty handlowe

-10%/-20%/-40% do kosztów wszystkich czynności

9.

Iaijustsu

+2%/+4%/+8% do szansy ucieczki po nieudanej akcji

10.

Cenzor

+1/+2/+3 do przebiegłości podczas nadzorowania miast

11.

Siła woli

+2%/+4%/+8% do szansy ucieczki przed agentami wroga

12.

Podróżnik

+3%/+6%/+9% do zasięgu ruchu na mapie świata

13.

Oczy i uszy

+15%/+30% do widoczności na mapie kampanii