Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Wszystkie zakończenia STALKER 2 poradnik, solucja

STALKER 2 posiada kilka różnych zakończeń. Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie wybory podejmować, by otrzymać preferowane przez siebie zakończenie.

Ostatnia aktualizacja: 10 stycznia 2025

STALKER 2 to gra z rozbudowaną warstwą narracyjną. W zależności od decyzji gracza, opowieść Skifa może zakończyć się na jeden z czterech sposobów. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, które wybory w trakcie gry mają znaczenie oraz jakie decyzje prowadzą do jakich zakończeń.

UWAGA! Strona ta zawiera bezpośrednie spoilery ze wszystkich zakończeń gry STALKER 2.

Które decyzje mają znaczenie?

Choć w STALKER 2 podejmujecie dużo pomniejszych wyborów, bezpośredni wpływ na zakończenie mają tylko trzy ostatnie decyzje podejmowane w wątku głównym.

  1. W czasie misji Subtelna materia (Subtle Matter) musicie zdecydować, czy ostatecznie zwiążecie się z frakcją Iskier (opcja "Wieczna wiosna"), czy przeciwstawicie się Szramie i jego ludziom (opcja "Życie jest dla żywych"). Wybór drugiej opcji sprawi, że członkowie Iskry staną się wobec Was wrodzy, a pod koniec gry będziecie musieli zawalczyć ze Szramą.
  1. Podczas misji Niebezpieczne relacje (Dangerous Liaisons) zdecydujecie, czy chcecie połączyć siły ze Strażą (opcja "Nie jestem twoim wrogiem"), czy może wolicie ostatecznie przeciwstawić się frakcji (opcja ucieczki). Jeżeli wybierzecie drugą opcję, w kolejnych misjach czeka na Was walka z bossem - porucznikiem Korszunowem.
  1. Ostatnią decyzją będzie ta związana z zabiciem Kajmanowa w misji Ostatnie życzenie (The Last Wish). Zabicie Doktora skieruje Was do zakończenia Striełoka, zaś oszczędzenie go zmusi Was do walki ze wspomnianą Legendą Zony.

Zakończenie Kajmanowa

W epilogu tej ścieżki, Skif wchodzi do kapsuły i łączy się z noosferą. Marzenie Kajmanowa o wolnej Zonie zostaje wprowadzona w życie. By otrzymać to zakończenie musicie:

  1. Wybrać opcję "Życie jest dla żywych" i przeciwstawić się Szramie.
  2. Spróbować ucieczki przed porucznikiem Korszunowem i Strażą.
  3. Przeciwstawić się Striełokowi poprzez darowanie życia Doktorowi.

Zakończenie Striełoka

Wierny Zonie Striełok łączy się z noosferą, by szczelnie oddzielić ją od świata zewnętrznego. Gotów jest walczyć z każdym, kto jej zagraża lub próbuje kontrolować. By otrzymać to zakończenie musicie:

  1. Wybrać opcję "Życie jest dla żywych" i przeciwstawić się Szramie.
  2. Spróbować ucieczki przed porucznikiem Korszunowem i Strażą.
  3. Zabić Koktora Kajmanowa.

Zakończenie Iskry

Szrama wchodzi do kapsuły i spełnia tym samym wizję Iskry o Świetlistej Zonie. Idylliczna rzeczywistość okazuje się jednak tylko złudną iluzją. By zobaczyć ten wariant zakończenia musicie.

  1. Związać się z Iskrą i Szramą poprzez wybranie opcji dialogowej "Wieczna wiosna".
  2. Spróbować ucieczki przed porucznikiem Korszunowem i Strażą.

Ścieżki Iskry i Straży w ogólnie nie mają misji, w której musimy zdecydować o losie Kajmanowa.

Zakończenie Straży

Porucznik Korszunow wchodzi do kapsuły i łączy się z Noosferą. Cała Zona zostaje przejęta przez wojsko, a Agata staje na czele badań nad nową technologią. Za swoje zasługi, Skif otrzymuje nowe mieszkanie. By otrzymać to zakończenie musicie.

  1. Wybrać opcję "Życie jest dla żywych" i przeciwstawić się Szramie.
  2. Zgodzić się na współpracę ze Strażą i wybrać opcję "Nie jestem twoim wrogiem".