Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Poszukiwania przewodnika (In Search of a Guide) STALKER 2 poradnik, solucja

Poszukiwania przewodnika (In Search of a Guide) to quest z głównego wątki STALKERA 2. Z tej strony opisu przejścia dowiecie się, jak zdobyć informacje na temat Czystego Nieba, jak przetrwać atak mutantów oraz co zrobić ze Żwawym.

Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2024

W czasie misji Poszukiwania przewodnika (In Search of a Guide) Skif zasięgnie języka na temat tajemniczej frakcji Czyste Niebo. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, czy po informacje lepiej iść na pokład Skadowska czy Szewczenki. Dowiecie sie również, gdzie szukać łowcy Trapera oraz co zrobić z przewodnikiem Żwawym.

Iść na pokład Skadowska czy Szewczenki?

Misję Poszukiwania przewodnika otrzymacie od razu po ukończeniu questa Martwa częstotliwość (Dead Frequency). By zdobyć informację na temat Czystego Nieba, możecie udać się do jednej z dwóch osad umieszczonych we wrakach statków.

To, czy zdecydujecie się iść do Skadowska czy do Szewczenki nie ma żadnego wpływu na fabułę. W obydwu miejscach spotkacie Richtera, który przekaże Wam dalsze wytyczne. W obydwu lokacjach znajdziecie również kupców, łóżko oraz prywatny kufer.

Po dotarciu na pokład wybranego statku, porozmawiajcie z Richterem. Poleci on Wam znaleźć niejakiego Żwawego - przewodnika, który ponoć zna lokalizację Czystego Nieba. By go jednak odszukać, musicie najpierw spotkać się z łowcą Traperem.

Gdzie znaleźć Trapera?

Traper przebywa w dziczy, na zachód od obu statków-osad. Po dotarciu na miejsce porozmawiajcie z łowcą mutantów.

Traper bez problemu zdradzi Wam lokalizację Żwawego. Po zakończonej rozmowie zostaniecie zaatakowani przez dużą grupę agresywnych mutantów. Możecie uciec, zostawiając Łowcę samego. Udział w walce jest całkowicie opcjonalny i nie ma związku z wątkiem głównym.

Możecie też zostać i pomóc Traperowi w walce. Starcie nie jest łatwe, a w jego trakcie warto pamiętać o kilku rzeczach.

  1. Głównym przeciwnikiem starcia jest zmutowany jeleń. Ma silnie opancerzoną skórę dlatego starajcie się celować w bardziej czułą głowę.
  2. Jeleń może staranować Skifa, co zwali go z nóg i zada spore obrażenia.
  3. Dopóki żyje jeleń, pomniejsze mutanty będą cały czas przybiegać. Postarajcie się zatem skupić ogień na nim.
  4. Poza "bossem" do walki przybędą również psy, gryzonie oraz dziki. Uważajcie szczególnie na te ostatnie, bo łatwo mogą staranować i wywrócić bohatera.
  5. Uważajcie na Trapera, który może zginąć jeżeli walka będzie trwać zbyt długo. NPC ma również tendencję do wchodzenia pod lufę Waszego karabinu.

Jeżeli przetrwacie zmasowany atak mutantów u boku Trapera, łowca nagrodzi Was kuponami.

Zabić czy oszczędzić Żwawego?

Udajcie się do jaskini snorków na zachodniej granicy mapy. Po wejściu do systemu jaskiń i dotarciu do pierwszego rozwidlenia, skręćcie w lewą odnogę. Idźcie cały czas wzdłuż korytarza i zignorujcie jedno z wyjść z jaskiń.

Po spotkaniu Żwawego czeka na Was przerywnik filmowy, w którym przewodnik wysadzi siedlisko mutantów. W jego trakcie Skif rozpozna w Żwawym jednego z napastników, którzy pozbawili go Skanera w prologu.

Gra postawi Was przed wyborem:

  1. Jeżeli zdecydujecie się zabić Żwawego, przeszukajcie jego zwłoki. Z PDA przewodnika wyciągniecie wszystkie potrzebne Wam informacje.
  2. Oszczędzenie przewodnika pozwoli Wam wydobyć z niego garść informacji na temat Czystego Nieba, bazy na bagnach oraz Fausta. Żwawy dodatkowo odwdzięczy się kuponami za darowanie mu życie.

Decyzja o losie przewodnika nie ma zbyt dalekosiężnych konsekwencji. Z czysto praktycznego względu polecamy Wam oszczędzić Żwawego, by zgarnąć nagrodę pieniężną za zadanie.

Po zdobyciu informacji na temat Czystego Nieba, misja dobiegnie końca.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich misji.