STALKER 2: Szczęście dla wszystkich (Happiness for Everyone) STALKER 2 poradnik, solucja
Szczęście dla wszystkich (Happiness for Everyone) to misja głównego wątku STALKERa 2, podczas której ponownie zaatakujecie Dugę wraz z Iskrami. Na tej stronie proadnika podpowiemy Wam, jak dostać się na teren placówki oraz jak walczyć z Faustem.
Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2024
W czasie misji Szczęście dla wszystkich (Happiness for Everyone) Skif po raz kolejny ruszy wraz z Iskrami w stronę masztu Duga, by ostatecznie przejąć ten strategiczny punkt w Zonie. Z tej strony poradnik dowiecie się, w jaki sposób bezpiecznie dostać się w okolice radaru, jak przebrnąć przez siły Monolitu oraz jak pokonać ich przywódcę - Fausta.
Jak dotrzeć do posterunku Iskier?
Opisywana na tej stronie misja jest ekskluzywna dla ścieżki Iskier. Otrzymacie ją tylko jeżeli poparliście południowców w zadaniu Myślenie życzeniowe (Wishful Thinking).
Opisywana na tej stronie misja rozpocznie się zaraz po zakończeniu zadania Poszukiwanie dawnej chwały (In Search of Past Glory). Waszym pierwszym zadaniem będzie dotarcie na teren masztu Duga.
Unikajcie wszystkich dużych bram i nie zbliżajcie się do płotu! Na terenie Dugi rozstawieni są snajperzy, który zabiją Waszego bohatera gdy tylko się zbliży.
Jedyna bezpieczna ścieżka na teren Dugi prowadzi przez niewielką bramę, w południowej części kompleksu. Udajcie się tam, a następnie skierujcie w kierunku znacznika.
Przed dotarciem do bazy Iskier zaatakują Was monolitowcy. Pokonajcie ich, a następnie wejdźcie do budynku.
Na drugim piętrze czekać będzie na Was Gwiazda. Lider Iskier spyta, czy jesteście gotowi do szturmu. Zgłoście gotowość jeżeli macie ze sobą Wszystko, czego potrzebujecie.
Jak aktywować podstację?
Wejście do kanałów znajduje się na ulicy, zaraz obok bazy Iskier.
Po pierwszym skrzyżowaniu zaatakuje Was spore stado skaczących gryzoni. Możecie zwabić je za zakręt, a następnie wysadzić stojącą obok butlę z gazem.
Przejdźcie przez stalowe wrota.
W pomieszczeniu z trującymi anomaliami czeka na Was walka z dużą ilością zombie. Po walce warto zahaczyć także o niewielki pokoik po lewej stronie. Znajdziecie tam sporo zapasów.
Przejdźcie przez tunel. Gdy traficie do pokoju z dziurą w podłodze, zneutralizujcie anomalię śrubką, a następnie zeskoczcie w dół.
W tunelu kolejowym zaatakują Was snorki. Pokonajcie mutanty a następnie skręćcie w lewo.
Przejdźcie przez skrzynie oraz dziurę w ścianie. Przygotujcie granaty, bo w następnym pomieszczeniu czeka na Was horda szczurów (możecie też wykorzystać wybuchające beczki, by pozbyć się zagrożenia).
Obejdźcie pomieszczenie, a następnie wejdźcie po drabinie. Przejdźcie po kładkach do pomieszczenia radiowego.
Skorzystajcie z radia, by skontaktować się z Iskrami. Następnie wejdźcie do szybu wentylacyjnego.
W kolejnym pomieszczeniu znów spotkacie szczury. Wyjdźcie drzwiami po prawej stronie.
Przejdźcie przez pustą framugę i kontynuujcie podróż. W okolicy grasuje poltergeist więc uważajcie na ataki telekinezą.
Wyjdźcie po schodach. W jednym z pomieszczeń na końcu korytarza (za anomalią z odłamkami szkła) znajdziecie drabinę.
Zeskoczcie do kanału i pokonajcie poltergeista. Następnie wejdźcie do odpływu.
Drabina na końcu tunelu wyprowadzi Was na powierzchnię.
Musicie dostać się teraz do budynku podstacji. Polecamy Wam przemknąć bokiem, by uniknąć patroli monolitowców. Wejdźcie do budynku przez dziurę w ścianie.
Aktywujcie trzy przełączniki:
- Pierwszy znajduje się w pomieszczeniu na prawo, zaraz po wejściu.
- Drugi jest na piętrze, w pokoju na wprost schodów.
- Ostatni jest na parterze, w pokoju z zakrwawioną posadzką.
Przeciwko Wam wysłany zostanie oddział monolitowców, miejcie to na uwadze.
Aktywujcie stację w pokoju ze zburzoną ścianą na pierwszym piętrze.
Jak pokonać Fausta?
Skierujcie się w stronę znacznika misji i wejdźcie do budynku zajętego przez siły Monolitu. Waszym celem będzie dostanie się na sam dach.
Wspinajcie się po kolejnych piętrach. Po drodze napotkacie silny opór ze strony kultystów. Przygotujcie się na ciężkie starcia.
Na ostatnim piętrze zaatakuje Was Faust. Pobiegnijcie za nim na dach.
Na dachu czeka na Was walka z Bossem. Oto jak do niej podejść:
- W pierwszej kolejności zniszczcie 3 świecące emitery. Bez tego nie będziecie w stanie pokonać lidera.
- Faust będzie przywoływać swoje kopie i przyciągać Was niczym kontroler. Arena jest dość szeroka, więc jeżeli musicie się uleczyć, ucieknijcie i schowajcie się za przeszkodą.
- Prawdziwego Fausta rozpoznacie go po świecącym emiterze przy pasku (klony Fausta nie świecą).
- Zniszczcie emiter przy pasie lidera. Jest dość wytrzymały.
- Na koniec, zabijcie samego przywódcę fanatyków.
Przed śmiercią, Faust wywoła u Skifa wizję. Gdy gra pozwoli Wam chwycić dłoń lidera, nie róbcie tego! Faust zrzuci wtedy Skifa w przepaść. Zamiast tego wybierzcie opcję, w której protagonista sam wdrapuje się na maszt.
Obejrzyjcie przerywnik filmowy. Pozostałe podejmowane w jego trakcie decyzje nie mają znaczenia dla fabuły.
Po zakończonej wizji, przeszukajcie zwłoki Fausta. Zabierzcie z nich wisiorek. Misja dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia: