Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Jak radzić sobie z anomaliami? STALKER 2 poradnik, solucja

Anomalie to bardzo częste zjawisko w Zonie, do której traficie w STALKER 2. Łatwo przez nie zginąć i jest ich kilka różnych rodzajów. Na tej stronie poradnika dowiecie się jak sobie z nimi radzić.

Ostatnia aktualizacja: 20 listopada 2024

Podczas podróżowania po Zonie natraficie na wszelkiego rodzaju anomalie, czyli dziwne zjawiska, które mogą sprawić, że Wasza postać zginie, jeśli wejdzie z nimi w interakcję. Na tej stronie poradnika do STALKER 2 przeczytacie o wszystkich możliwych paranormalnych zjawiskach oraz dowiecie się jak na nie uważać.

Rodzaje anomalii w STALKER 2

W STALKER 2 już na samym początku gry poznacie pewne anomalie. Jest ich całkiem sporo, aczkolwiek z większością poradzicie sobie po prostu je omijając.

  1. Anomalia wsysająca - cechuje się tym, że wsysa wszystko co znajduje się blisko niej, zadając olbrzymie obrażenia.
  2. Anomalia ognista - wygląda jak gejzer ognia. Nie zadaje sporych obrażeń, ale przebywanie w ogniu może sprawić, że będziecie otrzymywać ciągłe obrażenia.
  3. Anomalia elektryczna - tworzy wokół siebie pole elektryczne. Wejście w nie zada dużą ilość obrażeń.
  4. Anomalia powietrzna - ostatnie zjawisko paranormalne, które wciąga gracza do środka, nie pozwalając mu się ruszyć. Wygląda to tak, jakby ktoś utknął w środku tornada. Zadaje duże obrażenia.
  5. Anomalia kwasowa - na ziemi zauważycie zielone plamy kwasu. Wejście w nie będzie zadawać obrażenia. Nie są one duże, aczkolwiek i tak warto uważać.
  6. Anomalia gazu - jest to zielony obłok, który zatruwa, gdy tylko zbliżycie się zbyt blisko.
  7. Anomalia ostrego szkła - ledwo widoczna. Gdy zauważycie lewitujące małe drobinki szkła, to właśnie jest ta anomalia. Wejście w nią spowoduje nałożenie statusu krwawienia na Waszą postać.
  8. Anomalia bańki - tak jak nazwa wskazuje, jest to duża bańka, która eksploduje, jeśli w nią wejdziecie, strzelicie lub rzucicie śrubą. Jeśli będziecie blisko niej po wybuchu, zauważycie o wiele więcej mniejszych baniek. Anomalia ta zatruwa Waszą postać.
  9. Anomalia lewitacji - jest to jedna z bezpieczniejszych anomalii. Wejście w nią spowoduje, że zaczniecie wznosić się lekko nad ziemią. Nie zadaje obrażeń.
  10. Anomalia błysku - w grze są również anomalie, które są ledwo widoczne. Gdy się do nich zbliżycie, nagle pojawi się wielki błysk i wybuch. Zazwyczaj położone są obok siebie. Rzucenie w nie śrubą, może wywołać reakcję łańcuchową.

Do tego istnieją jeszcze arcy anomalie, czyli rzadsze, jednak bardziej niebezpieczne od tych pospolitych:

  1. Bulba -bańka o wielkich rozmiarach, znajdująca się w Pomniejszej Zonie, na wschód od Zalisji. Podczas procesu "oddychania", gdy wciąga powietrze, wsysa również wszystko co znajduje się w najbliższej okolicy - nawet Skifa. Samo przyciąganie do wnętrza arcy anomalii sprawia, że zdrowie Waszej postaci będzie spadać. Więcej przeczytacie o tym na stronie Czym jest Bulba?.
  1. Pole Maków - równie piękne, co zabójcze pole czerwonych kwiatów. Im dłużej gracz w nim przebywa, tym bardziej staje się senny, a jego ekran zaczyna się przyciemniać. W ostateczności Skif może stracić przytomność a później zginąć. Napoje energetyczne sprawią, że będziecie mogli poruszać się po tym polu znacznie dłużej.

Jak sobie radzić z anomaliami?

Po ukończeniu misji wprowadzającej, obudzicie się wśród dużej liczby anomalii. Stojący w pobiżu NPC rzuci Wam śrubę. Możecie jej użyć do się do radzenia sobie z tymi zjawiskami. Nie musicie się obawiać o to, że kiedyś Wam ich zabraknie - ich ilość jest nieograniczona.

To, co trzeba zrobić widząc anomalie, to ominąć i się do niej nie zbliżać, albo rzucić w nią śrubą, aby ją aktywować i szybko przebiec przez. Anomalie mają różne formy, niektóre wyglądają jak pulsujące aury, drugie jak obłoki zielonego dymu, jeszcze inne przybierają formy baniek czy kałuż kwasu. Na szczęście za każdym razem, gdy do jakieś się zbliżycie, Wasz skaner zacznie wydawać tym donośniejszy dźwięk im bliżej niej się znajdujecie.

Oczywiście nie wszystkie anomalie tak działają. Np. ogniste zjawisko i tak wystrzeli strumień ognia i przez dłuższy czas będzie zadawać obrażeni, gdy tylko się zbliżycie. Kałuża kwasu nie zniknie, jeśli rzucicie w nią śrubą. Ważne jest, aby do każdej z nich podchodzić nieco inaczej, a najlepiej, w ogóle się do nich nie zbliżać, jeśli nie jest to konieczne, lub nie szukacie artefaktów.