Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Legendy Zony (Legends of the Zone) STALKER 2 poradnik, solucja

W czasie misji Legendy Zony (Legends of the Zone) Skif spotka kilka istonych postaci z poprzednich części serii STALKER. Na tej stronie podpowiemy Wam, jak odzyskać dekoder, gdzie znaleźć Mrocznego oraz jak przedrzeć się przez laboratorium X-3.

Ostatnia aktualizacja: 27 grudnia 2024

Podczas misji Legendy Zony wejdziecie w kontakt z Sidorowiczem - handlarzem z Kordonu. Następnie wraz z Mrocznym ruszycie do opuszczonego laboratorium X-3, w którym mogą kryć się informacje potrzebne do znalezienia Striełoka. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak odbić dekoder z rąk bandytów oraz jak pokonać grasującego w X-3 nibyolbrzyma.

Jak odzyskać dekoder dla Sidorowicza?

Misja Legendy Zony rozpocznie się zaraz po zakończeniu zadania Akt łaski (An Act of Mercy). Udajcie się do bunkra handlarza Sidorowicza w regionie Kordon. Podobnie jak w pierwszej części cyklu, znajduje się on na zachód od Wioski Kotów.

Porozmawiajcie z kupcem i przyjmijcie od niego zadanie odzyskania dekodera. Obóz bandytów znajduje się na północny-wschód od wioski.

Jeżeli w czasie zadania Przywódca (King of the Hill) nie zabiliście Roosevelta, to ten skontaktuje się z Wami przez radio, gdy zbliżycie się do obozu. Wejdźcie do środka i porozmawiajcie z hersztem. Zgodzi się on Wam oddać dekoder bez rozlewu krwi.

Jeżeli Roosevelt nie żyje, bandyci zaatakują Was gdy tylko się zbliżycie. Pokonajcie ich i zabierzcie z ciała jednego z nich paczkę dla Sidorowicza.

Wróćcie do Sidorowicza i pokażcie mu dekoder. Handlarz każe Wam wypytać okolicznych stalkerów o informacje na temat laboratorium X-3.

Gdzie znaleźć Mrocznego?

Potrzebne informacje dostaniecie od niejakiego Wilka. Przesiaduje on w budynku technika, w południowej części Wioski Kotów.

Wilk poleci Wam nawiązać kontakt z niejakim Mrocznym. Znajdziecie go w tunelu, na wschód od osady.

Przed wejściem do placówki zaczepi Was dwójka najemników. Przepuszczą Was, jeżeli powiecie, że szukacie Mrocznego, ale chwilę później zwrócą się przeciwko Wam.

Pokonajcie cały oddział najemników znajdujący się w tunelu. Następnie wejdźcie do jednego z bocznych pomieszczeń i porozmawiajcie ze znajdującym się tam Mrocznym.

Mężczyzna zaproponuje Wam wspólne udanie się do X-3. Przed wyruszeniem drogę zażąda jednak zabrania istotnego przedmiotu ze skrytki nieopodal.

Gdzie znaleźć skrytkę Mrocznego?

Skrytka Mrocznego znajduje się w tunelu pod torami kolejowymi.

W środku znajduje się mnóstwo elektrycznych anomalii, które możecie chwilowo zneutralizować śrubami. Plecak Mrocznego znajduje się wewnątrz betonowego cylindra. Zabierzcie z niego urządzenie i zapasy.

Polecamy Wam wyjść z tunelu tą samą drogą, którą weszliście. Po przeciwnej stronie tunelu czeka horda gryzoni.

Jak wejść do laboratorium X-3 i pokonać nibyolbrzyma?

Wejście do laboratorium X-3 znajduje się nieco na północ od tunelu. Wejdźcie do środka uważając na anomalie przy wejściu.

Porozmawiajcie z Mrocznym. Następnie zniszczcie deski zasłaniające wejście do wentylacji. Przejdźcie przez szyb.

Aktywujcie dźwignię na panelu kontrolnym. Gdy Mroczny nie zdoła otworzyć przerdzewiałych drzwi, przejdźcie na drugi koniec pomieszczenia i skorzystajcie z dekodera by otworzyć duży właz.

Mechanizm za pierwszym razem nie zadziała, za to zwabi do Was snroki. Pokonajcie mutanty i użyjcie dekodera po raz kolejny.

Kontynuujcie podróż przez korytarze X-3. Zejdźcie po stalowych schodach, a następnie skręćcie w lewo.

W pomieszczeniu z cylindrami zaatakują Was pijawki. Uporajcie się z mutantami, a następnie przejdźcie na niższy poziom laboratorium.

W zalanym pomieszczeniu z kontenerami:

  1. Przejdźcie przez pochylony kontener na środku.
  2. Przeskoczcie na sąsiednie pojemniki, a następnie dostańcie się na szczyt środkowego kontenera.
  3. Przeskoczcie do kontenera po przeciwnej stronie pomieszczenia.
  4. Wdrapcie się na kondygnację przy ścianie.

Aktywujcie przełącznik na konsoli sterującej. Następnie przejdźcie przez oświetlone na czerwone drzwi. Przez dziurę w ścianie wskoczcie do dużego hangaru.

Tutaj czeka na Was walka z potężnym nibyolbrzymem. Oto kilka wskazówek dotyczących walki z tym mutantem:

  1. Nie stawajcie pomiędzy mutantem, a strzelającym z balkonu Mrocznym. Nieuważny strzelec łatwo może Was trafić.
  2. Wykorzystujcie rozsiane po arenie wybuchające beczki.
  3. Chowajcie się za przeszkodami i generalnie starajcie się "wymanewrować" mutanta.
  4. Nibyolbrzym co jakiś czas uderza w ziemię z wyskoku. Uważajcie na ten atak, bo wytrąca on Skifa z równowagi.
  5. Wykorzystujcie materiały wybuchowe np. granaty.

Po pokonaniu bestii poczekajcie, aż Mroczny zejdzie na dół. Porozmawiajcie z nim.

Za kolejnymi drzwiami czeka na Was dłuższa sekwencja fabularna, podczas której poznacie Striełoka - legendarnego stalkera i bohatera pierwszej części gry.

Po zakończonej rozmowie przejdźcie przez kolejne pomieszczenia i wjedźcie widną na powierzchnię.

Drabina zaprowadzi Was do bujno zarośniętej oazy. Wejdźcie do samotnej chatki i zabierzcie kartridż ze znajdującego się tam urządzenia.

Po kolejnej rozmowie ze Striełokiem, zadanie dobiegnie końca.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich misji.