STALKER 2: Martwa częstotliwość (Dead Frequency) STALKER 2 poradnik, solucja
Zadanie Martwa częstotliwość (Dead Frequency) zabierze Was w głąb Zatonu - regionu w południowo-wschodniej części mapy. Na tej stronie podpowiemy Wam jak zlokalizować oddziały Alfa i Bravo, jak dostać się na stację Echo oraz jak aktywować znajdującą się tam maszynerię.
Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2024
Martwa częstotliwość (Dead Frequency) to misja głównego wątku STALKERa 2. W tym queście Waszym zadaniem będzie odnalezienie agenta współpracującego z Faustem. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak zebrać na jego temat informacje, gdzie szukać tajemniczej stacji Echo oraz jak przetrwać szturm zombie.
- Jak aktywować zadanie Martwa częstotliwość?
- Jak znaleźć oddział Alfa?
- Jak znaleźć oddział Bravo?
- Jak aktywować maszynerię w stacji Echo?
Jak aktywować zadanie Martwa częstotliwość?
Zadanie będzie miało inny przebieg w zależności od tego, z którym ugrupowaniem sprzymierzyliście się podczas misji Wróć na Hałdę (Back on the Slag Heap). Więcej informacji na temat konsekwencji tamtej decyzji znajdziecie na stronie poradnika Pokazać czy nie pokazać PDA?. Na tej stronie solucji skupimy się na wariancie misji związanym z Gwiazdą oraz Iskrami (bez odznaki Straży).
Zadanie Martwa częstotliwość (Dead Frequency) aktywuje się automatycznie po zakończeniu misji Pościg za duchami (Chasing Ghosts). Znacznik misji skieruje Was w kierunku obozu Ikar.
Jeżeli w jednym z poprzednich zadań sprzymierzyliście się ze Szramą oraz Iskrami, mniej więcej w połowie drogi skontaktuje się z Wami Gwiazda. Wasz znacznik misji się przesunie, a Wy zamiast do stacji Ikar ruszycie na spotkanie z liderem frakcji Iskier.
Porozmawiajcie z Gwiazdą w opuszczonym baraku. Wyśle Was on na poszukiwania zdrajcy z szeregów Straży. Na Waszym kompasie pojawią się dwa nowe punkty, które należy odwiedzić.
Jak znaleźć oddział Alfa?
Oddział Alfa znajduje się na zachód od bazy Gwiazdy. Wypatrujcie zrujnowanej stacji benzynowej.
Na miejscu spotkacie skonfundowanego żołnierza. Poprosi Was o to, żebyście go zabili. Jeżeli odmówicie, otworzy do Was ogień.
By znaleźć dowódcę zaginionego oddziału, zejdźcie do krateru obok stacji benzynowej. Róbcie to ostrożnie, schodząc po kolejnych półkach skalnych.
Na dnie krateru znajdziecie zwłoki. Zabierzcie z nich PDA.
W wąwozie i jaskiniach roi się od snorków - szybko biegających i skaczących mutantów. By wydostać się na zewnątrz, będziecie musieli z nimi walczyć.
W tunelach znajdziecie również oddział błądzących żołnierzy. Nie są wobec Was agresywni, chyba że zaatakujecie pierwsi.
Jeżeli chcecie wykonać opcjonalny cen misji, będziecie musieli zabić wszystkich żołnierzy w okolicy.
By bezpiecznie wyjść z systemu jaskiń, kierujcie się cały czas w prawą odnogę tuneli.
Przy wyjściu z jaskini zaczepi Was żołnierz, który po krótkiej wymianie zdań otworzy do Was ogień. Gdy się go pozbędziecie, możecie ruszać w kierunku oddziału Bravo.
Jak znaleźć oddział Bravo?
Po dotarciu na miejsce wskazane przez znacznik, wejdźcie do cylindrycznego budynku i zejdźcie po drabinie.
Na dolnym piętrze znajdziecie rannego żołnierza. Możecie wręczyć mu apteczkę. Polecamy Wam to zrobić. W zamian otrzymacie od niego hasło dla dowódcy.
W jednym z pomieszczeń natraficie na sporą grupę teleportujących się przeciwników. Na szczęście, tylko jeden z nich jest aktywny i patroluje okolicę. Po cichu przekradnijcie się obok mutantów, unikając wykrycia przez patrolującego mutanta. Skręćcie w lewy korytarz i zejdźcie po drabinie w jednym z bocznych pomieszczeń.
Przejdźcie przez korytarz pełen trujących anomalii.
W pomieszczeniu z rurami zmuszeni zostaniecie do walki z pijawką. Po pokonaniu mutanta przejdźcie przez zielone drzwi.
W pomieszczeniu znajdziecie porucznika Kozymkowa. By go uspokoić, podzielcie się z nim hasłem, które dostaliście od rannego żołnierza. Wojskowy podziękuje Wam za pomoc i wyśle koordynaty do stacji Echo.
Włączcie awaryjne zasilanie za pomocą czerwonej dźwigni na ścianie.
Jeżeli nie pozyskaliście hasła od rannego żołnierza, będziecie musieli zabić dowódcę i wykraść z jego zwłok PDA z lokalizacją stacji Echo.
Nim zabierzecie się za dalszą części misji, pobiegnijcie za Kozymkowem. Wróci od do swojego rannego podwładnego, podziękuje Wam za pomoc i wręczy karabin GP37 z celownikiem optycznym.
Wyjdźcie z bazy. Możecie teraz udać się do stacji Echo.
Jak aktywować maszynerię w stacji Echo?
Podążając za znacznikiem misji dotrzecie do stacji Echo. W jednym z pomieszczeń znajdziecie porucznika Szterewa.
Po krótkiej rozmowie mężczyzna Was zaatakuje. Gdy go pokonacie, możecie wyjść do pomieszczenia z dziurą w ścianie i wielką anteną. Na ścianie znajduje się dźwignia. Pociągnijcie ją i aktywujcie maszynerię.
Praca maszyny zwabi do pomieszczenia okoliczne zombie. Waszym zadaniem będzie przetrwać kolejne fale zahipnotyzowanych na tyle długo, aż cykl działania urządzenia dobiegnie końca.
Polecamy Wam nie zbliżać się do wyjść i eliminować pojedyncze zombiaki z odległości, gdy tylko wystawią się na widok.
Możecie teraz wrócić do pomieszczenia gdzie spotkaliście Szterewa. Zgrajcie dane z leżącego na stole laptopa. Gdy to zrobicie, misja dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia: