Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony (Let No One Leave Unsatisfied) STALKER 2 poradnik, solucja

Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony (Let No One Leave Unsatisfied) to ostatnia misja w STALKER 2. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak pokonać Striełoka, Szramę oraz oddziały monolitowców.

Ostatnia aktualizacja: 8 stycznia 2025

Misja Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony (Let No One Leave Unsatisfied) domyka historię Skifa oraz kończy opowieść STALKERa 2. Z tej strony poradnika dowiecie się jak pokonać bossów - Striełoka oraz Szramę oraz poznacie wskazówki, które pomogą Wam przetrwać w placówce pełnej uzbrojonych po zęby monlitowców.

Jak pokonać Striełoka?

Misja Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony (Let No One Leave Unsatisfied) jest ekskluzywna dla ścieżki Striełoka oraz Kajmanowa. Rozegracie ją, jeżeli wcześniej odrzuciliście współpracę z Iskrą (opcja "Życie jest dla żywych) oraz Strażą (opcja ucieczki).

Misja Nikt nie odejdzie stąd niezaspokojony rozpocznie się zaraz po zakończeniu zadania Ostatnie życzenie (The Last Wish). Jeżeli zdecydowaliście się oszczędzić doktora Kajmanowa w poprzednim quescie, Waszym pierwszym zadaniem będzie pokonanie protagonisty pierwszej części gry - legendarnego Striełoka.

  1. Na sporej arenie spotkacie niemal każdy rodzaj anomalii, jaki widzieliście w Zonie. Polecamy Wam trzymać się w strefie pełnej elektrycznych i trujących anomalii - są najłatwiejsze do ominięcia, a sam Striełok lubi wokół nich krążyć.
  2. Striełok potrafi błyskawicznie przemieszczać się z miejsca na miejsce. Uważnie obserwujcie, w którą stronę biegnie.
  3. Nie zbliżajcie się zbyt blisko do wroga. Jeżeli to zrobicie, Striełok wyzwoli falę energii, która powali Was na ziemię. Może Was też ogłuszyć bezpośrednim ciosem z łokcia.
  4. Gdy wypatrzycie Striełoka, postarajcie się zestrzelić go z dystansu. Możecie także zaskoczyć go, gdy przebiegać będzie do kolejnej osłony.
  5. Legenda Zony to wytrzymały przeciwnik. Jeżeli brakuje Wam zdrowia, oddalcie się na moment i skorzystajcie z przedmiotów leczących.

Gdy Striełok polegnie, zabierzcie z jego zwłok tytułowy artefakt - Serce Czarnobyla.

Jak pokonać Szramę?

Przejdźcie przez stalowe drzwi. W kolejnych pomieszczeniach czekają na Was starcia z dobrze wyposażonymi monolitowcami. Podążajcie cały czas za wskaźnikiem misji.

Po przejściu przez kuchnię oraz korytarz z zielonymi ścianami, traficie do korytarza pełnego zwłok oraz telewizorów. Czeka tam na Was przerywnik filmowy z udziałem Szramy. Zaraz po nim, uciekający Szrama zaprowadzi Was do na kolejną arenę.

Przed wejściem do pomieszczenia, możecie uzupełnić zapasy w niewielkim magazynie.

  1. Szrama korzysta z karabinu Gaussa, czyli najpotężniejszej broni w grze. Jest ona jednak dość wolna. Ukrywajcie się przed nadchodzącym wystrzałem i przemykajcie dalej, gdy wróg przeładowuje.
  2. Cała arena jest zaminowana. Omijajcie i rozbrajajcie pułapki.
  3. Normalnie, ataki nie zadają Szramie żadnych obrażeń. Kluczem będzie zwabienie Szramy do specjalnych paneli z czerwonym przyciskiem. Gdy wróg będzie blisko, wciśnijcie przycisk, a okoliczne telewizory ogłuszą na moment oponenta. To Wasza okazja do ataku.
  1. Telewizory obudzą niestety również okoliczne zombie. Nie wdawajcie się w walkę z nimi, chyba, że za bardzo się zbliżą.
  2. Po kilku udanych ogłuszeniach i celnych seriach, Szrama powinien paść martwy.

Jak dotrzeć do kapsuły?

Zabierzcie artefakt z ciała Szramy. Możecie także zabrać jego karabin EM-1. Udajcie się do stalowych drzwi z boku areny.

Przejdźcie przez zbite szyby w pomieszczeniu biurowym. Uważajcie na anomalie.

W pomieszczeniu z projektorem, usiądźcie na fotelu, a następnie zabierzcie kartridż z pomieszczenia kontrolnego.

Kontynuujcie podróż za wskaźnikiem. Po zjechaniu windą traficie do magazynu, gdzie natraficie na silny opór.

W pomieszczeniu z wysokimi schodami, szczególnie uważajcie na snajperów z karabinami Gaussa. Pamiętajcie również, że nie musicie zabijać każdego napotkanego przeciwnika. Obok niektórych możecie zwyczajnie przebiec.

W dużym pomieszczeniu kontrolnym czeka na Was trudna walka ze sporym oddziałem Granitowców.

Po otarciu do starego gabinetu Kajmanowa, zabierzcie z sejfu dokumentację, a następnie włączcie przełącznik na stole naprzeciwko.

W pomieszczeniu z kapsułami, umieśćcie Serce Czarnobyla w tubie na środku. Następnie aktywujcie maszynerię.

Teraz nie pozostało nic innego, jak tylko obejrzeć sekwencję końcową gry, epilog oraz napisy końcowe.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich misji.