Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Wszystkie mutanty STALKER 2 poradnik, solucja

Pojawianie się mutantów w STALKER 2 jest na porządku dziennym. Praktycznie wszędzie można ich spotkać, a nie są to miłe spotkania. Na tej stronie poradnika dowiecie się o wszystkich mutantach występujących w Zonie oraz jak sobie z nimi radzić.

Ostatnia aktualizacja: 4 grudnia 2024

Zona to unikatowe miejsce, w którym napotkacie nie tylko wiele różnych anomalii, ale i mutantów, począwszy od zwierząt, kończąc na mutacjach ludzkich. Spotkania te nie należą do najprzyjemniejszych, gdyż wiążą się z utratą amunicji i zdrowia. Na tej stronie poradnika do STALKER 2 przeczytacie o każdym mutancie występującym w grze oraz jak sobie z nimi radzić w sytuacjach zagrażających życiu Skifa.

Zmutowane psy

Jedna z najbardziej pospolitych grup mutantów. Jest to wataha zmutowanych psów, która biegnie w szybkim tempie na gracza, aby go ugryźć. Gdy zaatakuje, istnieje duża szansa na zdobycie statusu krwawienia, który obniża zdrowie z czasem. Po ataku, uciekają i biegną, okrążając gracza.

Ich siła leży w ilości. Zadają małe obrażenia, jednak ze względu na ich liczbę, możecie nie ustrzelić wszystkich za jednym razem. Dobrą taktyką jest wejście na coś wyższego od nich, np. na wrak samochodu. Wtedy nie będą mogły Was zagryźć. Nie należą również do wytrzymałych przeciwników, kilka strzałów z pistoletu lub jeden z shotguna powinien załatwić jednego osobnika.

Mięsacze

Mięsacze to mutacja stadna, zazwyczaj spotkacie trzy lub cztery takie potwory na swojej drodze. Są powolne, jednak zadają więcej obrażeń niż psy. Mogą również wywołać krwawienie. Zazwyczaj, gdy są w odległości 5 metrów od gracza, szybko skaczą w jego stronę i go ranią.

Na nich najlepszą taktyką będzie strzelanie z shotguna z bliskiej odległości. Jeden lub dwa celne strzały powinny go zabić.

Szczury

Jest to jedna z najliczniejszych mutacji chodząca w grupie, aczkolwiek najmniej zagrażająca życiu. Szczury poruszają się skacząc w stronę gracza. Jest ich tak wiele, że najlepszą taktyką jest rzucenie w ich stronę pojedynczego granatu, aby załatwił ich sporą część. Jeśli ich nie macie przy sobie, skorzystajcie z pistoletu. Giną po jednym celnym strzale.

Dziki

Zmutowane dziki są o wiele groźniejszymi przeciwnikami niż poprzednie mutacje pochodzące od zwierząt. Są znacznie wytrzymalsze, zazwyczaj trzeba wpakować w nie cały magazynek pistoletu maszynowego lub od dwóch do trzech naboi z shotguna. Co więcej, gdy szarżują, mogą Was staranować i przewrócić, przez co będziecie przez dłuższą chwilę niezdolni do atakowania.

Najlepszą taktyką jest wejście do budynku, schowanie się w ruinach, albo wskoczenie na auto. Wtedy dziki nie powinny móc Was zaatakować. Oczywiście warto strzelać do nich z shotguna, zwłaszcza, gdy są bardzo blisko.

Pijawka, Chłeptokrwij

Pijawka, zwana również Chłeptokrwijem to groźna mutacja, która bardzo dobrze wtapia się w tło. Jest praktycznie niewidzialna, dopiero gdy się porusza, widać zamglony obłok, który ukazuje jej sylwetkę. Gdy pojawi się bardzo blisko Was, dezaktywuje swój kamuflaż, przez co będzie widoczna.

Zazwyczaj będzie atakować w taki sposób, że najpierw zakamufluje się w otoczeniu, podbiegnie, pokaże swoją prawdziwą twarz i zaatakuje, po czym odbiegnie, ponownie się kamuflując. Będzie tak robiła ciągle, dopóki nie zginie lub nie uciekniecie jej.

Walcząc z Pijawką najlepiej będzie wyposażyć się w shotguna i atakować w momencie, gdy będzie bardzo blisko Was. Kilka celnych strzałów powinno ją zabić. Celujcie w głowę, aby zadać jak największe obrażenia. Możecie również wskoczyć na auto, przez co istnieje spora szansa, że mutant będzie podchodził do Was, ale nie zaatakuje.

Poltergeister

Na pierwszy rzut oka go nie widać, aczkolwiek, jeśli się dobrze przyjrzycie, zauważycie niebieski obłok / chmurkę. Jest to właśnie Poltergeister. Swoją fizyczną formę ukaże dopiero, gdy zginie. Podczas walki, będzie Was atakować za pośrednictwem różnych przedmiotów, które znajdują się w jego najbliższym otoczeniu.

Oznacza to, że będzie w Was rzucał drewnianymi skrzynkami, lalkami, czymkolwiek co ma pod ręką. Jeśli zauważycie lewitujący przedmiot, możecie go zestrzelić, aby nim nie dostać i nie stracić punktów zdrowia. Aby go zabić, musicie strzelać w górną część chmurki. Gdy otrzyma obrażenia, najpewniej stworzy kamienną tarczę i przemieści się dalej. Podążajcie za nim i strzelajcie, aż zginie.

Burer

Burer, choć wygląda niepozornie, jest jednym z najtrudniejszych do pokonania przeciwników. Zazwyczaj znajdziecie go tam, gdzie jest mało światła, czyli w jaskiniach lub podziemiach. Posiada niebywałe zdolności psioniczne. Gdy tylko znajdziecie się zasięgu w jego wzroku, może wybić Wam broń z rąk. Co więcej, jeśli szybko jej nie podniesiecie, zacznie nią strzelać. Posiada również tarczę, otacza się wtedy jasną powłoką. Pod żadnym pozorem nie strzelajcie wtedy w niego, gdyż nie zadacie mu żadnych obrażeń.

Na całe szczęście, nie może on Wam wytrącić z rąk granatów lub noża. Mimo to, najlepiej zachować średni dystans i często chować się za osłoną, walcząc z nim. Jest bardzo wytrzymały. Jeśli nie musicie, to nie walczcie z nim, zwłaszcza, jeśli jest w grupie.

Kontroler

Kontroler to bardzo mocny przeciwnik, który zadaje obrażenia psioniczne. Gdy tylko Was zauważy, odpali się krótka cutscenka, która wpłynie na Wasz obraz. Stanie się on ciemniejszy, kamera zacznie się chwiać. Co jakiś czas zauważycie zjawy, które będą w Was wbiegać i zadawać obrażenia. Walka z tym mutantem nie należy do przyjemnych. Co więcej, może on również kontrolować np. ludzi, którzy będą walczyć po jego stronie.

Najlepszą taktyką, aby go zabić, jest podejście blisko niego i strzelanie z shotguna. Najlepiej zrobić to tak, by nie wchodzić linię wzroku w jego, aby nie pogarszać swojego obrazu i nie otrzymywać obrażeń. Musicie zabić go najszybciej jak to możliwe, inaczej będziecie ciągle tracić zdrowie.

Snorki

Snorki to zwinne, humanoidalne stworzenia. Ich prędkość jest największym zagrożeniem, gdyż szybko pokonują duże dystanse, a do tego skaczą na sporą odległość. Na szczęście nie są zbyt wytrzymałe.

Jeden strzał z shotguna powinien ich od razu załatwić. Najlepiej pozwolić im się zbliżyć na tyle, aby ich łatwo trafić. Nie pozwalajcie im wchodzić w anomalie kwasu, gdyż wtedy mogą dodatkowo się wzmocnić i zadawać obrażenia od trucizny.

Żołnierze-zombie

Żołnierze-zombie są o wiele słabszą wersją zwyczajnych, ludzkich żołnierzy. Wyglądają jakby byli otumanieni, często spoglądają w dół, a do tego poruszają się bardzo wolno. Mogą jednak pojawiać się w dużej grupie.

W zależności od sprzętu jakim dysponują, trudność ich zabicia może się różnić. Nie są jednak tak trudni do pokonania, jak zwyczajni ludzie. Najlepiej celować w nieopancerzone części, strzelać w głowę, aby szybko pozbyć się zagrożenia.

Opancerzony łoś

Opancerzony łoś jest bardzo rzadką mutacją, na pewno natraficie na niego podczas wykonywania głównej misji Poszukiwania przewodnika, gdzie będziecie musieli znaleźć Trapera. Wraz z mutantem, pojawi się kilka mniejszych mutacji jak pies, szczur czy dzik. Sam Łoś jest bardzo groźny. Ze względu na opancerzone ciało ciężko go zabić. Jest szybki, a do tego może Was przewrócić swoim porożem, zadając dotkliwe obrażenia.

Najlepiej obrać taktykę strzelania w jego głowę oraz w miejsca pozbawione pancerza. Gdy szarżuje na Was, powinniście czym prędzej schować się za kamieniem lub drzewem. W między czasie zabijajcie z pistoletu lub karabinu maszynowego mniejsze stworzenia.

Psioniczne psy

W STALKER 2 istnieje kilka rodzajów psów, które niezbyt się od siebie różnią. Jest jednak jedna grupa psów, a raczej jeden osobnik - psioniczny pies, który potrafi być naprawdę uciążliwy. O ile sam nie jest większym zagrożeniem, o tyle jego moce psioniczne, które pozwalają mu tworzyć iluzję, przez co ma się wrażenie, że gracz walczy z hordą psów, są naprawdę męczące i irytujące.

O ile iluzje giną od jednego strzału pistoletu, o tyle dopóki nie zabijecie prawdziwego psionicznego psa, nowe psy będą się co chwila pojawiać. Musicie skupić się właśnie na tym realnym psie i czym prędzej go zabić. Jeśli macie możliwość, jak najszybciej wejdźcie na coś wysokiego, jak np. dach mniejszego budynku lub auto. Dzięki temu iluzje nie powinny Was atakować, a wy w spokoju zlokalizujecie prawdziwe zagrożenie.

Chimera

Jest to mutant, którego nie chcecie nigdy spotkać. Jest synonimem gąbki na obrażenia. Może otrzymać aż 30 strzałów z shotguna z bliskiego zasięgu, dla zmaksymalizowania obrażeń, a i tak przeżyje. On sam może mieć Was na dwa uderzenia. Każde z nich praktycznie zawsze wywołuje krwawienie. Co jednak najgorsze, jest szybki, a może skoczyć do Was z kilkunastu metrów i przewrócić. To najczęściej będzie skutkowało zgonem.

Zdecydowanie zalecamy unikać walki z tym mutantem. Stracicie tylko czas, amunicję i medykamenty. Jeśli już musicie z nim walczyć, to szukajcie schronienia w postaci wejścia do budynku. Jest on na tyle duży, że nie powinien móc wejść do środka. W przypadku ucieczki, nigdy nie biegnijcie w linii prostej. Wtedy zawsze Was trafi swoim skokiem. Zamiast tego biegnijcie raz w lewo, raz w prawo, aby nie zostać przewróconym.

Kot-Bajun

Jeśli usłyszycie ludzkie głosy, może to wcale nie być człowiek, a Kot-Bajun. Wabi w ten sposób swoje ofiary. Nie różni się w zasadzie, jeśli chodzi o walkę, od zwyczajnego psa. Może poza tym, że jest bardziej wytrzymały. Możecie wejść na coś wyższego, dzięki czemu nie powinien Was trafić.

Pyrogeist

Pyrogeist jest bardzo podobny do Poltergeista. Jednak zamiast obłoku dymu, zauważycie latający płomień. Co więcej, nie będzie on rzucał w Was przedmiotami, ale tworzył anomalie ogniowe pod nogami. Postępujcie z nim tak jak z Poltergeistem, strzelajcie w obłok aż zginie i się zmaterializuje. Dobrze też pozostawać w ciągłym ruchu.

Nibyolbrzym

Jest to mutacja o wielkości człowieka, bardzo wytrzymała i całkiem szybka. Walkę z tym typem mutanta powinniście uznać za ostateczność. Nie jest to poziom Chimery, aczkolwiek stracicie sporo amunicji próbując to zabić.

Unikajcie walki w zamkniętych pomieszczeniach, gdyż inaczej będziecie ciągle taranowani, zamiast tego wyjdźcie na otwartą przestrzeń, najlepiej wchodząc na wyższe budynki. Gdy zacznie biec w Waszą stronę, czym prędzej zejdźcie mu z drogi, biegnąc na boki.