STALKER 2: Wszystkie mutanty STALKER 2 poradnik, solucja
Pojawianie się mutantów w STALKER 2 jest na porządku dziennym. Praktycznie wszędzie można ich spotkać, a nie są to miłe spotkania. Na tej stronie poradnika dowiecie się o wszystkich mutantach występujących w Zonie oraz jak sobie z nimi radzić.
Ostatnia aktualizacja: 19 listopada 2024
Zona to unikatowe miejsce, w którym napotkacie nie tylko wiele różnych anomalii, ale i mutantów, począwszy od zwierząt, kończąc na mutacjach ludzkich. Spotkania te nie należą do najprzyjemniejszych, gdyż wiążą się z utratą amunicji i zdrowia. Na tej stronie poradnika do STALKER 2 przeczytacie o każdym mutancie występującym w grze oraz jak sobie z nimi radzić w sytuacjach zagrażających życiu Skifa.
Zmutowane psy
Jedna z najbardziej pospolitych grup mutantów. Jest to wataha zmutowanych psów, która biegnie w szybkim tempie na gracza, aby go ugryźć. Gdy zaatakuje, istnieje duża szansa na zdobycie statusu krwawienia, który obniża zdrowie z czasem. Po ataku, uciekają i biegną, okrążając gracza.
Ich siła leży w ilości. Zadają małe obrażenia, jednak ze względu na ich liczbę, możecie nie ustrzelić wszystkich za jednym razem. Dobrą taktyką jest wejście na coś wyższego od nich, np. na wrak samochodu. Wtedy nie będą mogły Was zagryźć. Nie należą również do wytrzymałych przeciwników, kilka strzałów z pistoletu lub jeden z shotguna powinien załatwić jednego osobnika.
Mięsacze
Mięsacze to mutacja stadna, zazwyczaj spotkacie trzy lub cztery takie potwory na swojej drodze. Są powolne, jednak zadają więcej obrażeń niż psy. Mogą również wywołać krwawienie. Zazwyczaj, gdy są w odległości 5 metrów od gracza, szybko skaczą w jego stronę i go ranią.
Na nich najlepszą taktyką będzie strzelanie z shotguna z bliskiej odległości. Jeden lub dwa celne strzały powinny go zabić.
Szczury
Jest to jedna z najliczniejszych mutacji chodząca w grupie, aczkolwiek najmniej zagrażająca życiu. Szczury poruszają się skacząc w stronę gracza. Jest ich tak wiele, że najlepszą taktyką jest rzucenie w ich stronę pojedynczego granatu, aby załatwił ich sporą część. Jeśli ich nie macie przy sobie, skorzystajcie z pistoletu. Giną po jednym celnym strzale.
Dziki
Zmutowane dziki są o wiele groźniejszymi przeciwnikami niż poprzednie mutacje pochodzące od zwierząt. Są znacznie wytrzymalsze, zazwyczaj trzeba wpakować w nie cały magazynek pistoletu maszynowego lub od dwóch do trzech naboi z shotguna. Co więcej, gdy szarżują, mogą Was staranować i przewrócić, przez co będziecie przez dłuższą chwilę niezdolni do atakowania.
Najlepszą taktyką jest wejście do budynku, schowanie się w ruinach, albo wskoczenie na auto. Wtedy dziki nie powinny móc Was zaatakować. Oczywiście warto strzelać do nich z shotguna, zwłaszcza, gdy są bardzo blisko.
Pijawka, Chłeptokrwij
Pijawka, zwana również Chłeptokrwijem to groźna mutacja, która bardzo dobrze wtapia się w tło. Jest praktycznie niewidzialna, dopiero gdy się porusza, widać zamglony obłok, który ukazuje jej sylwetkę. Gdy pojawi się bardzo blisko Was, dezaktywuje swój kamuflaż, przez co będzie widoczna.
Zazwyczaj będzie atakować w taki sposób, że najpierw zakamufluje się w otoczeniu, podbiegnie, pokaże swoją prawdziwą twarz i zaatakuje, po czym odbiegnie, ponownie się kamuflując. Będzie tak robiła ciągle, dopóki nie zginie lub nie uciekniecie jej.
Walcząc z Pijawką, najlepiej będzie wyposażyć się w shotguna i atakować w momencie, gdy będzie bardzo blisko Was. Kilka celnych strzałów powinno ją zabić. Celujcie w głowę, aby zadać jak największe obrażenia. Możecie również wskoczyć na auto, przez co istnieje spora szansa, że mutant będzie podchodził do Was, ale nie zaatakuje.
Poltergeister
Na pierwszy rzut oka go nie widać, aczkolwiek, jeśli się dobrze przyjrzycie, zauważycie niebieski obłok / chmurkę. Jest to właśnie Poltergeister. Swoją fizyczną formę ukaże dopiero, gdy zginie. Podczas walki, będzie Was atakować za pośrednictwem różnych przedmiotów, które znajdują się w jego najbliższym otoczeniu.
Oznacza to, że będzie w Was rzucał drewnianymi skrzynkami, lalkami, czymkolwiek co ma pod ręką. Jeśli zauważycie lewitujący przedmiot, możecie go zestrzelić, aby nim nie dostać i nie stracić punktów zdrowia. Aby go zabić, musicie strzelać w górną część chmurki. Gdy otrzyma obrażenia, najpewniej stworzy kamienną tarczę i przemieści się dalej. Podążajcie za nim i strzelajcie, aż zginie.
Burer
Burer, choć wygląda niepozornie, jest jednym z najtrudniejszych do pokonania przeciwników. Zazwyczaj znajdziecie go tam, gdzie jest mało światła, czyli w jaskiniach lub podziemiach. Posiada niebywałe zdolności psioniczne. Gdy tylko znajdziecie się zasięgu w jego wzroku, może wybić Wam broń z rąk. Co więcej, jeśli szybko jej nie podniesiecie, zacznie nią strzelać. Posiada również tarczę, otacza się wtedy jasną powłoką. Pod żadnym pozorem nie strzelajcie wtedy w niego, gdyż nie zadacie mu żadnych obrażeń.
Na całe szczęście, nie może on Wam wytrącić z rąk granatów lub noża. Mimo to, najlepiej zachować średni dystans i często chować się za osłoną, walcząc z nim. Jest bardzo wytrzymały. Jeśli nie musicie, to nie walczcie z nim, zwłaszcza, jeśli jest w grupie.
Kontroler
Kontroler to bardzo mocny przeciwnik, który zadaje obrażenia psioniczne. Gdy tylko Was zauważy, odpali się krótka cutscenka, która wpłynie na Wasz obraz. Stanie się on ciemniejszy, kamera zacznie się chwiać. Co jakiś czas zauważycie zjawy, które będą w Was wbiegać i zadawać obrażenia. Walka z tym mutantem nie należy do przyjemnych. Co więcej, może on również kontrolować np. ludzi, którzy będą walczyć po jego stronie.
Najlepszą taktyką, aby go zabić, jest podejście blisko niego i strzelanie z shotguna. Najlepiej zrobić to tak, by nie wchodzić linię wzroku w jego, aby nie pogarszać swojego obrazu i nie otrzymywać obrażeń. Musicie zabić go najszybciej jak to możliwe, inaczej będziecie ciągle tracić zdrowie.
Strona w przygotowaniu