STALKER 2: Wszystkie mutanty STALKER 2 poradnik, solucja
Pojawianie się mutantów w STALKER 2 jest na porządku dziennym. Praktycznie wszędzie można ich spotkać, a nie są to miłe spotkania. Na tej stronie poradnika dowiecie się o wszystkich mutantach występujących w Zonie oraz jak sobie z nimi radzić.
Ostatnia aktualizacja: 16 stycznia 2025
Zona to unikatowe miejsce, w którym napotkacie nie tylko wiele różnych anomalii, ale i mutantów, począwszy od zwierząt, kończąc na mutacjach ludzkich. Spotkania te nie należą do najprzyjemniejszych, gdyż wiążą się z utratą amunicji i zdrowia. Na tej stronie poradnika do STALKER 2 przeczytacie o każdym mutancie występującym w grze oraz jak sobie z nimi radzić w sytuacjach zagrażających życiu Skifa.
- Zmutowane psy
- Mięsacze
- Szczury
- Dziki
- Pijawka, Chłeptokrwij
- Poltergeister
- Burer
- Kontroler
- Snorki
- Żołnierze-zombie
- Opancerzony łoś
- Psioniczne psy
- Chimera
- Kot-Bajun
- Pyrogeist
- Nibyolbrzym
Zmutowane psy
Jedna z najbardziej pospolitych grup mutantów. Jest to wataha zmutowanych psów, która biegnie w szybkim tempie na gracza, aby go ugryźć. Gdy zaatakuje, istnieje duża szansa na zdobycie statusu krwawienia, który obniża zdrowie z czasem. Po ataku, uciekają i biegną, okrążając gracza.
Ich siła leży w ilości. Zadają małe obrażenia, jednak ze względu na ich liczbę, możecie nie ustrzelić wszystkich za jednym razem. Dobrą taktyką jest wejście na coś wyższego od nich, np. na wrak samochodu. Wtedy nie będą mogły Was zagryźć. Nie należą również do wytrzymałych przeciwników, kilka strzałów z pistoletu lub jeden z shotguna powinien załatwić jednego osobnika.
Mięsacze
Mięsacze to mutacja stadna, zazwyczaj spotkacie trzy lub cztery takie potwory na swojej drodze. Są powolne, jednak zadają więcej obrażeń niż psy. Mogą również wywołać krwawienie. Zazwyczaj, gdy są w odległości 5 metrów od gracza, szybko skaczą w jego stronę i go ranią.
Na nich najlepszą taktyką będzie strzelanie z shotguna z bliskiej odległości. Jeden lub dwa celne strzały powinny go zabić.
Szczury
Jest to jedna z najliczniejszych mutacji chodząca w grupie, aczkolwiek najmniej zagrażająca życiu. Szczury poruszają się skacząc w stronę gracza. Jest ich tak wiele, że najlepszą taktyką jest rzucenie w ich stronę pojedynczego granatu, aby załatwił ich sporą część. Jeśli ich nie macie przy sobie, skorzystajcie z pistoletu. Giną po jednym celnym strzale. Dokładniej o tym jak sobie radzić ze szczurami opisaliśmy na dedykowanej temu tematowi stronie w naszym poradniku.
Dziki
Zmutowane dziki są o wiele groźniejszymi przeciwnikami niż poprzednie mutacje pochodzące od zwierząt. Są znacznie wytrzymalsze, zazwyczaj trzeba wpakować w nie cały magazynek pistoletu maszynowego lub od dwóch do trzech naboi z shotguna. Co więcej, gdy szarżują, mogą Was staranować i przewrócić, przez co będziecie przez dłuższą chwilę niezdolni do atakowania.
Najlepszą taktyką jest wejście do budynku, schowanie się w ruinach, albo wskoczenie na auto. Wtedy dziki nie powinny móc Was zaatakować. Oczywiście warto strzelać do nich z shotguna, zwłaszcza, gdy są bardzo blisko.
Pijawka, Chłeptokrwij
Pijawka, zwana również Chłeptokrwijem to groźna mutacja, która bardzo dobrze wtapia się w tło. Jest praktycznie niewidzialna, dopiero gdy się porusza, widać zamglony obłok, który ukazuje jej sylwetkę. Gdy pojawi się bardzo blisko Was, dezaktywuje swój kamuflaż, przez co będzie widoczna.
Zazwyczaj będzie atakować w taki sposób, że najpierw zakamufluje się w otoczeniu, podbiegnie, pokaże swoją prawdziwą twarz i zaatakuje, po czym odbiegnie, ponownie się kamuflując. Będzie tak robiła ciągle, dopóki nie zginie lub nie uciekniecie jej.
Zostało jeszcze 71% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie