STALKER 2: Granica (The Boundary) STALKER 2 poradnik, solucja
Granica (The Boundary) to misja, w trakcie której odwiedzicie stację Janów oraz spróbujecie dostać się do Prypeci. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak odnaleźć Ducha oraz jak wejść do Prypeci przy pomocą skanera.
Ostatnia aktualizacja: 2 stycznia 2025
W czasie misji Granica (The Boundary) Skif wyruszy na północ, w stronę odgrodzonej Prypeci. Po drodze odwiedzi stację Janów oraz ruszy tropem stalkera o pseudonimie Duch, który może pomóc w dostaniu się do miasta. Na tej stronie podpowiemy Wam jak przetrwać zmasowany atak monolitowców, gdzie szukać Ducha oraz jak dostać się do Prypeci przy pomocy zdobytego skanera.
Jak przerwać atak na stację Janów?
Misja Granica rozpocznie się zaraz po zakończeniu zadania Ucieknij z Klatki lub Niebezpieczne relacje (ścieżka Straży).
Stacja Janów znajduje się na północ od Czerwonego Lasu. Po dotarciu na miejsce, skierujcie się od razu do sklepu, w lewym skrzydle głównego budynku.
Tam zaczepi Was przywódca stacji - Dmytro. Zapytany o Ducha lider skieruje Was do stalkera przebywającego aktualnie w wieży wodnej. Udajcie się w stronę znacznika.
Gdy tylko opuścicie główny budynek, stację Janów zaatakuje bardzo duży oddział monolitowców. Waszym zadaniem będzie pomóc żołnierzom w odparciu natarcia.
- Korzystajcie z broni dystansowej. Jeżeli zanadto zbliżycie się do wrogów, to z łatwością możecie ulec ich przewadze liczebnej.
- Korzystajcie z ustawionych na dziedzińcu osłon, gdy będziecie chcieli przeładować lub się uleczyć.
- Nie stawajcie w linii ognia pomiędzy atakującymi, a broniącymi się żołnierzami.
- Uważajcie do kogo strzelacie. W ferworze walki możecie przypadkowo postrzelić sojuszniczego żołnierza (ubiór obu grup jest dość podobny).
Po pokonaniu monolitowców skierujcie się do wieży wodnej. Na samym szczycie czekać będzie na Was pijany Richter. Porozmawiajcie z nim.
W czasie gry napotkaliśmy na błąd, który sprawiał, że nie mogliśmy porozmawiać z Richterem. W naszym przypadku pomogło wczytanie zapisu gry sprzed walki z Monolitem oraz odczekanie chwili przed wejściem do wieży wodnej.
Richter wyśle Was na zachodni skraj mapy, w regionie Czerwonego Lasu.
Gdzie szukać Ducha?
Gdy zbliżycie się do oznaczonego na mapie punktu, przez radio wywoła Was dowódca oddziału najemników. Poprosi Was o pomoc w odparciu ataku monolitowców. Uważajcie, ponieważ część kultystów stoi na odległych skarpach.
Pokonajcie atakujących, a następnie porozmawiajcie z liderem. Zapytany o Ducha, wyśle Was do wnętrza tunelu za jego plecami.
W tunelu znajdziecie rannego, dogorywającego Ducha. Z początku niechętny stalker otworzy się, gdy powołacie się na Striełoka. Wręczy Wam kartę, dzięki której dostaniecie się do bunkra Iskier.
Bunkier znajduje się w niedaleko, na granicy regionów.
W środku czekać będzie na Was niewielki oddział Strażników. Pokonajcie ich, a następnie otwórzcie zamknięte drzwi przy pomocy karty dostępu.
Zabierzcie skaner z biurka.
Jak dostać się do Prypeci?
Po zdobyciu skanera macie dwie możliwe drogi dostania się do Prypeci:
- Możecie wrócić do stacji Janów i w zamian za skaner otrzymać wstęp do strefy zamkniętej.
- Alternatywnie, możecie sami wykorzystać skaner do przedostania się do miasta przez tunel w pobliżu olbrzymiej anomalii.
W tym opisie przejścia zdecydowaliśmy się skorzystać z drugiej opcji.
Udajcie się w pobliże anomalii Tornado, na zachód od stacji Janów. Rozpoznacie ją po olbrzymim słupie powietrza.
Wejdźcie na teren placówki od południowej strony. Zaczekajcie, aż anomalia nieco się oddali, a następnie szybko przemknijcie do tunelu, trzymając się krawędzi ogrodzonego terenu.
Wślizgnijcie się do tunelu i ustawcie skaner w wyznaczonym miejscu. Poczekajcie, aż urządzenie skończy działać i zneutralizuje większość groźnych anomalii z tunelu.
Przejdźcie przez tunel, rzucając śrubami w pozostałe anomalie.
Dotrzyjcie do celu misji w południowej części miasta. Gdy to zrobicie, misja dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia: