Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Ciężka pobudka (A Tough Awakening) STALKER 2 poradnik, solucja

Ciężka pobudka (A Tough Awakening) to druga misja głównego wątku STALKERa 2. Z tej strony dowiecie się jak wykorzystać śruby przeciwko anomaliom, kim jest Richter, jaka droga do Zalisji jest najbezpieczniejsza oraz co powinniście zrobić w samej osadzie.

Ostatnia aktualizacja: 20 listopada 2024

Po wydarzeniach z prologu Skif znajdzie się w dość nieciekawej sytuacji. Pozbawiony skanera oraz większości ekwipunku bohater będzie musiał ruszyć tropem niejakiego Spawacza, by odzyskać to, co do niego należy. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak ukończyć zadanie Ciężka pobudka (A Tough Awakening) oraz jak dostać się do osady Zalisja.

Jak dezaktywować anomalie?

Misja Ciężka pobudka rozpocznie się zaraz po prologu i ekranie tytułowym gry. Skif obudzi się pośrodku pola, otoczony niebezpiecznymi anomaliami grawitacyjnymi. Z pomocą przyjdzie Wam niejaki Richter, który wręczy Wam metalową śrubę. Możecie wybrać ją z koła wyboru broni.

Metalowe śruby służą do wykrywania i neutralizowania anomalii. Rzucajcie nimi przed siebie, by wzbudzać anomalie z bezpiecznej odległości i tym czasowo je dezaktywować. Bezpieczne okienko trwa tylko kilka sekund, więc nie zwlekajcie.

Skif posiada nieskończony zapas śrub, więc możecie nimi rzucać do woli.

Skorzystajcie ze śrub, by uciec z pola otoczonego anomaliami. Następnie porozmawiajcie z Richterem stojącym na pobliskim pagórku. Pokieruje on Was do pobliskiej osady stalkerów - Zalisji.

Zanim udacie się do bezpiecznej przystani, przejdźcie się po okolicznych budynkach i uzupełnijcie zapasy. Napastnicy z prologu pozbawili Was wszelkiego wyposażenia poza pistoletem.

Możecie teraz ruszyć na północny-wschód w stronę wioski. Idąc wzdłuż drogi szybko natraficie na grupę trzech bandytów zajętych walką ze stalkerem w budynku. Wykorzystajcie zamieszanie i zaatakujcie napastników. Łupy z ich ciał zapewnią Wam podstawową broń.

Możecie porozmawiać z mężczyzną w budynku. Podziękuje Wam za pomoc i zaproponuje opcjonalne zadanie poboczne.

Zalisja

Gdy wykonacie już wszystkie interesujące Was aktywności poboczne, kontynuujcie podróż do osady. Polecamy Wam trzymać się głównej drogi. Prawdopodobieństwo napotkania na niebezpieczeństwa jest tam nieco niższe.

Wejdźcie do baru (zielony budynek w centralnej części osady). Będziecie tam świadkami napiętej rozmowy pomiędzy Tatkiem, a kapitanem Zotowem. Po zakończonej dyskusji zadanie dobiegnie końca.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich misji.