Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Najlepsze bronie na start STALKER 2 poradnik, solucja

W STALKER 2 początki nie są łatwe, bo zaczynacie w zasadzie z niczym. Z tej strony poradnika dowiecie się, gdzie trzeba się udać, aby znaleźć najlepsze bronie na sam początek gry.

Ostatnia aktualizacja: 19 listopada 2024

Jedynym sposobem, żeby ulepszać swoją postać w STALKER 2, jest zdobywanie coraz lepszego sprzętu. Każda broń i amunicja są na wagę złota. Jednak są pewne miejsca, w które warto pójść, aby znacząco ułatwić sobie początek gry. Na tej stronie poradnika przeczytacie o tym, gdzie znaleźć najlepsze bronie na start!

AKM-74S Walika Barana

Na północ od Wieży Ciśnień, niedaleko obozu Zalisja, zauważycie wieżę przechowującą wodę (patrz zielony kursor gracza). Wejdźcie na szczyt korzystając z drabiny, uważając na anomalie wsysające.

Broń znajduje się w plecaku na szczycie wieży. Jest to karabin wyposażony w lunetę dobrej jakości. Na początku bardzo się przyda, zwłaszcza podczas walki na średnim dystansie. Broń pozwala na wystrzelenie jednego pocisku lub strzelanie z pełnego automatu. Zdecydowanie polecamy pojedyncze serie, gdyż jeden celny strzał w głowę może załatwić niejednego przeciwnika.

Jest to jedna z tych broni, którą można używać bardzo długo, a nadal będzie przydatna i warta używania, zwłaszcza, gdy wrzucicie do niej dodatki do broni oraz ulepszycie ją u technika (jak to zrobić tłumaczymy na stronie Jak naprawiać i modyfikować broń?.)

AR416 Monolit

Kolejny karabin sławnego Monolitu, po raz kolejny z dobrym celownikiem. Działa na inny typ amunicji niż poprzednia broń. Znajduje się na południowy-wschód od Zalisji, niedaleko lokacji Sfera, w Skrytce Reportera.

Idźcie do znacznika Skrytki Reportera. Wchodząc na teren Sfery, po lewej stronie zauważycie drabinę na dach. Kawałek dalej przy rurach zauważycie skrzynkę. Otwórzcie ją, aby zdobyć broń. Uważajcie jednak, gdyż w środku Sfery może znajdywać się sporo przeciwników, najlepiej skradać się lub wybić całą wrogą ekipę.

Karabin cechuje się dobrą penetracją pancerza, celnością oraz zasięgiem. Niestety obrażenia ma nieco słabsze niż AKM-74S. Mimo to jest to nadal jedna z lepszych broni, jaką możecie otrzymać na początku gry.

SVDM-2

Jeśli preferujecie walkę na dalekim dystansie, to na pewno zaciekawi Was SVDM-2, czyli karabin snajperski. Aby go zdobyć, musicie iść na północ od Zalisji, do lokacji o nazwie Północny punkt kontrolny. Idźcie do budynku, gdzie znajduje się zielony kursor gracza.

Karabin posiada Leszy - osoba wrogo nastawiona do nas od samego początku. O ile walka z nim nie jest wymagająca, gdyż jest on sam, a znajduje się na wyższym piętrze, to samo wejście do budynku jest nieco problematyczne. Uważajcie na pułapki z linką. Gdy w nie wejdziecie, granat wybuchnie, zada Wam sporo obrażeń oraz ogłuszy na dłuższy czas. Możecie rozbroić linki podchodząc do nich lub zabierając granat.

Snajperka ma niesamowite obrażenia, jeden celny strzał powinien zabić przeciwnika. Do tego w karabinie snajperskim mieści się aż 10 naboi, co pozwoli na szybkie rozprawienie się z kolejnymi wrogami z dalekiego dystansu.

Viper Monolit

W tym samym budynku, w którym walczyliście z Leszym, na zewnątrz znajduje się drabina. Wejdźcie po niej, aby dostać się na dach.

Idźcie na drugą stronę i skorzystajcie z drabiny, aby zejść niżej. Pod żadnym pozorem nie skaczcie, gdyż istnieje spora szansa, że natychmiast zginiecie.

Gdy już zejdziecie na dół, zeskoczcie na jeszcze niższy budynek. Tam znajdziecie skrytkę z bronią. Jest to kolejny karabin, ulepszony podstawowy Viper. To co jednak wpływa na jego unikatowość, to dwa dodatki, które się w nim znajdują: tłumik oraz bardziej pojemny magazynek.