STALKER 2: Subtelna materia (Subtle Matter) STALKER 2 poradnik, solucja
W misji Subtelna materia (Subtle Matter) Skif zwiedzi stację Orbita oraz zdobędzie garść ważnych informacji na temat przeszłości Zony. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak uruchomić kapsułę oraz jakie są konsekwencje wyboru w czasie rozmowy ze Szramą.
Ostatnia aktualizacja: 30 grudnia 2024
Misja Subtelna materia (Subtle Matter) to część głównego wątku STALKERa 2. Skif uruchomi w niej specjalną kapsułę, dzięki której nawiąże kontakt ze świadomością zmarłego Włóczęgi. Pod koniec misji będziecie musieli podjąć również bardzo ważną decyzję, która wpłynie na Waszą relację z frakcją Iskra oraz zakończenie gry.
- Jak odnaleźć komorę?
- Co powiedzieć Włóczędze?
- Którą opcję wybrać w rozmowie ze Szramą?
- Jak uciec z laboratorium X-15?
Jak odnaleźć komorę?
Misja Subtelna materia rozpocznie się zaraz po zakończeniu zadania Legendy Zony (Legends of the Zone). Udajcie się do stacji Orbita w regionie Spalonego Lasu. W czasie wędrówki na miejsce, uważajcie na często występujące w okolicy anomalie (zwłaszcza te ogniste).
Wejdźcie na teren stacji przez główną bramę (od południa), a następnie wejdźcie do kolistego budynku. Uważajcie, bo w głównym holu grasuje poltergeist.
W korytarzu znajdziecie drzwi chronione kodem. Wprowadźcie kombinację otrzymaną od Doktora - 1995.
Wejdźcie do gabinetu na wprost i zabierzcie z biurka wszystkie potrzebne przedmioty.
Wyjdźcie na zewnątrz (drzwi w pomieszczeniu obok). Wejdźcie po drabinie na dach. Przy pomocy śrub utorujcie sobie drogę przez anomalie.
Podejdźcie pod antenę i uruchomcie ją. Następnie szybko uciekajcie, by uniknąć obrażeń psionicznych.
Wróćcie na dziedziniec i zejdźcie schodami do piwnicy. Drzwi otworzycie przy pomocy karty zabranej z biurka Kajmanowa.
Zejdźcie w głąb laboratorium X-15. Waszym zdaniem będzie teraz zabicie trzech mutantów (Burerów) grasujących po placówce.
Pamiętajcie, że Burerzy mogą wytrącać Wam z ręki broń i atakować telekinezą. Nie strzelajcie też, gdy wznoszą swoje niebieskie pole siłowe.
Co powiedzieć Włóczędze?
Gdy pokonacie wszystkie mutanty, cel misji automatycznie się zaktualizuje. Udajcie się do dużej sali z komorą. W pomieszczeniu technicznym zainstalujcie kartridż znaleziony w poprzedniej misji.
Wejdźcie do kapsuły i obejrzyjcie przerywnik filmowy z Włóczęgą.
Gdy przywódca Południa spyta, czy jego atak na IBAOC się udał, możecie powiedzieć prawdę lub skłamać. Wybór ten nie ma wpływu na dalszą fabułę, dlatego możecie bez konsekwencji wybrać opcję, która wyda Wam się właściwsza.
Którą opcję wybrać w rozmowie ze Szramą?
Po zakończonej wizji, z kapsuły wyciągnie Was Szrama wraz z Iskrami. Po krótkiej rozmowie staniecie przez wyborem, który zdecyduje o Waszej przynależności frakcyjnej w końcowej części gry, a także bezpośrednio wpłynie na zakończenie.
- Jeżeli wybierzecie opcję "Życie jest dla żywych" Szrama oraz reszta Iskier stanie się wobec Was wroga. Wybierzcie tę opcję, jeżeli chcecie kierować się w stronę zakończenia Striełoka, Kajmanowa lub Straży.
- Jeżeli wybierzecie opcję "Wieczna wiosna" to ostatecznie sprzymierzycie się z frakcją Iskier. Wybranie tej opcji jest konieczne, jeżeli chcecie ujrzeć zakończenie Iskier.
W tym opisie przejścia, zdecydowaliśmy się na wybranie opcji "Życie jest dla żywych". Prezentowane poniżej zakończenie misji ekskluzywne jest dla tej właśnie ścieżki.
Jak uciec z laboratorium X-15?
Waszym kolejnym zadaniem będzie ucieczka z X-15. Pamiętajcie, że od teraz przedstawiciele Iskry stają się wobec Was wrodzy.
Kucając skręćcie w lewo. Trzymając się cienia po prawej stronie, przejdźcie przez całe pomieszczenie. Poczekajcie, aż patrolujący okolicę żołnierz Was minie.
Skradajcie się za plecami Iskry patrolującej korytarz. Następnie skręćcie w lewo przed kratą.
Przemknijcie przez kolejny korytarz. Na końcu czekają na Was stalowe wrota, które otworzycie kodem 4221.
Przejdźcie przez duży hangar, a następnie zejdźcie do tunelu po drabinie.
Szyb wentylacyjny zaprowadzi Was do tunelu kolejowego. Uważajcie, bo na dole czeka na Was horda szczurów.
Wejdźcie po drabinie do kolejnego tunelu, który zaprowadzi Was na zewnątrz. Chwilę później, misja dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia: