Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Prawda ma swoją cenę (Answers Come at a Price) STALKER 2 poradnik, solucja

W zadaniu Prawda ma swoją cenę (Answers Come at a Price) zwiedzicie zupełnie nowy region Zony w STALKER 2. Z tej strony dowiecie się, jak dotrzeć do aresztu oraz jak odszukać zaginionch ludzi Gwiazdy.

Ostatnia aktualizacja: 2 grudnia 2024

Prawda ma swoją cenę (Answers Come at a Price) to pierwsze zadanie główne, które otrzymacie w regionie Wysypiska. W jego trakcie spotkacie się z niejakim Gwiazdą oraz członkami grupy o nazwie Iskra. Na tej stronie dokładnie omawiamy, w jaki sposób odnaleźć Areszt oraz w jaki sposób wejść niezauważonym do fabryki zajętej przez Strażników.

Jak dotrzeć do aresztu?

Misję Prawda ma swoją cenę otrzymacie zaraz po zaliczeniu poprzedniego zadania, w momencie przekraczania granicy pomiędzy Pomniejszą Zoną, a Wysypiskiem. Waszym pierwszym zadaniem będzie dotarcie do ruin aresztu. Po przejściu mostu skręćcie w drogę prowadząco na wschód.

Na dziedzińcu aresztu zaatakuje Was stado psów. Gdy je pokonacie, wejdźcie do lewego skrzydła budynku i po schodach na pierwsze piętro.

Porozmawiajcie z mężczyzną w zielonym kombinezonie. Przedstawi się jako Gwiazda i opowie Wam nieco o swojej organizacji - Iskra. Poprosi Was także o pomoc. Część jego ludzi została otoczona przez Strażników w pobliskiej fabryce. Waszym zadaniem będzie odnalezienie ich i sprowadzenie z powrotem.

Zaproponuje także, by całe przedsięwzięcie wykonać po cichu. By Wam to ułatwić, wręczy Wam swój pistolet z tłumikiem.

Możecie odczepić tłumik z pistoletu Gwiazdy i zamocować go na dowolnej innej, kompatybilnej broni.

Fabryka

Fabryka z uwięzionymi ludźmi Gwiazdy znajduje się kawałek na północ od aresztu. Do placówki polecamy Wam wejść od strony północnej, przez dziurę w ogrodzeniu. Po wejściu na teren placówki, od razu skierujcie się do hangaru.

Zejście do piwnicy znajduje się w południowej części budynku, obok dziury w ceglanej ścianie.

Zamkniętych na kod drzwi broni dwóch strażników. Postarajcie się pozbyć ich możliwie bezgłośnie. Kod do drzwi zaraz z nimi możecie podejrzeć w dzienniku zadań (2605).

Przejdźcie przez pomieszczenie z ciężarówką do klatki schodowej, a następnie zejdźcie na sam dół.

Na najniższym piętrze ponownie spotkacie znikającego mutanta.

Bądźcie ostrożni. Na tym piętrze grasuje anomalia elektryczna, która porusza się po stałej ścieżce przez większość pomieszczeń.

Na pulpicie maszyny w jednym z pomieszczeń znajdziecie taśmę z nagraną rozmową Nestora - lokalnego herszta, z którym musicie się skontaktować.

Chwilę później, przez radio skontaktuje się z Wami tajemniczy mężczyzna, który zaprosi Was na spotkanie w jednym z wyższych pięter.

Nim ruszycie na spotkanie, odszukajcie jeszcze pomieszczenie z ciałami ludzi Gwiazdy. W kąciku za kratami, za ognistą anomalią znajdziecie plany maszynerii. Zabierzcie je ze sobą.

Spotkanie z nieznajomym

Wróćcie na klatkę schodową i wejdźcie na samą górę. Otwórzcie drzwi przy pomocy kodu od nieznajomego - 2603.

Na końcu korytarza czeka na Was cutscenka z nieznajomym uruchamiającym tajemniczą broń.

Kontynuujcie podróż korytarzami i rurami, które zaprowadzą Was poza obszar fabryki. Po drodze pożegna Was także nieznajomy i zapowie rychłe spotkanie.

Powrót do Gwiazdy

Możecie wrócić do aresztu i przekazać potrzebne wszystkie informacje Gwieździe. Po zakończonej rozmowie, misja dobiegnie końca.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich misji.