STALKER 2: Ad astra per aspera STALKER 2 poradnik, solucja
Ad astra per aspera to główna misja w STALKER 2, podczas której traficie na bagna. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak dezaktywować nadajniki psioniczne oraz jak dostać się do bazy Czystego Nieba.
Ostatnia aktualizacja: 9 grudnia 2024
Podczas misji Ad astra per aspera traficie na Bagna - wysunięty najdalej na południowy-wschód kraniec Zony. Waszym zadaniem będzie dezaktywowanie czterech nadajników psionicznych oraz przedostanie się do opuszczonej bazy Czystego Nieba, w której przebywa Faust. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak poradzić sobie z zagrożeniami, które spotkacie na podmokłym terenie.
- Gdzie zdobyć kombinezon o wysokiej odporności na promieniowanie psioniczne?
- Jak dezaktywować nadajnik przy Spalonym Gospodarstwie?
- Gdzie znaleźć nadajnik w starej cerkwi?
- Jak dostać się do nadajnika w Pompowni?
- Gdzie znajduje się ostatni nadajnik?
- Jak dotrzeć do bazy Czystego Nieba?
Gdzie zdobyć kombinezon o wysokiej odporności na promieniowanie psioniczne?
Zanim jeszcze ruszycie na bagna, możecie wykonać opcjonalny cel zadania Ad astra per aspera. Kombinezony odporne na promieniowanie psioniczne ułatwią Wam podróż przez bagna. By je zdobyć czeka Was jednak dość długa wyprawa.
Pierwszym pancerzem, który spisze się na bagnach będzie Egzoszkielet Kirys. Znajdziecie go w skrytce w regionie Wieże Chłodnicze.
Gdy pozbędziecie się wrogów wewnątrz hangaru, wejdźcie po stalowych schodach na najwyższe piętro. Przy jednej ze ścian znajdziecie półkę, na której spoczywa poszukiwany egzoszkielet.
Alternatywnie, możecie udać się do Magazynów Wojskowych w regionie Radar Duga. Znajdziecie tam kombinezon SEVA-I. Uważajcie jednak, gdyż w okolicy skrytki krąży niebezpieczny mutant.
Jak dezaktywować nadajnik przy Spalonym Gospodarstwie?
Pierwszy nadajnik znajduje się niedaleko granicy regionu, obok gospodarstwa zajętego przez ogniste anomalie. W okolicy możecie spodziewać się dużej ilości dzikich psów i wrogich żołnierzy, więc miejcie się na baczności.
Po wyłączeniu nadajnika na ambonie, zaatakuje Was niebezpieczny mutant - nibypies. Ten groźny przeciwnik tworzy widmowe klony samego siebie, które znikają po trafieniu pociskiem. Niestety, ugryzienia fantomów zadają takie same obrażenia co ataki prawdziwego nibypsa.
Brak ochrony przed promieniowaniem psionicznym sprawi, że Skif zacznie odczuwać negatywne skutki działania nadajników, gdy tylko się do nich zbliży.
Nie polecamy walki z tym mutantem. Postarajcie się jak najszybciej oddalić i zgubić pościg.
Gdzie znaleźć nadajnik w starej cerkwi?
Drugi nadajnik znajduje się na zachód od gospodarstwa.
Starajcie się nie brodzić w wodzie. Jest mocno napromieniowana.
W zniszczonej Cerkwi zawalczycie ze zmutowanym kotem.
- Potwór porusza się bardzo szybko i daleko skacze. Starajcie się pozostawać w ciągłym ruchu.
- Polecamy też korzystać ze strzelby.
- Kot posiada także zdolności psioniczne - udaje ludzkie głosy oraz co jakiś czas chwilowo "usypia" Skifa.
Po pokonaniu mutanta, wyłamcie deskę przy dziurze w podłodze. Wejdźcie do środka i przejdźcie przez tunel pod podłogą.
Wskoczcie na beczkę i pokonajcie sekcję platformową. Następnie wyjdźcie przez dziurę w dachu.
Wejdźcie przez wybite okno na poddasze świątyni. Znajdziecie tam kolejny skaner do wyłączenia.
Schodząc z wieżyczki, możecie zeskoczyć na sam dół. Anomalia grawitacyjna zamortyzuje upadek.
Jak dostać się do nadajnika w Pompowni?
Kolejny nadajnik psioniczny znajduje się na terenie Pompowni.
Obszar ten jest silnie broniony przez oddział żołnierzy-zombie. Na miejscu czeka na Was również Kontroler, którego będziecie musieli pokonać.
Polecamy Wam w pierwszej kolejności wyeliminować zombie z odległości, a następnie ruszyć na spotkanie z Kontrolerem wewnątrz budynku.
Gdy pozbędziecie się już wrogów, wejdźcie na wieżę i dezaktywujcie nadajnik.
Gdzie znajduje się ostatni nadajnik?
Ostatni nadajnik znajduje się przy południowej granicy regionu. W okolicy nie powinniście spotkać żadnych zagrożeń. Po prostu wespnijcie się na zardzewiałą wierzę i wyłączcie urządzenie.
Jak dotrzeć do bazy Czystego Nieba?
Nowy znacznik misji skieruje Was do króliczej chaty położonej na zachodnim skraju mapy.
W czasie podróży zaatakuje Was Chimera - bardzo groźny mutant. Walka z nim jest ekstremalnie niebezpieczna, dlatego polecamy Wam raczej brać nogi za pas i uciekać w stronę bazy.
Po przejściu przez chatę rozpocznie się emisja. Szybko biegnijcie w stronę wejścia do bazy.
Po wejściu do bazy czeka na Was cutscenka z udziałem Fausta. Po jej zakończeniu, misja dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia: