Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Przywódca (King of the Hill) STALKER 2 poradnik, solucja

Zadanie Przywódca (King of the Hill) wykonacie przy okazji innej misji głównej - Pakt z diabłem (Deal with a Devil). Z tej strony poradnika dowiecie się, czy lepiej zabić Roosevelta czy Szacha oraz jak tego dokonać.

Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2024

Misja Przywódca (King of the Hill) stanowi odnogę zadania głównego Pakt z diabłem. W queście tym otrzymacie możliwość zabicia jednego z dwóch liderów rywalizujących ze sobą gangów. Na tej stronie wyjaśnimy Wam, jakie konsekwencje niesie ze sobą zabicie Roosevelta oraz Szacha, a także kogo z nich lepiej wybrać.

Jak aktywować zadanie Przywódca?

Zadanie Przywódca otrzymacie podczas fabularnej rozmowy z Waranem w czasie wykonywania zadania Pakt z diablem. Watażka zgodzi się przekazać Wam informacje na temat Nestora, o ile zapłacicie mu 20000 kuponów lub zabijecie jednego z przywódców okolicznych gangów. Jeżeli zgodzicie się przyjąć brudne zlecenie, zadanie Przywódca zostanie automatycznie aktywowane.

Zabić Szacha czy Roosevelta?

  1. Zabójstwo jednego z dwóch przywódców nie ma specjalnego wpływu na główny wątek STALKERa 2.
  2. Przed oboma zamachami, możecie wykonać także pomniejsze, opcjonalne zadania.
  3. Weterani serii mogą podjąć decyzje w oparciu o afiliacje obu hersztów. Roosevelt utrzymuje kontakty z Powinnością, zaś Szach kuma się z Wolnością.
  4. W naszym odczuciu, prostsze jest zabójstwo Roosevelta. Jego baza znajduje się w bliskiej odległości od Hałdy, a opcjonalne zadanie z Borodulinem jest dużo prostsze niż odpowiednik w wątku Szacha.
  5. Ostatecznie, możecie zdecydować się na zabójstwo obu bandytów. W ten sposób zdobędziecie znacznie więcej łupów.

Pamiętajcie także, że zadanie Przywódca jest zupełnie opcjonalne. By wydobyć informacje od Warana możecie go zabić lub przekupić. Więcej na temat różnych możliwości prowadzenia tego wątku, znajdziecie na stronie poświęconej zadaniu Pakt z diabłem.

Zadanie Borodulina (wątek Roosevelta)

Przed przystąpieniem do ataku na Roosevelta możecie spotkać się z niejakim Borodulinem - byłym członkiem frakcji Powinność. Znajdziecie go północy-zachód od kryjówki Warana.

Pierwszą częścią zadania po krótkiej rozmowie będzie zapolowanie na okoliczne mutanty. Jedyne co musicie zrobić to przetrwać kilka fal nacierających potworów. Po zakończonej walce porozmawiajcie z pułkownikiem.

W drugiej części zadania Borudulin zapoluje na Was. Ukryjcie się gdzieś w okolicy i odczekajcie minutę, unikając strzałów pijanego powinnościowca. Gdy przez radio poinformuje Was, że łowy się skończyły, możecie bezpiecznie do niego wrócić.

Były wojskowy zdradzi Wam lokalizację tajnego wejścia do bazy Roosevelta. Uzbrojeni w nową wiedzę możecie udać się w stronę kryjówki bandytów.

Jak zabić Roosevelta?

Siedziba Roosevelta i jego gangu znajduje się niedanego na północ o Hałdy.

Tajne wejście do budynku prowadzi po rurach, po zachodniej stronie budowli. Obejdźcie niewielki budynek gospodarczy i wskoczcie na zardzewiałą konstrukcję. Zaprowadzi Was ona do otwartego okna na piętrze. Ostrożnie wejdźcie do środka.

Przekradnijcie się po metalowym rusztowaniu., a następnie zeskoczcie z uszkodzonych schodów. Wejście do biura Roosevelta znajduje się tuż obok.

  1. Możecie porozmawiać z watażką. Zaoferuje Wam pieniądze w zamian za swoje życie. Jeżeli przystaniecie na propozycję, będziecie mogli swobodnie opuścić teren bazy, a chwilę później na Waszym koncie pojawi się 2500 kuponów. Wybór tej ścieżki sprawi jednak, że ta część zadania Przywódca zostanie niezaliczona.
  2. Możecie też zwyczajnie zabić Roosevelta. Jeżeli zrobicie to po rozmowie, w bazie wybuchnie alarm, dlatego polecamy Wam zabić mężczyznę po cichu, przy użyciu broni z tłumikiem.

Po wykonanym zamachu, nie zapomnijcie zabrać PDA z ciała Roosevelta. Jeżeli nie wzbudziliście alarmu, wyjdźcie z biura przywódcy tymi samymi drzwiami, a następnie zejdźcie do kanałów obok zniszczonych schodów. Wyprowadzą Was one bezpiecznie poza teren bazy.

Możecie teraz wrócić ze zdobytym PDA do Warana.

Zadanie Hurona (wątek Szacha)

Opcjonalne zadanie po stronie Szacha otrzymacie od Hurona - handlarza z Hałdy.

Po krótkiej rozmowie otrzymacie od niego misję Złodzieje nie mają honoru (No Honor Among Thieves). W pierwszej kolejności, zaprowadzi Was ona do pobliskiego domku, w którym znajduje się ciało kuriera.

By wejść do zamkniętej chaty, wejdźcie do jednego z czerwonych kontenerów za budynkiem. Zniszczcie zalegające na drodze pudła i przez dziurę na suficie wejdźcie na szczyt kontenerów.

Sprintem wskoczcie na pobliską koparkę, a następnie przejdźcie po jej ramieniu do chaty. W środku znajdziecie zwłoki kurierów. Informacja z PDA jednego z nieboszczyków skieruje Was do niejakiego Docenta, który rezyduje na południe od Hałdy.

Pod bazą Docenta rozegra się strzelanina. Pokonajcie okolicznych bandytów, a następnie szybko skierujcie się do wejścia na piętrze budynku. Wskoczycie tam po skrzyniach i dachu ciężarówki.

Zeskoczcie do pokoju Docenta. Lider spróbuje dobić z Wami interes. Za darowanie życia zwróci skradziony transport i zdradzi lokalizację kilku skrytek. Polecamy Wam pójść na ugodę , by uniknąć niepotrzebnego rozlewu krwi i zdobyć cenne informacje. Zabierzcie towar w niebieskiej walizce.

Wróćcie do Hurona. Podziękuje Wam za wykonanie zadania i wręczy nagrodę.

Gdy wykonywaliśmy to zadanie, Huron nie podzielił się z nami informacją na temat kryjówki Szacha. Pomimo tego, że znacznik zadania prawidłowo wskazywał wykonanie misji, handlarz nie wspominał nic o Szachu. Być może jest to kwestia błędu w grze. Z tego też powodu, sam zamach na Szacha opisany poniżej wykonaliśmy w mniej subtelny sposób, z pominięcie skradania.

Jak zabić Szacha?

Baza Szacha i jego gangu znajduje się na zachód od Hałdy. Budynku strzeże spora grupa bandytów. Bądźcie gotowi na potencjalnie długa i trudną strzelaninę. Postarajcie się możliwie jak najwięcej wrogów pokonać z ukrycia.

Szach to jegomość ubrany w zielony pancerz. Po pokonaniu go i odebraniu mu PDA, możecie wrócić do Warana.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich misji.