Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

STALKER 2 - poradnik do gry

STALKER 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

STALKER 2: Kuźnia postępu (The Forge of Progress) STALKER 2 poradnik, solucja

W zadaniu Kuźnia postępu (The Forge of Progress) zajmiecie się problemem anomali w laboratorium na terenie IBAOC. Na tej stronie podpowiemy Wam jak dostać się do wnętrza placówki oraz jak rozwiązać zagadki z przyciskami oraz zaworami.

Ostatnia aktualizacja: 12 grudnia 2024

Kuźnia postępu (The Forge of Progress) to część głównego wątku STALKERa 2. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak dostać się do laboratorium kryptobiologicznego, jak rozwiązać zagadki znajdujące się wewnątrz oraz jak rozwiązać problem spontanicznych anomalii.

Jak wejść do laboratorium kryptobiologicznego?

Zadanie Kuźnia postępu aktywuje się automatycznie po rozmowie z doktorem Dalinem, pod koniec misji Zaległa wizyta (A Long Overdue Visit).

Wyjdźcie z budynku instytutu przez szklane drzwi na dziedziniec, a następnie skierujcie się w prawo. Po krótkim spacerze dotrzecie do laboratorium (budynek z okrągłą anteną).

W środku, porozmawiajcie z doktorem Krywenko. Poleci Wam dostać się na niższy poziom przy pomocy szybu wentylacyjnego.

Skorzystajcie ze schodów naprzeciwko wejścia do budynku. Przejdźcie przez pomieszczenie z maszynami, a następnie wyjdźcie na zewnątrz przez drzwi na końcu korytarza.

Zejdźcie po drabinie, a następnie wejdźcie do niewielkiego budynku.

Zniszczcie deski blokujące zejścia do systemu wentylacji.

Zejdźcie po schodach w cylindrycznym pomieszczeniu i wejdźcie do rury, która zaprowadzi Was do kolejnej części kompleksu.

W pomieszczeniu z parującymi rurami zaatakuje Was horda szczurów. Szybko ewakuujcie się po drabinie i rzućcie granat, by pozbyć się zagrożenia.

Więcej na temat rojów gryzoni i sposobów radzenia sobie z nimi znajdziecie na stronie Jak walczyć ze szczurami?.

Po przeciwnej stronie pomieszczenia znajdziecie drabinę zablokowaną kłódką. Strzelcie w zamek, a następnie wejdźcie na górę.

W kolejnym pomieszczeniu czeka na Was walka z psionicznym mutantem - burerem. Pamiętajcie, że wróg może wytrącać Wam broń z rąk, a także często chroni się przy pomocy niebieskiego pola siłowego. Polecamy Wam atakować go z dystansu i szybko uciekać w głąb korytarza, gdy mutant spróbuje rzucić w Was przedmiotem.

Zejdźcie po schodach i przejdźcie przez drzwi po lewej stronie. Nim ruszycie dalej, możecie wykonać opcjonalny cel misji - uratować naukowca na końcu korytarza. Drogi do niego strzec będzie psioniczny, zmutowany kot. Mężczyzna w podzięce wręczy Wam klucz do magazynu, który znajdziecie piętro wyżej.

Wejdźcie po schodach. Na kolejnym piętrze dojdziecie do pomieszczenia wypełnionego niebezpiecznymi anomaliami. Niezależnie od wybranej ścieżki, musicie liczyć się z tym, że niektóre z nich zadadzą Wam obrażenia. Polecamy Wam jak najszybciej przebiec przez pierwszą połowę pomieszczenia, a następnie wspiąć się po metalowej ramie.

Jak rozwiązać zagadkę z przyciskami?

W kolejnym pomieszczeniu natraficie na zagadkę, w której musicie kliknąć kombinację czterech przycisków we właściwej kolejności. Licząc od lewej, odpowiednia sekwencja to:

  1. Pierwszy przycisk;
  2. Trzeci przycisk;
  3. Czwarty przycisk;
  4. Drugi przycisk.

Przejdźcie przez otwarte drzwi do następnego pomieszczenia, w którym zaatakuje Was pijawka. Pokonajcie mutanta i skierujcie się dalej.

Jak rozwiązać zagadkę z zaworami?

Kolejny pokój zacznie szybko wypełniać się trującym gazem. By się wydostać, będziecie musieli zakręcić 3 zawory:

  1. Pierwszy zawór znajduje się na metalowym rusztowaniu, po lewej stronie pomieszczenia.
  1. Drugi zawór znajdziecie na ścianie obok drzwi, którymi weszliście.
  1. Ostatni zawór znajdziecie na lewo od poprzedniego. Dostaniecie się do niego wskakując na niebieskie rury.

Po zakręceniu wszystkich zaworów trujący gaz się ulotni, a Wy będziecie mogli ruszyć dalej.

Spotkanie z Hermannem

Po przejściu przez centrum sterowania, traficie do pomieszczenia z dziwną, kulistą anomalią. Wejdźcie w nią.

Anomalia teleportuje Was do zniszczonego tunelu. Pokonajcie znajdujące się w nim snorki, a następnie przejdźcie do kolejnego pomieszczenia, gdzie spotkacie Hermanna - naukowca z prologu gry.

Przejdźcie przez pomarańczowe drzwi, a następnie zeskoczcie do tunelu pod anomalią. Zestrzelcie kłódkę blokującą kolejne drzwi.

Przejdźcie przez zniszczone pomieszczenia i wejdźcie po schodach. Traficie w końcu do pomieszczenia z teleportującą anomalią oraz Hermannem.

Po krótkiej rozmowie naukowiec poprosi Was, żebyście weszli w anomalie. Zróbcie to.

Teleportująca anomalia wyrzuci Was w kilka losowych miejsc pełnych mutantów. Nie bójcie się, będziecie tam tylko kilka sekund. Postarajcie się to przeczekać, unikając ataków bestii.

W końcu anomalia teleportuje Was nad brzeg jeziora w pobliżu IBAOC. Misja Kuźnia postępu w tym miejscu się zakończy.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich misji.