STALKER 2: Gniazdo szerszeni (The Hornet's Nest) STALKER 2 poradnik, solucja
W misji Gniazdo szerszeni (The Hornet's Nest) ponownie odwiedzicie Sferę - wojskową placówkę w regionie Pomniejszej Zony. Na tej stronie podpowiemy Wam, jak dostać się do bazy, jak walczyć z monolitowcami oraz jak uzyskać pomoc Spawacza.
Ostatnia aktualizacja: 12 grudnia 2024
Podczas misji Gniazdo szerszeni (The Hornet's Nest) Skif wyruszy do Sfery, czyli wojskowej bazy zajętej przez siły Monolitu. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jak uzyskać pomoc Spawacza, jak walczyć z niebezpiecznymi kultystami oraz jak zlokalizować nadajnik sygnału.
- Jak dostać się od Strefy?
- Jak uzyskać pomoc od Spawacza?
- Jak wyłączyć generator w Sferze?
- Jak dezaktywować nadajnik?
Jak dostać się od Strefy?
Zadanie Gniazdo szerszeni aktywuje się automatycznie po wykonaniu misji Jak za starych dobrych czasów (Just Like the Good Old Days). Skierujcie się w stronę bazy Sfera w Pomniejszej Zonie.
Wejdźcie na teren bazy przez dziurę w płocie. Od razu zaatakują Was kultyści. Pokonajcie pierwszą falę przeciwników, a następnie skierujcie się do ceglanego budynku po środku placówki.
Monolitowcy są dość wytrzymali i dobrze wyposażeni. Starajcie się celować prosto w głowę.
Przedzierajcie się przez korytarze pełne monolitowców.
Jak uzyskać pomoc od Spawacza?
Ta opcjonalna część zadania będzie dla Was dostępna jeżeli oszczędziliście życie Spawacza w czasie misji Za siedmioma pieczęciami (Behind Seven Seals). W innym wypadku bohater nie pojawi się w Sferze.
W pewnym momencie usłyszycie wołanie o pomoc ze wschodniego skrzydła budynku. Udajcie się tam i pokonajcie monolitowców atakujących Spawacza.
Mężczyzna podziękuje Wam za pomoc oraz zleci Wam opcjonalny cel misji. Waszym zadaniem będzie wyłączenie generatora placówki.
Jak wyłączyć generator w Sferze?
Wyłącznik generatora znajduje się w gabinecie, w południowej części budynku. Wychodząc z pomieszczenia ze spawaczem skręćcie w lewo i przejdźcie przez pomieszczenie z łóżkami.
Następnie znowu skręćcie w lewo i otwórzcie białe drzwi kluczem.
Za kratami znajdziecie wyłącznik.
Jak dezaktywować nadajnik?
Przejdźcie przez duże pomieszczenie oraz sale z muralem. W zrujnowanej części budynku, wejdźcie po zgliszczach na wyższe piętro.
Kontynuujcie walkę w kolejnych pomieszczeniach. Na najwyższej kondygnacji znajdziecie spiralne schody prowadzące bezpośrednio do nadajnika. Broni go spory oddział monolitowców, więc miejcie się na baczności.
Gdy przełamiecie już opór kultystów, zabierzcie emiter z nadajnika.
Możecie teraz opuścić teren bazy. Gdy to zrobicie, misja zostanie zaliczona.
Więcej na temat opisu przejścia: