PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
UWAGA: Przedmioty te, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzone zostały za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku. Lokalizacja: Podmrok - Ust Natha (wszystkie przedmioty) | |
BROŃ DROWÓW | |
Cep bojowy drowów +3 Cepem bojowym nazywa się sztywną drewnianą rączkę połączoną z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami albo kolczastą, żelazną kulą. Pomiędzy rączką a zakończeniem znajduje się albo zawias albo kawałek łańcucha. W oryginale broni tej używano do młócenia ziarna. Obrażenia: 1K6 +4 Trak0: +3 Typ obrażeń: obuchowe Opóźnienie: 4 Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern Typ broni: 1-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej | |
Halabarda drowów +3 Halabarda, najstarsza i najczęściej używana broń drzewcowa, składa się z ostrza podobnego do ostrza tasaka zaczepionego na końcu drzewca o długości około dwóch metrów. Ostrze topora równoważone jest z drugiej strony przez zadzior, a na szczycie znajduje się ostry kolec, przeważnie o przekroju kwadratowym. Czasami zadzior zastępowany jest przez hak, którego używa się do zsadzania z koni kawalerzystów. Halabardę można najlepiej opisać jako skrzyżowanie włóczni z toporem. Obrażenia: 1K10 +3 Trak0: +3 Typ obrażeń: kłute Opóźnienie: 6 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej | |
Lanca drowów +3 Jedna z najdawniejszych broni ludzkości, datuje się ją do najdawniejszych czasów, pierwsze włócznie były prostymi zaostrzonymi na końcu kawałkami patyka. Ta lanca drowów to ulepszona wersja tradycyjnej włóczni, często używanej przez piechotę mrocznych elfów. TraK0: +3 Obrażenia: 1k6 +3 Typ obrażeń: kłute Opóźnienie: 3 Rodzaj biegłości: Włócznia Typ broni: 2-ręczna Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej | |
Sejmitar drowów +3 Długie, zakrzywione ostrze charakterystyczne jest zarówno dla szabli, jak i dla sejmitara, choć źródła tych broni znajdują się w różnych miejscach Faerunu. Obrażenia: 1K8 +4 Trak0: +3 Typ obrażeń: sieczne Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to Typ broni: 1-ręczna Wymagana siła: 10 Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej | |
Długi miecz drowów +3 Obrażenia: 1K8 +3 Trak0: +3 Typ obrażeń: sieczne Opóźnienie: 2 Rodzaj biegłości: długi miecz Typ broni: 1-ręczna Wymagana siła: 6 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag | |
Kusza szybkości drowów Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Obrażenia: +3 (pocisk) TraK0: +3 Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę Opóźnienie: 1 Rodzaj biegłości: kusza Typ broni: 2-ręczna Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej | |
ZBROJE DROWÓW | |
Elfia kolczuga drowów +3 Delikatne, aczkolwiek wytrzymałe rzemiosło elfów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami. Ta magiczna kolczuga drowów daje nosicielowi dodatkowe 5% odporności na magię i zwiększa szybkość rzucania wszystkich zaklęć. Klasa Pancerza: 2 Specjalne: +5% do odporności na magię -1 do opóźnienia rzucanych zaklęć Wymagana siła: 5 Nie może używać: Druid, Mag, Kensai | |
Adamantynowa kolczuga drowów +5 Wytrzymałe rzemiosło drowów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami. Klasa Pancerza: 0 Wymagana siła: 5 Nie może używać: Mag, Druid, Kensai | |
Pełna zbroja płytowa drowów +5 Pełna zbroja płytowa to najlepsza zbroja, w jaką wojownik może się zaopatrzyć. Strój taki nie dość, że zapewnia doskonałą ochronę, to jeszcze świetnie wygląda na każdym rycerzu. Idealnie dopasowane i zachodzące na siebie płytki są wyprofilowane pod takim kątem, aby odbijać strzały oraz ciosy. Cała zbroja jest starannie przystrojona bogatym grawerunkiem i kunsztownymi rytami. Klasa Pancerza: -4 Wymagana siła: 15 Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej | |
Tarcza Drowów +3 Średnią tarczę nosi się w ten sam sposób jak małą. Jednakże w przeciwieństwie do tej drugiej, jej waga uniemożliwia postaci używanie dłoni, w której jest trzymana, do czegokolwiek innego niż noszenie tarczy. Są one przeważnie wykonane z metalu, ich średnice wahają się od 1 do 1,3 m, a kształty mają przeróżne - od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych skrzydeł smoka. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt, którego jeden z wierzchołków celuje w dół. Klasa Pancerza: +4 Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej | |
EKWIPUNEK DROWÓW | |
Płaszcz Piwafwi drowów Ten płaszcz należy do Solaufeina, drowa wojownika. Zwiększa on umiejętności posiadacza dotyczące krycia się w cieniu i bezszelestnego poruszania się. Zdolni tkacze wpletli w ten płaszcz pasma adamantyny, w wyniku czego odzienie to stanie się bezużyteczne, jeśli wystawi się je na światło - jego działanie zamieni płaszcz w popiół. +75% do Krycia się +75% do Cichego chodzenia +6 do rzutów obronnych przeciw zionięciom |