Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn

Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019

 

UWAGA: Przedmioty te, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzone zostały za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

Lokalizacja: Podmrok - Ust Natha (wszystkie przedmioty)

 

BROŃ DROWÓW

Cep bojowy drowów +3 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Cep bojowy drowów +3

Cepem bojowym nazywa się sztywną drewnianą rączkę połączoną z żelaznym prętem, drewnianym prętem z kolcami albo kolczastą, żelazną kulą. Pomiędzy rączką a zakończeniem znajduje się albo zawias albo kawałek łańcucha. W oryginale broni tej używano do młócenia ziarna.

Obrażenia: 1K6 +4

Trak0: +3

Typ obrażeń: obuchowe

Opóźnienie: 4

Rodzaj biegłości: cep bojowy/morgensztern

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 13

Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej

Halabarda drowów +3 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Halabarda drowów +3

Halabarda, najstarsza i najczęściej używana broń drzewcowa, składa się z ostrza podobnego do ostrza tasaka zaczepionego na końcu drzewca o długości około dwóch metrów. Ostrze topora równoważone jest z drugiej strony przez zadzior, a na szczycie znajduje się ostry kolec, przeważnie o przekroju kwadratowym. Czasami zadzior zastępowany jest przez hak, którego używa się do zsadzania z koni kawalerzystów. Halabardę można najlepiej opisać jako skrzyżowanie włóczni z toporem.

Obrażenia: 1K10 +3

Trak0: +3

Typ obrażeń: kłute

Opóźnienie: 6

Rodzaj biegłości: halabarda

Typ broni: 2-ręczna

Wymagana siła: 13

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

Lanca drowów +3 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Lanca drowów +3

Jedna z najdawniejszych broni ludzkości, datuje się ją do najdawniejszych czasów, pierwsze włócznie były prostymi zaostrzonymi na końcu kawałkami patyka. Ta lanca drowów to ulepszona wersja tradycyjnej włóczni, często używanej przez piechotę mrocznych elfów.

TraK0: +3

Obrażenia: 1k6 +3

Typ obrażeń: kłute

Opóźnienie: 3

Rodzaj biegłości: Włócznia

Typ broni: 2-ręczna

Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej

Sejmitar drowów +3 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Sejmitar drowów +3

Długie, zakrzywione ostrze charakterystyczne jest zarówno dla szabli, jak i dla sejmitara, choć źródła tych broni znajdują się w różnych miejscach Faerunu.

Obrażenia: 1K8 +4

Trak0: +3

Typ obrażeń: sieczne

Opóźnienie: 2

Rodzaj biegłości: sejmitar/wakizashi/ninja-to

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 10

Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej

Długi miecz drowów +3 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Długi miecz drowów +3

Obrażenia: 1K8 +3

Trak0: +3

Typ obrażeń: sieczne

Opóźnienie: 2

Rodzaj biegłości: długi miecz

Typ broni: 1-ręczna

Wymagana siła: 6

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag

Kusza szybkości drowów - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Kusza szybkości drowów

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

Obrażenia: +3 (pocisk)

TraK0: +3

Specjalne: 1 dodatkowy atak na rundę

Opóźnienie: 1

Rodzaj biegłości: kusza

Typ broni: 2-ręczna

Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej

 

ZBROJE DROWÓW

Elfia kolczuga drowów +3 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Elfia kolczuga drowów +3

Delikatne, aczkolwiek wytrzymałe rzemiosło elfów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami.

Ta magiczna kolczuga drowów daje nosicielowi dodatkowe 5% odporności na magię i zwiększa szybkość rzucania wszystkich zaklęć.

Klasa Pancerza: 2

Specjalne:

+5% do odporności na magię

-1 do opóźnienia rzucanych zaklęć

Wymagana siła: 5

Nie może używać: Druid, Mag, Kensai

Adamantynowa kolczuga drowów +5 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Adamantynowa kolczuga drowów +5

Wytrzymałe rzemiosło drowów pozwala im tworzyć wiele pięknych, a mimo to użytecznych przedmiotów. Wśród nich są kolczugi splecione tak misternie, że można nosić je pod zwykłym ubraniem nie ujawniając ich obecności. To oraz ich lekkość pozwala nosić je złodziejom oraz wojownikom/magom z niewieloma ograniczeniami.

Klasa Pancerza: 0

Wymagana siła: 5

Nie może używać: Mag, Druid, Kensai

Pełna zbroja płytowa drowów +5 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Pełna zbroja płytowa drowów +5

Pełna zbroja płytowa to najlepsza zbroja, w jaką wojownik może się zaopatrzyć. Strój taki nie dość, że zapewnia doskonałą ochronę, to jeszcze świetnie wygląda na każdym rycerzu. Idealnie dopasowane i zachodzące na siebie płytki są wyprofilowane pod takim kątem, aby odbijać strzały oraz ciosy. Cała zbroja jest starannie przystrojona bogatym grawerunkiem i kunsztownymi rytami.

Klasa Pancerza: -4

Wymagana siła: 15

Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej

Tarcza Drowów +3 - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Tarcza Drowów +3

Średnią tarczę nosi się w ten sam sposób jak małą. Jednakże w przeciwieństwie do tej drugiej, jej waga uniemożliwia postaci używanie dłoni, w której jest trzymana, do czegokolwiek innego niż noszenie tarczy. Są one przeważnie wykonane z metalu, ich średnice wahają się od 1 do 1,3 m, a kształty mają przeróżne - od okrągłych przez kwadratowe aż do rozpostartych skrzydeł smoka. Typowa średniowieczna tarcza przypomina trójkąt, którego jeden z wierzchołków celuje w dół.

Klasa Pancerza: +4

Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej

 

EKWIPUNEK DROWÓW

Płaszcz Piwafwi drowów - PRZEDMIOTY DROWÓW | Baldurs Gate II Cienie Amn - Baldurs Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry

Płaszcz Piwafwi drowów

Ten płaszcz należy do Solaufeina, drowa wojownika. Zwiększa on umiejętności posiadacza dotyczące krycia się w cieniu i bezszelestnego poruszania się. Zdolni tkacze wpletli w ten płaszcz pasma adamantyny, w wyniku czego odzienie to stanie się bezużyteczne, jeśli wystawi się je na światło - jego działanie zamieni płaszcz w popiół.

+75% do Krycia się

+75% do Cichego chodzenia

+6 do rzutów obronnych przeciw zionięciom