HALABARDY | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Halabarda +2: 'Ostrze Suryrisa' Suryris, biały minotaur z gór Orsraun w Turmish, żył wyłącznie dla dreszczyku emocji związanego z walką. Często wyzywał wojowników na pojedynek, obiecując im, w razie wygranej, swoją magiczną halabardę. Choć był on z natury agresywny, to w walce zachowywał się honorowo i nigdy nie zabijał przeciwników, którzy mu nie sprostali. Suryris tylko raz spotkał przeciwnika silniejszego od siebie. Pojedynek z nim trwał godzinami i w niejednym momencie minotaur był bliski przegranej. Walka zakończyła się dopiero wtedy, kiedy złamał się miecz przeciwnika, ale Suryris wiedział, że gdyby do tego nie doszło, to zostałby pokonany. Dlatego wręczył swoją broń zdziwionemu człowiekowi, który odtąd opowiadał o szlachetnym minotaurze każdemu, kto chciał go wysłuchać. Obrażenia: 1K10 +2 TraK0: +2 Typ obrażeń: kłute Opóźnienie: 7 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej | |
Halabarda +3: Zguba smoków Była to broń Thorvina Dukala, jednego z siedmiu samozwańczych Zabójców Smoków, którzy poświęcili lata na walkę z tym co nazywali "zdradziecka obecnością smoków zagrażającą Faerunowi". Płacąc ogromna sumę Thorvin umagicznił tę broń i używał jej wiele razy, choć zginął od niej tylko jeden biały smok. Zabójcy Smoków spotkali swe przeznaczenie w epickiej bitwie ze starym czerwonym smokiem. Jednak ta broń nie znalazła się w skarbcu potwora, bo powrócił on to swego legowiska by odpocząć, a gdy powrócił na pole bitwy, okazało się, że zostało ono splądrowane. Obrażenia: 1K10 +3, +6 przeciwko smokom TraK0: +3 Typ obrażeń: kłute Opóźnienie: 9 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej Lokalizacja: Siedziba kultu Niewidzącego Oka | |
Halabarda Harmonium +3 Ta broń to potężny oręż, zazwyczaj dzierżony przez najważniejszych kapitanów Harmonium. Harmonium to jedna z frakcji istniejących w mieście sfer, znanym jako Sigil. Obrażenia: 1K10 +3 TraK0: +3 Typ obrażeń: kłute Specjalne: +1 do Siły -1 do Inteligencji -1 do Mądrości Opóźnienie: 9 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 11 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej Lokalizacja: Promenada Waukeen (bonus CD) | |
Halabarda +4: Oddech Smoka Wiele lat temu mag Ullion, próbując czerpać zyski z siły wielkich stworzeń, założył kult czczący smoki nazwany "Syn Drago". Przywabił wyznawców obietnicami podbojów i chciał zapewnić sobie wśród nich poważanie przez zaklęcie tej symbolicznej broni dla swojego ochroniarza, Jaramora Odważnego. Gdy Oddech Smoka trafia przeciwnika, wyzwala płomienie czerwonego smoka, trujący odór zielonego smoka, piorun niebieskiego smoka, strumień kwasu czarnego smoka i przejmujące zimno białego smoka. Niestety, Ullion pierwszy odczuł działanie halabardy na sobie, gdy został zabity przez ambitnego Jaramora, który pragnął władzy. Ale bez maga cała organizacja szybko się rozpadła. Obrażenia: 1K10 TraK0: +4 Typ obrażeń: kłute Specjalne: +1 pkt. obrażeń od zimna +1 pkt. obrażeń od ognia +1 pkt. obrażeń od elektryczności +1 pkt. obrażeń od kwasu +1 pkt. obrażeń od trucizny Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej | |
Halabarda +4: Czarna mgła Była to broń Dominika Harla, niewidomego paladyna, który często podróżował po Faerunie. Gdy go zaatakowano, Dominik uwalniał czarna mgłę, od której swą nazwę wzięła halabarda, oślepiając wszystkich w obrębie trzech metrów. To często dawało mu przewagę, bo przez całe życie pogrążony był w ciemności, widział tylko wewnętrzne światło wiary. W końcu Dominik poległ, jego ciało znaleziono w ciemnym lesie, zabiło go stworzenie czujące się w mroku lepiej od niego. Obrażenia: 1K10 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: kłute Specjalne: Trzy razy dziennie rzuca Ociemniałość w promieniu 3 m. (rzut obronny na magię neguje) Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej | |
Halabarda +2: Ostrze Zmierzchu Ta broń była kiedyś zwykłą halabardą i przeleżała setki lat w grobowcu obok filakterii duszy potężnego lisza. Potwór został w końcu pokonany, prawdopodobnie przez innego lisza, ale taka bliskość skoncentrowanego zła tchnęła w ostrze czystą esencję nocy i dreszcz mroku, energię zabójczą w walce. To zła broń, i wojownik powinien używać jej z rozwagą. Obrażenia: 1K10 +2, +2 pkt. obrażeń od zimna TraK0: +2 Typ obrażeń: kłute Opóźnienie: 7 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej Lokalizacja: Ruiny Świątyni | |
Halabarda +4: Fala To narzędzie pomsty zostało wykute w czasach starożytnych przez kult poświęcony bogini Umberlee. Oręż ten zaprojektowano, aby służył rycerzowi kultu w walce z ognistymi olbrzymami z Gór Burzowego Rogu, którzy zawładnęli świętym artefaktem kultu. Wyznawcy przekonali się, że nie należy pokładać zbyt wielkich nadziei w jednym śmiałku, lecz Fala niestety od tamtego czasu zaginęła. Obrażenia: 1K10 +4 TraK0: +4 Typ obrażeń: kłute Specjalne: 15% szansa na wyssanie wody z ofiary (+15 pkt. obrażeń) Zabija żywiołaki ognia, ifrity i salamandry (bez rzutów obronnych) Opóźnienie: 5 Rodzaj biegłości: halabarda Typ broni: 2-ręczna Wymagana siła: 13 Nie może używać: Mnich, Druid, Kapłan, Mag, Złodziej Artefakt składający się z: Styliska Fali Ostrza Fali - Lokalizacja: Podwodne miasto |