2800 - Suldanessellar | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
Dostajemy się tu gdy dostarczymy Elhanowi w Wyjściu z Podmroku Lanthorn i przejdziemy przez odnalezione dzięki temu przejście w Lasach Thetyru. Miastem włada teraz Irenicus, nie będziemy bezpośrednio atakowali tylko zwrócimy się po rade do Ellesime.
Miasto opanowane jest przez potwory. Ogólna zasada zabijać potwory, ratować elfy i odsyłać je do Elhana
01 - Tu pojawiamy się w mieście
ZADANIE: Odnaleźć Demin
ROZWIĄZANIE: Demin znajdziemy w (06)
02 - Dom Rogu
W domku elfy walczą z golemami, trzeba pokonać golemy i skierować elfy do Elhana
Przedmioty: Kamienny Róg (w szafie na książki), Płaszcz Elfów (skrytka w filarze koło szafy)
03 - Dzieci na tarasie domu - trzeba odesłać je do bram miasta
04 - Dom Kapłana (na pierwszym piętrze)
Przedmioty: Kamień Elfiego Kapłana (w biurku)
05 - Dom Talizmanu
W prawej części pokoju jest Zagadkowa Szkatułka Elfów. Blokuje ją magiczny zamek szyfrowy. Szyfr znajdziemy na Kamieniu Elfirgo Kapłana
Poprawna kolejność wciskania zapadek to:
- Run Corellona Larethiana
- Symbol Rillifiana
- Elfi Symbol Wody
- Run Drzewa Życia
- Ostatni run wciska się automatycznie
Przedmioty: Talizman Rillifane
06 - Dom Kapłanki Demin
Przed domem strażnicy których musimy pokonać.
W domu Demin walczy z potworami, musimy ją uratować.
Przedmioty: Pas siły kamiennego olbrzyma
Demin wyjaśnia nam sytuację
ZADANIE: Odnaleźć Talizman Rillifane, Złoty Kielich i Księżycowe Ostrze
ROZWIĄZANIE: Talizman jest w (05) i już go powinniśmy mieć,
07 - Dom Harfiarza
Jeżeli uda nam się obronić elfy walczące z golemami przed wejściem dostaniemy punkty doświadczenia.
W domu Przedmioty: Kamienna Harfa (w biurku)
08 - Leśna Polana
Smok Nizidramanii'yt - Smok powinien być dosyć prosty do pokonania, jeżeli będziecie mieli jakieś problemy to Zabójcza Chmura rzucana spoza pola widzenia smoka rozwiąże wasze problemy.
Przedmioty: Złoty Kielich Życia, Kolczuga Pieśniarza Klingi +4
09 - Dom Księżyca
Jesteśmy świadkami walki Elfa i Demona, po pojedynku zabieramy ostatni z potrzebnych nam przedmiotów.
Przedmioty: Księżycowe Ostrze, Buty Elfów (w szafce)
10 - Świątynia Rillifane'a
Nie rozmawiamy zbyt wiele ze sługami Irenikusa tylko szybko podchodzimy do postumentu na środku sali i wkładamy do niego Złoty Kielich Życia, Talizman Rillifane, Księżycowe Ostrze.
W taki sposób przywołujemy Awatara Rillifane'a który za pomocą swoich sług szybko rozprawia się ze stworami Irenikusa w całym mieście.
Przedmioty: Kostur Lasów +4
Po wyjściu na zewnątrz spotykamy sklepikarza
11 - Pałac
Wchodzimy do Pałacu, w pierwszym pokoju jest Drzewo, klikając na nie zbieramy wszystkie orzechy i kierujemy się dalej.
W drugim pokoju wkładamy w ręce posągów stojących nad sadzawką Kamienny Róg i Kamienną Harfę. Muzyka zatrzymuje wodę i możemy zejść w dół po schodach które pojawiają się w miejscu wody.
Spotykamy Ellesime prosi nas aby zabić pasożyty wysysające energię z drzewa dla Irenikusa.
Orzechy które zebraliśmy w pierwszym pokoju będą służyły nam od budowania żywych mostów z nowo kiełkujących gałęzi aby poruszać się po drzewie.
Pierwszy z pasożytów znajduje się na południe od miejsca gdzie rozmawiamy z Ellesime, po zabiciu pilnujących go żywiołaków ognia zabicie go jest prostą sprawą.
Drugi pasożyt jest w centralnej/lewej części mapy gdy pokonamy żywiołaki powietrza które go pilnują i zabijemy go, pojawia się Ellesime zachęcając nas do dalszej walki
Trzeci pasożyt znajduje się w górnej/centralnej części mapy. Zabijamy dwa pilnujące go żywiołaki ziemi i przygotowujemy się na walkę z Irenikusem. Gdy jesteśmy gotowi zabijamy pasożyta i automatycznie jesteśmy przeniesieni do Irenikusa i Ellesime.
Podczas walki z Irenikusem najskuteczniej jest zastosować następującą taktykę. Zaraz po zakończeniu rozmowy uciekamy z pola widzenia Irenikusa. Czekamy chwilę i przywołujemy Nishruu. Stojąc cały czas poza polem widzenia Irenikusa wysyłamy na niego Nishruu które dziabią go i odbierają mu magiczną moc. Czekamy tak długo aż Nischruu zostaną odesłane i oraz czary obronne Irenikusa wygasną i rzucamy się wszystkimi siłami na Irenikusa i zabijamy go.
Jeżeli podczas walki zginie nam ktoś z drużyny nie musimy się tym specjalnie przejmować gdyż po zabiciu Irenikusa zostaniemy przeniesieni do Piekła gdzie nasza postać ożyje a jej przedmioty znajdą się przy niej na ziemi.
Po zakończonej walce gdy zabijemy Irenikusa zostaniemy przeniesieni razem z nim do Piekła