Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Przytułek Czarowięzy
Aktualizacja:
Trafiamy tu aby uwolnić Imoen i pokonać Irenikusa. Są dwie metody aby się tutaj dostać. Pierwsza to przekonanie Desharikia w Brynnlaw że jesteśmy szaleni, druga to zabranie Adepthowi Perthowi Kamień Strażniczy Przytułku co pozwoli przekroczyć nam most do przytułku.
Opis ten jest pisany w wypadku pierwszym gdy przekonamy Desharika iż jesteśmy szaleni i pojawiamy się wtedy od razu we wnętrzu Przytułku.
Na samym początku jak tylko się pojawimy w Czarowięzach trzeba zabrać Yoshimo (jeżeli mamy go w drużynie) wszystkie cenne przedmioty i bronie. (tak trzeba)
Sala w której się pojawiamy to więzienie (szpital ?) dla szalonych magów. W miarę szybko udaje nam się znaleźć Imoen kilka pokoi dalej, ale nie uda nam się z nią dojść do porozumienia. Podobnie zresztą jak z innymi przebywającymi tu osobami. Drzwi które prowadzą na zewnątrz są zamknięte nie pozostaje nam więc innego niż położyć się spać i czekać.
Po pewnym czasie pojawia się Irenikus. Okazuje się iż przejął on kontrolę nad Przytułkiem. Okazuje się również iż nasz druh Yoshimo od samego początku jest agentem Irenikusa. Yoshimo obraca się przeciwko nam. Pod wpływem czarów Irenikusa zapadamy w sen.
Budzimy się w szklanej tubie, Irenikus dokonuje na nas kolejnego doświadczenia, mamy wizję.
Pojawiamy się przed wejściem do widmowego Candlekeep (twierdzy z pierwszej części BG), Imoen nas wzywa, wchodzimy przez wrota, przed bramą stoi Demon. Aby wejść musimy poprzez odpowiadanie mu na pytania obniżyć sobie jedną z naszych statystyk. Jest to konieczne aby wejść do środka. W zależności od tego jaką klasą postaci gramy to powinniśmy zrezygnować z najmniej potrzebnej statystyki. Wewnątrz czeka na nas Imoen, sugeruje aby połączyć siły w walce przeciwko Bhaalowi który czeka na zewnątrz. Trzeba go zwabić w sąsiedztwo Imoen i zaatakować.
Po przebudzeniu ze snu Irenikus jest zadowolony i przestaje się nami interesować, zleca Bodhi aby się nas pozbyła.
Należy zauważyć iż na skutek eksperymentów Irenikusa tracimy nasze specjalne zdolności. Bodhi postanawia się zabawić i wrzuca nas do labiryntu z zagadkami.
Możemy znowu przyłączyć Imoen do drużyny.
Znajdujemy się w (1512) Labiryncie pod Czarowięzami A w (01) - opisy lokacji na mapach 1512, 1513, 1514
Po powrocie z Labiryntu Pod Czarowięzami:
Saemon Havarian - sugeruje abyśmy zebrali sprzymierzeńców do walki z Irenikusem spośród więźniów Przytułku.
Omijamy dużą salę która znajduje się na środku i obchodząc dokoła korytarzem, znajdujemy zejście poziom niżej. To jest to miejsce gdzie pojawiliśmy się gdy pierwszy raz zawitaliśmy do Przytułku Czarowięzy.
Lonk Rozumny - Musimy go po dobroci przekonać do tego aby uwolnił więźniów (jeżeli nie uda nam się to po dobroci to możemy go zabić)
Tak czy inaczej gdy załatwimy sprawę z Lonkiem pojawiamy się w sali gdzie zebrali się wszyscy wielcy magowie uwięzieni w Czarowięzach. Rozmawiając z nimi staramy się skłonić ich do współpracy w walce z Irenikusem. Gdy się nam to uda Wanev teleportuje wszystkich do sali (tej której unikaliśmy niedawno) gdzie czeka na nas Irenikus.
Po krótkiej rozmowie zaczyna się walka. Irenikus duplikuje naszą drużynę. Magowie atakują Irenikusa. Nie należy się przejmować magami którzy walczą z Irenikusem tylko zabić duplikaty naszej drużyny a następnie zaatakować Irenikusa. Nie mamy szansy go zabić tym razem, po zadaniu mu odpowiednio dużej ilości trafień Irenikus ucieka zostawiając nas na pastwę swoich morderców (trzeba rzucić czar prawdziwego widzenia, będzie nam się z nimi lepiej walczyło). Jednym z morderców jest nasz druh Yoshimo. Nie ma sposobu aby Yoshimo nie zginął. Jedyne co możemy zrobić to wziąć po walce jego serce i spróbować uratować w przyszłości jego duszę.
Przedmioty: Serce Yoshimo
Po walce wracamy znowu schodami do miejsca naszego pierwszego pojawienia się w Czarowięzach.
Saemon Havarian - spotykamy go przy byłych celach więźniów. Rozmowa ta jest bardzo ważna dla naszej dalszej drogi w grze. Musimy (wbrew logice) zaufać mu i zgodzić się na podróż na jego statek. Tracimy przez to przedmioty które moglibyśmy znaleźć w biurze Irenikusa (nic specjalnego) ale zyskujemy możliwość odwiedzenia nowej lokacji (2300 - Podwodne Miasto). Inne drogi wydostania się z Przytułku to Portal koło sali gdzie odbywała się wielka walka z Irenikusem (klucz do niej jest w biurze Irenikusa). Lub zabicie Saemona.
Tak czy inaczej zalecamy zaufać Havarianowi. Teleportuje nas wtedy przed wejście do Przytułku (nie wracamy już do wnętrza), kierujemy się na zachód i po moście wracamy do Brynnlaw.
Gdy wybierzemy drogę przez portal to pojawimy się w 2300 - Podwodne Miasto (11)
- Baldur's Gate II: Cienie Amn - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2: Cienie Amn - opis lokacji - poradnik do gry
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wstęp
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Mapa Świata - część kontynentalna
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Zadania związane z twierdzą maga
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Mapa Świata - część nadmorska
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Więzienie Irenikusa cz.1
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Więzienie Irenikusa cz.2
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Promenada Waukeen
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Slumsy
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Zajazd Miedziany Diadem
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Podziemia pod Miedzianym Diademem
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Siedziba Łowców Niewolników
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Kula Sfer
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Cmentarna
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Cmentarna Niższe groby
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Cmentarna Południowy grób
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Mostów
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Doki
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Świątyń
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Kanały
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Siedziba Kultu
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Zapomniane Miasto
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Dzielnica Rządowa
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Bramy Miasta
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise Poziom 1
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise Poziom 2
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Twierdza de'Arnise Podziemia
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wzgórza Umar
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Ruiny Świątyni
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Świątynia Amaunatora
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wzgórza Wichrowych Włóczni
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Kryjówka Lorda Firkraaga
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Targowo
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Gaj Druidów
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Brynnlaw
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Przytułek Czarowięzy
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Labirynt Pod Czarowięzami A
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Labirynt Pod Czarowięzami B
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Labirynt pod Czarowięzami 100
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Podwodne miasto
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Podmrok
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Ust Natha
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Tunele Łupież100ów Umysłu
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Tunele Kuo-Toa
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Wyjście z Podmroku - Rozdział 6
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Suldanessellar
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Piekło
- Baldur's Gate 2 Cienie Amn: Przypadkowe lokacje
- Baldur's Gate 2: Cienie Amn - opis lokacji - poradnik do gry
Komentarze czytelników
tragiczny poradnik, zle opisy, tylko wprowadza ludzi w blad.
tytus1--> Jeżeli chciałbyś robić tylko główny wątek to około 30 godzin, ale jak z zadaniami pobocznymi i dodatkiem to przejście zajmie ci ponad 100 godzin.
Jak dlugo gra się w baldurs gate 2 cienie amn?
triox widze że masz problem
mam mały problem utknęłam w twierdzy strarznika na poziomie 3 (walka z upiorami) nie wiem jak ich pokonac
ja juz sobie poradzilem z tymi zywiolakami... ale chodzi mi o odczarowanie Edwina... dalej jest kobieta :P
jestem w Podmroku i tam mi sie akurat edwin zamienil sie w kobiete...nie rozumiem u jakiego oberżysty tamta ksiazeczke kupic... u drowa oberzysty?
"Są one niedostępne gdy nie posiadamy konkretnej postaci w drużynie." <- Czy aby na pewno dotyczy to wszystkich questów? A ja zawsze myślałem, że takiego Valygara wystarczy zabić by dostać się do Kuli Sfer.
Ale co racja to racja - trzeba mieć przynajmniej jego ciało. ;)
Czemu nie widać obrazka z mapą?
Chodzi o mape podziemi pod karczmą Pod Miedzianym Diademem.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-09-29 12:29:38]
gdzie znajdem oko tyra bo potrzebujem 2 te klejnoty lecz to jest w dodatku kto wie
Soll -----> to nie wątek to komentarz do opisu przejścia gry, do materiału zamieszczonego w archiwach GOLa
Soll - Bo oni wchodzą nie przez forum, tylko komenatrze do materiałów, które zostały z powrotem włączone do forum.
Co się stało że nagle Juniorzy zaczeli masowo odgrzebywać wątki sprzed 2 lat??
Jak chcecie odpowiedzi to piszcie tu:
mam pytanko! no bo tak wyszło jakoś ze wampizyca mi zabrała Ardhele i ja zamieniła w wampira;/ i musiałam ja zabic;/ a teraz mam jej ciało i nie wiem jak ja do zycia pozwrococ;/;/;/ i zgubilam gdzies latarnie ta ktora elfa trzeba dac;/;/ help!
10 – Oberżysta – można od niego kupić Księgę Rytuałów którą potrzebujemy dla Vithala.
Wracamy do Vithala (11) który dzięki księdze będzie przechodził przez kolejne portale żywiołów (11), (12), (13) wchodząc do innych wymiarów po przedmioty.
w podmroku udało misię sprzedać pierścień ochrony przed żywiłakami za kilka milonów i kupić go za normalną cenę
gorgius ;))
Co zrobić gdy Edwin przemienia się w kobietę ??????????????????????
Znalazłem dla niego zwój nicości, on go zaczął studiować.
Po pewnym czasie mówi, że prawie go odczytał w całości.
Próbuje się zamienić w lisza ale mu się nie udaje. Przybiera postać kobiety.
To nie jest klątwa. Przywrócenie i zdjęcie klątwy nie działają.
Proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!!!!
Jeśli jeszcze Cię to interesuje, chociaż pewnie Twoj problem sam się rozwiązał lata temu ??
Nic nie robimy kiedy Edwin zamienia się w kobietę, tak ma być. Przez jakiś czas będzie w żeńskiej wersji aż pewnego dnia pojawi się Czerwony Mag, który szuka Edwina. Będzie Cię wypytywał o Edwina a Ty możesz go wydać albo udać, że nie znasz żadnego Edwina. Jeśli go wydasz Edwin stanie się wrogi i Cię zaatakuje.
Jeśli nie wydasz Edwina, Czerwony Mag odejdzie ale wróci za dwa dni.
Znowu będzie wypytywał o Edwina ale tym razem Edwin zacznie z nim dialog. Powie,że jest Celisią z Waterseep i nie zna żadnego Edwina. Mag nie uwierzy i rzuci czar na Edwina, który przywróci go do męskiej postaci. Następnie stanie się wrogi I zaatakuje Edwina. Trzeba go ubić i tyle, kończy się quest Edwina.
drugą część notatki Tombelthena, można otrzymać od jego potomka poszukującego w/w kryjówki. Zadanie to otrzymujemy grając główną postacią jako Łowca, po otrzymaniu we władanie chatkę Mereli (posada łowcy) - po wykonaniu zadania w ruinach świątyni. Kryjówka rzeczywiście znajduje się w zaznaczonym na mapie miejscu, ale aktywuje się dopiero podczas wykonywania zadania. W dodatku ma "kościaną" obstawę.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
