0602 - Więzienie Irenikusa cz.1 | Baldur's Gate II Cienie Amn poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019
W tej lokacji rozpoczynamy grę. Jesteśmy zamknięci w klatce, tajemniczy mag zadaje nam ból twierdząc, iż przeprowadza na nas jakieś tajemnicze i niezrozumiałe dla nas doświadczenia. Nasza pamięć zawodzi nas i nie możemy sobie przypomnieć co działo się po tajemniczej nocy gdy zakapturzone postacie zniewoliły nas podczas snu i uprowadziły w nieznane miejsce. Naszą mękę przerywają odgłosy walki, nasz oprawca oddala się aby odeprzeć atak przeprowadzony na nasze miejsce uwięzienia. Po chwili pojawia się Imoen - która towarzyszyła nam we wcześniejszych przygodach. Uwalnia nas z klatki.
Zadaniem naszej drużyny w tej lokacji będzie wydostanie się z lochów na powierzchnię, zebranie broni i ekwipunku oraz próba zrozumienia sytuacji w której się znaleźliśmy.
01 - Start
NPC: IMOEN (mag/złodziej, człowiek, kobieta, neutralny dobry)
Po rozmowie możemy przyłączyć ją do drużyny.
02 - NPC: MINSC (łowca, człowiek, mężczyzna, chaotyczny dobry)
ZADANIE: Znajdź sposób na uwolnienie Minsca z jego celi.
ROZWIĄZANIE: Minsc jest również tak jak Imoen naszym starym towarzyszem, możemy mu zaufać, choć prostoduszny jest wyśmienitym wojownikiem. Aby go uwolnić z klatki musimy go zdenerwować, wyłamie wtedy sam zamek. Możemy przyłączyć go do drużyny.
03 - NPC: JAHEIRA ( wojownik/druid, półelf, kobieta, neutralny )
Jaheira jest kolejnym towarzyszem z dawnych czasów którego spotykamy w więzieniu i możemy go uwolnić.
ZADANIE: Znajdź sposób na uwolnienie Jaheiry z jej celi
ROZWIĄZANIE: Klucz do celi Jaheiry znajdziemy na stoliku (04)
04 - Stolik
przedmioty: Klucz do celi (potrzebny do otwarcia celi Jaheiry)
05 - Golem - niegroźny strażnik więzienny
06 - Maszyna strzelająca błyskawicami - możemy ją wyłączyć przełącznikiem (07)
07 - Przełącznik do maszyny (06)
08 - Aataquah - niegroźny Jin - zadaje pytanie, jeżeli chcemy być szlachetni odpowiedzmy iż "wciśniemy guzik", Jin przywołuje potwora którego musimy zabić, po walce wydaje się zadowolony i kieruje nas do Rieleva
09 - Ściekowy Golem - Jeżeli podamy się za władcę golema, będzie on słuchał naszych poleceń, potrzebny nam jest do tego kamień aktywacji.
ZADANIE: Otworzyć za pomocą golema właz labiryntu (10)
ROZWIĄZANIE: Aby uruchomić golema potrzebujemy kamień aktywacji który znajdziemy w pokoju Rieleva (12)
10 - Drzwi labiryntu
11 - Rielev - uwięziony w słoju
ZADANIE: Uwolnić Rieleva
ROZWIĄZANIE: Jedynym sposobem na uwolnienie Rieleva jest wyciągnięcie ogniwa energetycznego z słoja podtrzymującego jego życie.
12 - Kamień Aktywacyjny (potrzebujemy go aby uruchomić golema)
13 - Ilyich - złe krasnale - trzeba je pokonać w walce
Przedmioty: Magiczne żołędzie (są własnością Driad (19) i będą nam potrzebne do ich zadania), Kolczuga Umarłych +2
14 - Kambion - mały demon uwięziony w magicznej sferze, przełączając dźwignię na środku pokoju uwalniamy go.
15 - Posiadając ogniwo elektryczne możemy porozmawiać z umęczonymi istotami.
Teraz możemy wrócić do Ściekowego Golema (09) i uaktywnić go za pomocą kamienia aktywacyjnego
16 - Otiag - Przedmioty: Klucz Różdżki Mrozu
17 - Skrzynia: Hełm infrawizji
18 - w pokoju w skrzyniach: Hełm Balduriana, Klucz różdżki Błyskawic, Amulet Metaczaru, Posąg żywiołaka powietrza
19 - Ulene, Comia, Elynia - Driady - uwięzione przez Irenikusa (bo tak nazywa się nasz oprawca) proszą nas o pomoc.
ZADANIE: Pomóc Driadom więzionym przez Irenikusa
ROZWIĄZANIE: Magiczne żołędzie o których mówią Diady ma Ilych (13) - powinniśmy je już mieć w naszej sakwie. Trzeba je pokazać Driadom (one w zamian udzielają nam wskazówek jak wyjść z więzienia), a następnie zanieść do Leśnej Królowej na Wzgórzach Wichrowych Włóczni (zadanie to będziemy mogli wykonać dopiero w dalszej części gry)
ZADANIE: Zanieść żołędzie do Leśnej Królowej na Wzgórzach Wichrowych Włóczni
ROZWIĄZANIE:
Po odniesieniu Driadom żołędzi dowiadujemy się iż przedostać się na następny poziom budowli możemy poprzez portal (22) klucz do tego portalu znajdziemy w pokoju wybranki Irenikusa (20)
20 - Pokój wybranki Irenikusa - należy uważać gdyż jest mocno obłożony pułapkami, przejście przez drzwi uruchamia alarm który przywołuje pozostałe na tym poziomie Golemy które biegną do źródła alarmu, rozważnym posunięciem jest nie wchodzenie do pokoju zanim nie uporamy się z golemami
Przedmioty: Klejnot z rękojeści wyrównywacza (w BG2 mamy możliwość składania specjalnych broni ze znalezionych elementów, klejnot ten jest właśnie takim przedmiotem, fragmentem miecza, w dalszej części gry spotkamy krasnala który nam pomoże w kompletowaniu artefaktów), Bransolety ochrony, Klucz do portalu (portalu 22)
Nim udamy się na następny poziom labiryntu możemy odwiedzić jeszcze (21)
21 - W lokacji tej poza kilkoma Mefitami do zabicia, jest skrzynia z czarem i Dżinn Malaaq
ZADANIE: Uwolnić Dżinna Malaaqa
ROZWIĄZANIE: Aby uwolnić Dżinna musimy wrócić się do Driad (19) one mają brakującą bliźniaczą butelkę, musimy ją odnieść do Dżinna, w nagrodę dostaniemy Miecz Chaosu +2
Teraz możemy udać się do dalszej części labiryntu
22 - Przejście na następny poziom 0603 - Więzienie Irenikusa